Tarvitajate vastused küsimustele:
„Kuidas peaks ayahuasca tarvitamine ühiskonnas
reguleeritud olema? Kellele ja millistel tingimustel peaks selle tarvitamine lubatud olema? Kellele ja millistel tingimustel peaks see keelatud
olema? ”
·
Esiteks mind rõhub, et pean ellujäämise
nimel millegi ebaseaduslikuga tegelema ja teiseks, et ebaseaduslikkus muudab
tseremooniad mõttetult kalliks.
·
Kui inimene keelab ära taimed, mille Looja
on siia loonud, siis ta tõstab ennast Loojast kõrgemale ning võtab omale õiguse
korrigeerida Looja tehtud viga.
·
Reguleerimine peaks toimuma
isereguleerumise läbi. Kuna tegu on ainega mis ei tekita sõltuvust ja mis on
pigem ebameeldiva maitsega ei teki sellest kunagi nii-öelda peodroogi. Maailmas
pole toimunud ühtegi reivi ega noorte pidu, kus oleks tarvitatud ayahuascat. Põhimõtteliselt peaks tseremoooniate
korraldamine olema vaba, ainus nõue peaks olema see et tseremoonia läbiviija
peab olema seda vähemalt 7 aastat tarvitanud. Brasiilia dzungli
hõimud ei luba tsermooniat enne 7 aastat tarvitamist
läbi viia, sest esimesed 7 aastat inimene tutvub uue dimensiooniga ja alles
peale seda on ta võimeline seal navigeerima. Samas ei oleks vaja karistada kui
keegi teeb tseremooniat, sest taim on ise piisavalt intelligentne et nii
läbiviijale kui osalejatele infot jagada ja hoiatada võimalike tagajärgede
eest.
·
Isiklikult tunneksin end vabamalt, kui ei
peaks osaliselt varjama oma tegemisi. Lihtsam oleks kvaliteetset ayahuaskat hankida. Oleks võimalus ayahuasca
tarvitamine turvalisemaks muuta. Oleks võimalik kasutada ayahuascat
sõltuvushaiguste raviks.
·
Minu jaoks on ayahuasca
ravim ja kahju, et selle tarvitamine on ebaseaduslik.
·
Mind häirib pinge, mida see tekitab
šamaanile ja korraldajatele. Teatud mõttes tuleb seda siiski hoida saladuses ja
need inimesed on üsna haavatavad ja kaitsetud, kui keegi otsustaks neile
probleeme kaela tuua. Isiklikult ma karistust või probleeme politseiga ei
karda.
·
Keeld on põhjendamatu ja kahjulik, kuivõrd
piirab ligipääsu väga efektiivsele spirituaalsele ja psühhoteraapilisele
tööriistale.
·
Ma arvan, et suuremale avalikkusele peaks
olema aya kasutamine ikkagi keelatud, ent
terapeut/ravitseja/šamaan võiks seda oma töös siiski kasutada. Ma arvan, et aya rituaalide korraldamisest ja vahendamisest on saanud
omamoodi äri ja ka see on minu arvates taunitav.
·
Kuna tegu on iidse püha ravimiga, siis
leian, et see võimalus peaks olema kõigil soovijatel ilma, et tunneks et peab
seda varjatult tegema. Samuti annaks see suurema võimaluse erinevatel
spetsialistidel nähtavale tulla ja paremini tegutseda ja aidata inimesi.
Kokkuvõttes kõigile läbinähtavam ja parem kogemus ning abi.
·
Seaduslik lubamine annaks inimkonnale
suurima kasu. Võtaks ära hirmud ja vähendaks eelarvamusi. Aga kuna ühiskondlike
hoiakute muutumine toimub läbi mitme põlvkonna, siis jääb loota, et suundumus
selle legaliseerimiseks jätkub, kuid kiireid muutusi selles valdkonnas ma ei
oota.
·
Litsents võiks olla, ametitunnistus, kes
võib tseremooniat läbi viia. Eestis on ju alternatiivmeditsiin,
pärimusmeditsiin ametlikult täitsa tunnustatud, Kutsenõukogus kinnituse saanud,
kaanid ja kristallid ja soonetasumine jms. Aya võiks
sobituda sinna ritta.