Lisa 6. Tekstinäited: arvamused ayahuasca ühiskondlikust reguleerimisest

Tarvitajate vastused küsimustele:

„Kuidas peaks ayahuasca tarvitamine ühiskonnas reguleeritud olema? Kellele ja millistel tingimustel peaks selle tarvitamine lubatud olema? Kellele ja millistel tingimustel peaks see keelatud olema? ”

 

·         Esiteks mind rõhub, et pean ellujäämise nimel millegi ebaseaduslikuga tegelema ja teiseks, et ebaseaduslikkus muudab tseremooniad mõttetult kalliks.

·         Kui inimene keelab ära taimed, mille Looja on siia loonud, siis ta tõstab ennast Loojast kõrgemale ning võtab omale õiguse korrigeerida Looja tehtud viga.

·         Reguleerimine peaks toimuma isereguleerumise läbi. Kuna tegu on ainega mis ei tekita sõltuvust ja mis on pigem ebameeldiva maitsega ei teki sellest kunagi nii-öelda peodroogi. Maailmas pole toimunud ühtegi reivi ega noorte pidu, kus oleks tarvitatud ayahuascat. Põhimõtteliselt peaks tseremoooniate korraldamine olema vaba, ainus nõue peaks olema see et tseremoonia läbiviija peab olema seda vähemalt 7 aastat tarvitanud. Brasiilia dzungli hõimud ei luba tsermooniat enne 7 aastat tarvitamist läbi viia, sest esimesed 7 aastat inimene tutvub uue dimensiooniga ja alles peale seda on ta võimeline seal navigeerima. Samas ei oleks vaja karistada kui keegi teeb tseremooniat, sest taim on ise piisavalt intelligentne et nii läbiviijale kui osalejatele infot jagada ja hoiatada võimalike tagajärgede eest.

·         Isiklikult tunneksin end vabamalt, kui ei peaks osaliselt varjama oma tegemisi. Lihtsam oleks kvaliteetset ayahuaskat hankida. Oleks võimalus ayahuasca tarvitamine turvalisemaks muuta. Oleks võimalik kasutada ayahuascat sõltuvushaiguste raviks.

·         Minu jaoks on ayahuasca ravim ja kahju, et selle tarvitamine on ebaseaduslik.

·         Mind häirib pinge, mida see tekitab šamaanile ja korraldajatele. Teatud mõttes tuleb seda siiski hoida saladuses ja need inimesed on üsna haavatavad ja kaitsetud, kui keegi otsustaks neile probleeme kaela tuua. Isiklikult ma karistust või probleeme politseiga ei karda.

·         Keeld on põhjendamatu ja kahjulik, kuivõrd piirab ligipääsu väga efektiivsele spirituaalsele ja psühhoteraapilisele tööriistale.

·         Ma arvan, et suuremale avalikkusele peaks olema aya kasutamine ikkagi keelatud, ent terapeut/ravitseja/šamaan võiks seda oma töös siiski kasutada. Ma arvan, et aya rituaalide korraldamisest ja vahendamisest on saanud omamoodi äri ja ka see on minu arvates taunitav. 

·         Kuna tegu on iidse püha ravimiga, siis leian, et see võimalus peaks olema kõigil soovijatel ilma, et tunneks et peab seda varjatult tegema. Samuti annaks see suurema võimaluse erinevatel spetsialistidel nähtavale tulla ja paremini tegutseda ja aidata inimesi. Kokkuvõttes kõigile läbinähtavam ja parem kogemus ning abi.

·         Seaduslik lubamine annaks inimkonnale suurima kasu. Võtaks ära hirmud ja vähendaks eelarvamusi. Aga kuna ühiskondlike hoiakute muutumine toimub läbi mitme põlvkonna, siis jääb loota, et suundumus selle legaliseerimiseks jätkub, kuid kiireid muutusi selles valdkonnas ma ei oota.

·         Litsents võiks olla, ametitunnistus, kes võib tseremooniat läbi viia. Eestis on ju alternatiivmeditsiin, pärimusmeditsiin ametlikult täitsa tunnustatud, Kutsenõukogus kinnituse saanud, kaanid ja kristallid ja soonetasumine jms. Aya võiks sobituda sinna ritta.