“Laevade pommitamine”

Parameetrid

“Laevade pommitamine” on mängupere, kust konkreetse mängu saame kahe parameetri väärtuse fikseerimisel.

Üheks parameetriks on laevasuuruste loend. See näitab, millise suurusega laevad mängijatel on.

Teiseks parameetriks on laevakuju, tema väärtuseks on “sirge”, “tetris” või “suva”. See näitab laevade võimalikku kujulaadi.

Mängijad

Mängijaid on kaks, keda nimetame üksteise vastasteks. Samas partiis on vastastel samad parameetriväärtused.

Mängulaud

Kummalgi mängijal on oma mängulaud, milleks on 10×10 ruudustik. Read on tähistatud tähtedega a-st j-ni, veerud arvudega 0-st 9-ni (selline tähistus on valitud optimaalse mugavuse eesmärgil, mitte mingi traditsiooni põhjal). Iga ruut saab seega kahesümbolilise algebralise tähistuse, kus esimene on rida märkiv täht ja teine veergu märkiv number.

Laevad

Laev on mängija poolt oma mängulaual fikseeritud ruutude hulk.

Kui laevakujuparameetri väärtus on “suva”, siis iga laeva igast ruudust igasse ruutu peab saama minna mööda sama laeva ruute nii, et igal sammul valitakse eelmise ruuduga ühist tippu omav ruut.

Kui laevakujuparameetri väärtus on “tetris”, siis iga laeva igast ruudust igasse ruutu peab saama minna mööda sama laeva ruute nii, et igal sammul valitakse eelmise ruuduga ühist külge omav ruut.

Kui laevakujuparameetri väärtus on “sirge”, siis kehtib lisaks tingimus, et iga laev asub tervikuna kas ühel real või ühes veerus.

Laeva ruutude arvu nimetame laeva suuruseks.

Partii

Partii käik koosneb kahest etapist. Esimeseks etapiks on laevade joonistamine ja teiseks laevade pommitamine.

Laevade joonistamine

Kumbki mängija fikseerib oma mängulaual laevade komplekti vastavalt mänguparameetriks olevale konkreetsele laevasuuruste loendile. Erinevate laevade ruudud ei tohi omada ühist tippu. Vastast ei pea oma valikust informeerima.

Laevade pommitamine

Vastased küsivad kordamööda teineteiselt mängulaua ruute. Küsija valib ruudu oma äranägemise järgi. Igale küsimusele peab vastane kohe andma ühe kolmest võimalikust vastusest “möödas”, “pihtas”, “põhjas” vastavalt sellele, kas küsitud ruut tema mängulaual ei kuulunud ühelegi laevale, kuulus mingile laevale ja selle laeva mõnd ruutu pole vastane veel tabanud, või kuulus mingile laevale ja vastane on koos selle ruuduga tabanud selle laeva kõik ruudud.

Partii lõpeb, kui üks mängijaist on andnud kõigi oma laevade kohta vastuse “põhjas”. Tema vastane loetakse võitjaks.