6. praktikum. Graafilise kasutajaliidese (GUI) programmeerimine Swingi abil

 

Selleks, et alustada GUI  rakenduse loomist Java Swingi abil, on vaja teada:

 

Swing-komponentide loetelu on kättesaadav järgnevalt leheküljelt:

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/components/components.html

Sageli vajaminevad on: Top-Level Containers, General-Purpose Containers ja Basic Controls.

 

Paigutushaldurid vastutavad komponentide  paigutusviisi eest.

Olemasolevate haldurite nimekirja saate leida järgnevalt aadressilt:

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/layout/visual.html

 

Kuulariliidesed, mis on  seotud GUI komponentide sündmuste jälgimisega, asuvad pakettides:

 

Näiteks:

 

Vaadake järgmist näidet:

SwingExample

 

Toodud näites on kasutatud kaht komponeerijat:

FlowLayout

GridLayout

 

Seejuures kuulareid:

AknaKuular  - tahame teada millal kasutaja paneb akna kinni, et lõpetada programmi tööd.

NupuKuular  - tahame teada millal kaustaja vajutab nupule.

 

 

Ülesanne 1.


Lisage antud näitele JList ja JTextField.

 

Ülesanne 2.


Looge iga järgneva komponendi jaoks kuular:

 
Iga sündmuse jaoks leidke mõistlik tegevus (reageering sündmusele).

Koduülesanne.


 

  1. Luua Aken;
  2. Lisada komponendid: JTextField, JList, JButton;
  3. Akna sulgemisel lõpetada programmi töö;
  4. Nupu vajutamisel võta tekst JTextField-ist ja lisada JList-i;
  5. Igale  kasutatavale akna väljale anda mõistlik interpretatsioon (tähendus).