Ülesanne iseseisvaks õppimiseks
Kursuse nimetuseks on «Inimese anatoomia ja füsioloogia»
Kursus on mõeldud eelkõige põhikooli IX kl õpilastele süvendatud ja täiendavaks õppeks inimeseõpetuse (anatoomia ja füsioloogia) teemal.
Kursusel on alati osalenud ka mitmed gümnaasiumiõpilased.
Iseenesest on kogu kursus mõeldud iseseisvaks täiendavaks õppimiseks, kuid minu kursusel on põhirõhk sellel,
et põgusale koolitarkusele lisaks oskaksid noored pisut ka iseseivalt mõelda, infot otsida ning seda rakendada.
Bioloogiatundide hulk on koolis muutunud kaduvväikeseks ning mistahes hajevilolek või puudumine nullivad selle vähesegi.
Juba pikemat aega on mind häirinud täiskasvanute suhtumine koolis õpitavasse, mille võiks kokku võtta järgneva «postulaadina».
Kes siis enam aasta eest õpitut mäletab!
Seesugune suhtumine minule ei meeldi. Mõistagi ei ole väga suurest osast koolitarkusest elus kuigi palju abi, kuid
sellisel juhul tekib küsimus — milleks sellega tegelemisele üldse aega raisata?
Sellest johtuvalt olen oma kursusele (juba praegu) lisanud näiteks järgnevad ülesanded. Lapsed on oma zooloogiakursuse ilmselt ammu unustanud ning
tänane õppekava ei käsitle suuremat hulka faktidest, mida nõukaaegses koolis kole oluliseks peeti. Tõsi, faktide päheõppimine
pole ka minu meelest oluline. Eriti kui neid saab alati mistahes teatmikest järele vaadata. Kool peaks andma lastele oskuse infot otsida ja sellega
toimetada. Järgnevad ülesanded saavadki hea lahendi pärast iseseisvat uurimistööd kas teatmeteoste või Internetiga.
Ülesanded on esitatud valikvastuselistena, mistõttu tulemuse hindamine on õppejõule äärmiselt lihtne.
Õppijale teeks olukorra keerukamaks, kui mitte ette öelda õigete vastuste hulka.
Sellele ülesandele vastamiseks tuleb algul meenutada, mis on jookse ning seejärel loogiliselt tuletama homoloogilisi luid inimesel.
Sellele Küsimusele vastamiseks tuleb varasematest õpingutest meenutada nii konvergentsi kui ka homoloogiat.
Õppijad peaksid üles otsima linnu skeleti ning seda uurides otsustama.
Analoogseid ülesandeid on ühes kontrolltöös kokku 30. Siintoodu on näide esimesest teemast — TOES.
Ka sellele küsimusele vastamiseks tuleb algul meenutada, milline on hobuse toes. Ülesande võib esitada mitmes raskuskategoorias, täielikult lisavihjeteta küsimusest
kuni mitme erineva ja täpsustava piltvihjeni. Pildi juures olevad tekstid võivad olla eesti keeles, (rahvusvahelises) inglise keeles või (meditsiinilises) ladina keeles.
Ka keelevalikust võib sõltuda küsimuse nn raskusaste.




Järgnevalt tuleb ette võtta ka põhiobjekt — inimese skelett.

Selle ülesande vastuseosa tuleb hiljem.
|