Graafiku jaoks on tüüpiliselt tarvis kaks ühesuguse pikkusega vektorit (jada või NumPy massiivi), mis väljendaksid andmepunktide $x$- ja $y$-koordinaate. Need lisatakse aktiivsele teljestikule käsuga plot. Lisaks läheb tarvis mitmesuguseid käske joonise kujundamiseks. Näiteks telgede nimed/tähised antakse käskudega xlabel ja ylabel. Seevastu käsk grid() lisab ruudustikujooned, mis lihtsustavad koordinaatide väljalugemist graafikult. Viimaks joonis kuvatakse käsuga show(). Sellele järgnevad käsud hakkavad kujundama juba uut joonist.

Andmeseeria visualiseerimiseks on põhimõtteliselt hulk võimalusi, sh andmepunkte markeeriva sümboli värv, kuju ja suurus ning punkte ühendava joone värv, stiil ja paksus. Tüüpjuhtude jaoks on olemas spetsiaalsed lühikesed koodid. Näiteks 'r.' markeerib kõik andmepunktid punast värvi (red) täppidega:

plot(aeg, nurk, 'r.')
xlabel('Aeg (s)')
ylabel('Nurk (rad)')
grid()
show()

Kui andmepunktid paiknevad hästi tihedalt, siis neid reeglina graafikul ei kuvata, selle asemel joonestatakse läbi punktide pidev või punktiirjoon. Näiteks 'b-' tekitab sinise (blue) pidevjoone:

Kui, vastupidi, andmepunkte on väga vähe, võiks neid suuremana esile tõsta ja ühendada joonega, näiteks:

Siin on kasutatud vorminduskoodi 'ro--' ja lisaparameetrit mfc='white'.

Vaata lisaks

Sisukord