Programmeerimine
Programmeerimise algtõdesid selgitab keele Python varal raamat “How to Think Like a Computer Scientist”.
Artiklis “Why Functional Programming Matters” näitab John Hughes, kuidas funktsionaalsed keeled aitavad tarkvara paremini modulariseerida.
“Structure and Interpretation of Computer Programs” loenguvideod koos samanimelise raamatuga on suurepärane sissejuhatus arvutiteadusse.
Magic Ink: Information Software and the Graphical Interface on essee, kus tarkvara disaini käsitletakse klassikalise graafilise disaini erijuhuna.
What Every Computer Scientist Should Know About Floating-Point Arithmetic on David Goldbergi põhjalik ülevaade ujukoma-arvutusest.
Programmeerimisfondid
Fira Code programmeerimiseks mõeldud kirjatüübis on palju ligatuure, mis muudavad koodi väljanägemise kenamaks.
Unicode
Joel Spolsky annab lühikese ülevaate Unicode’ist ja talle eelnenud tärgikoodidest.
Alan Wood’s Web Site: millised brauserid toetavad Unicode’i, kooditabelid ja nõuanded mitmekeelsete lehekülgede kirjutamiseks. Lisaks HTML 4.0 sümbolite tabel.
Python
Python on lakoonilise süntaksiga paindlik keel, mida on kerge õppida ja kiire kirjutada. Pythoni aabits tuleb keelega kaasa.
Python Tutorial on kokkuvõtlik ülevaade.
Python Quick Reference on käepärane ülevaade enim kasutatud võimalustest, meetoditest ja moodulitest.
The Python Grimoire’is on kirjas enim vajaminevad retseptid.
Mark Pilgrimi “Dive into Python” („Dive into Python 3“) on põhjalik Pythoni õpik, mille viimastes peatükkides käsitletakse HTML -i ja XML-i töötlemist ja võrguteenuste kirjutamist.
David Mertzi “Text Processing in Python” on põhjalik sissejuhatus tekstitöötlusse, mis muuhulgas käsitleb regulaaravaldisi, parsereid ja Unicode’i.
Python tutorials viitab paarisajale õpetusele, nii üldistele kui spetsiifilistele (näiteks graafilise kasutajaliidese programmeerimine, XML-i töötlemine, teadusarvutused).
Haskell
Haskell on puhas funktsionaalne keel, kus ka kõrvalmõjude probleem on elegantselt lahendatud.
Haskell Tutorial for C Programmers on algõpetus imperatiivse programmeerimisega harjunud inimestele.
Bryan O'Sullivan, Don Stewart, and John Goerzeni “Real World Haskell” on paljude näidetega põhjalik tutvustus.
Haskell Cheat Sheet on Haskelli süntaksi spikker.
Kiired ülevaated Tour of the Haskell Syntax ja Tour of the Haskell Prelude (põhiteek).
“A Tutorial on the Universality and Expressiveness of Fold” on Graham Huttoni ülevaade.
State of the Haskell Ecosystem annab ülevaate, milline on erinevate valdkondade nagu näiteks numbriline arvutamine Haskelli teekide hetkeseis.
Mitut moodi saab defineerida faktoriaali? The Evolution of a Haskell Programmer alustab lihtsalt ja lõpetab barokselt.
Monaadid
“Tackling the awkward squad” on S. P. Jonesi ülevaade monaadidest, lõimedest, vigade käitlemisest ja teiste keelte väljakutsumisest Haskellis.
GHC
A Guide to GHC‘s Extensions toob näiteid mitmete kasulike kompilaatorilaienduste kohta.
Mathematica
“An Elementary Introduction to the Wolfram Language” autoriks on Stephen Wolfram, Mathematica looja.
“Mathematica Programming: An Advanced Introduction” on Leonid Shifrini põhjalik, funktsionaalprogrammeerimisele keskenduv ülevaade.
Can one identify the design patterns of Mathematica? käsitleb mällujätmist, ahelaid ja teisi mustreid.
Scientific Visualization and Graphics with Mathematica annab nõu 2D ja 3D graafikute, samuti animatsioonide loomiseks.
FixPolygons on kasulik pakett, ühendamaks samavärvilisi hulknurki nt. ContourPlot’is.
Asymptote
Asymptote on moodne ja võimas 2D ja 3D vektorgraafika programmeerimise keel, mis sobib matemaatiliste jooniste või mustrite loomiseks. Asymptote toetab kõiki PDF-failide võimalusi nagu gradiendid või läbipaistvus ja sobib kokku LaTeXiga.