Kvantitatiivsete meetodite kasutamine ei vastandu teooriale ega asenda kvalitatiivseid.
Kvantitatiivsed meetodid humanitaarteadustes?
Every softer discipline these days seems to feel inadequate unless it becomes harder, more quantifiable, more scientific, more precise. That, it seems, would confer some sort of missing legitimacy in our computerized, digitized, number-happy world. But does it really? Or is it actually undermining the very heart of each discipline that falls into the trap of data, numbers, statistics, and charts? Because here’s the truth: most of these disciplines aren’t quantifiable, scientific, or precise. They are messy and complicated. And when you try to straighten out the tangle, you may find that you lose far more than you gain.
But at the end, no matter how meticulous you’ve been, history is not a hard science. Nor is literature. Or political science. Or ethics. Or linguistics. Or psychology. Or any other number of disciplines. They don’t care about your highly involved quantitative analysis. They behave by their own rules.
_________________________________________
A common predjudice, to be sure, divides the social world into phenomena that are suitable for quantification (population distributions, social mobility, etc.) and those that are irreducibly qualitative: conversation, narratives, biography, ethnography, and history often serve as examples. Formalisms clearly can and do apply, however, to these phenomena as well. (Tilly 2004)
Although history is not an exact science, counting, comparing, classifying, and modeling are nevertheless useful methods for measuring our degree of doubt or certainty, making our hypotheses explicit, and evaluating the influence of a phenomenon. (Lemercier, Zalc 2019)
Selle kursuse aluseks on põhiliselt õpikud Natalia Levshina (2015) “How to do Linguistics with R” ja Richard McElreath (2015) “Statistical Rethinking”. Nendest johtub suuresti ka käsitletavate meetodite valik.
Õpikuid ja ülevaateid humanitaar- ja sotsiaalteaduste meetodite kohta aga ilmub üha enam. Springeri kirjastusel näiteks on terve sari Quantitative Methods in the Humanities and Social Sciences, mille alt on hetkeseisuga ilmunud juba tervelt 14 raamatut.
Ajaloolasi võib huvitada ka näiteks Claire Lemercier & Claire Zalc (2019) Quantitative Methods in the Humanities: An Introduction, millega on seotud ka pidevalt täienev kodulehekülg.
Tools -> Global Options -> Pane Layout
Tools -> Global Options -> Code -> Editing -> Soft-wrap R source files
Tools -> Global Options -> Code -> Saving -> Default text encoding: UTF-8
update.packages()
Alt+Shift+Up/Down
Home
, End
, Tab
(!!!)Ctrl+l
Ctrl+Up/Down
Ctrl+i
Täida ära küsimustik, mis asub lehel https://www.surveymonkey.com/r/W85HNXK
(aega u 5 minutit).
Sellel kursusel tegeleme põhiliselt küsitlus-, korpus- ja andmebaaside andmetega, mida hoitakse tabelkujul ning mille ridadel olevaid vaatlusi iseloomustatakse teatud tulpades asuvate tunnuste abil.
Eri skaalal tunnused võimaldavad erineval hulgal tehteid.
Levshina 2015: 18
Tunnuseid on võimalik teisendada ühest klassist teise, ent ainult suunal suhteskaala -> nominaalskaala ehk ratio -> nominal!
Küsitluses, millele äsja vastasid, olid järgmised küsimused. Millised neist on kvalitatiivsed ja millised kvantitatiivsed? Millisel skaalal tunnused on?
##
## Q2 "Mis on sinu sünniaasta?"
## Q3 "Millisel õppekaval õpid?"
## Q4 "Mitu aastat oled käinud ülikoolis?"
## Q5 "Kas sul on varasemaid kogemusi kvantitatiivsete meetoditega? "
## Q6 "Kirjelda oma programmeerimisoskusi (ükskõik mis keeles)"
## Q7 "Kui tõenäoline on, et läbid selle kursuse?"
## Q8 "Kohv või tee?"
## Q9 "Hinda oma söögitegemisoskusi"
## Q10 "Vali loom"
Tee Moodle’is R-i baasoskusi puudutav test. Test ei ole hindeline ega mõjuta kuidagi lõpparvestuse saamist!