Õpiprogrammid
Loengud  IOKK 2002-2004 kuulajatele
Aine üldandmed
Praktikumid

Umbes pool auditoorsest tööst toimub loengutena. Loengutel antakse ülevaade õpitarkvara olukorrast meil ja maailmas, iseloomustatakse Eesti koolidele tasuta kättesaadavat tarkvara. Antakse õpiprogrammide klassifikatsioon, uuritakse sellest tulenevalt õpiprogrammide efektiivsust mõjutavaid tegureid. Eraldi käsitletakse teadmiste testimist ja ülesannete lahendamist arvutil. Kursuse lõpus vaadeldakse õpitarkvara kvaliteedi hindamist.
Loengutel antakse kuulajatele paljundatud konspekt (mis küll tavaliselt ei ole täistekst). Mõnedel loengutel antakse kuulajatele kaasa APSTESTi test, mille resultaatfail tuleb saata Tartusse.
Puudumise korral on materjale võimalik saada T.Lasna käest, neid on võimalik Teile ka failina saata. Kõige parem oleks, kui muretseksite need  endale juba enne järgmist sessiooni ja tutvuksite nendega. Tavaliselt teate Te oma puudumisest juba ette, saate kellegagi kokku leppida ja lasta materjalid endale tuua/saata.

SISU

Juba toimunud:
1. -2. Sissejuhatus (konspekt 10 lk)
  1. Kursuse eesmärgid.
  2. Arvuti kasutamise viisid õpetaja töös.
  3. Seis maailmas ja probleemid.
  4. Seis Eestis ja probleemid.
2. Ülevaade: Tiigrihüppe Sihtasutuse poolt Eesti koolidele ostetud, Tiigrihüppe projektidena valminud ja teoksil olev õpitarkvara. (Tarkvara nimekirjad on TH koduleheküljel olemas)
 3. Õpiprogrammide tüübid. (konspekt 2 lk)
4.  Küsimused õpiprogrammides. Testiküsimuste tüübid. Tüübid APSTESTis. (konspekt 8 lk)
5.  Testi atribuutide kasutamine. APSTest2 lisavõimalused. Küsimustest teistes testisüsteemides. (konspekt 5 lk.)

Tulemas:
6. Tutoriali õpetamistsükkel ja õpiprogrammi efektiivsust mõjutavad tegurid.
7. Intelligentsed õpisüsteemid.
8. Mida saab antud aines üldse arvutitel teha (matemaatika, keeled, ...).
9. Õpiprogrammide kvaliteedi hindamine.

KIRJANDUS

1. S.M.Alessi, S.R.Trollip. Multimedia for Learning. Methods and Development. Allyn and Bacon, 2001.
2. R.Prank. Tiigrihüpe - olukorrast ja plaanidest õpitarkvara alal. Õpetajate Leht, 1997, 11.-25.apr.
3. J.Mikk. Ainetestid. Tartu, 1997.