1.11.2011 Kuidagi liiga toimekas olen... vat ei püsi pidevalt kursuse juures, ehkki ilmselt pole see nii ka mõeldud. Kui aga silmas pidada, et ma olen 4...5. novembril suurema osa ajast arvutist eemal, teeb see mind pisut murelikuks, et kas ma ikkagi suudan rühmatöös sammu pidada. No ehk siiski. Eks kõigil teistelgi ole muud tegemist ning keegi ei virise. Ma siis ka ei hakka... Mosaiikrühmi ja nende moodustamist iseloomustab järgnev joonis. Kui teksti lugedes võiski ehk tekkida kaksipidiarvamusi, siis joonis selleks enam võimalust ei anna. Tõsi, selgituses räägitakse kolmest ekspertrühmast ning kahest kolmeliikmelisest mosaiikrühmast, joonisel on aga küll kaks mosaiikrühma, ent nelja liikmega, kes on «pärit» neljast erinevast ekspertrühmast. Minu jaoks on sõnal ekspert pisut teistsugune tähendus, see ka veidi segadust tekitas. Ekspert peaks olema mingi ala asjatundja, siin aga on see mõiste tinglik: asjatundlikkus tuleb kaheliikmelise rühma (mida mina jällegi meelsamini paariks nimetaksin) arvamustest ning seisukohtadest, mis omakorda tuleneb nende iseseisvaks tööks kulutatava aja ja oskuste korrutisest. Ülesandepüstitus on elegantne. Ekspert õpetab oma mosaiikrühmas vastava teema selgeks teistele. Nüüd intervjuu meetodist lugedes tundub see kõige lihtsam. Algul sain aru, et paarilised intervjueerivad teineteist vastastiku e-õppe kasutamise osas. Siis aga tekkiski kohe küsimus, et mis saaks juhul, kui teine (või mõlemad) ei tea e-õppest halligi. Seetõttu olin sunnitud juhise lõpuni lugema ning sain aru, et pigem võiksin näiteks mina olla see ekspert, keda küsitletakse. Ilmselt peaksid siis kumbki paariline küsitlema erinevaid inimesi, kes on e-õpet kasutanud, seejärel omavahel mõtteid vahetama ning ühise seisukoha kokku vaidlema. Veebipõhine seminar ei näi samuti erilisi ettevalmistusi vajavat. Ainus oht ongi see, et mis saaks juhul, kui puudub moderaator ning kõik korraga soovivad olla arutelu juhid ega suuda seda olla järgemööda. Seminari idee on aga arusaadav ning lihtsasti teostatav. Uitmõttena tekkis mul aga küsimus, et mida teha seesuguse kursuse puhul, mis ei kaldu liigsesse arvamustele tuginevasse filosoofiasse, vaid mille eesmärgiks on mingite teadmiste täiendamine? Jään endale kindlaks, et mu valitud probleemõpe on mulle kõige tõsisemat väljakutset pakkuv. Ka siin on tõsiseks ülesandeks omavaheline kokkuleppimine, kes on üldse vestluse algataja, kes on ajurünnaku juht, kes kirjutaja ning kes õppijad. Algatamine pole mingi probleem, kuid reeglina arvatakse, et algataja peakski olema automaatselt ka juht. Ma pole kindel, et ma peaksin just see juht olema. Kirjutamine ei ole mulle samuti probleemiks, isegi kui aeg- ajalt üksikud tähed kuskile ära kaovad või vahetusse lähevad, siin aga muretsen ma pigem selle pärast, kas ma saan pidevalt kohal olla. Aga et rühmatööni on veel paar päeva aega, siis... otsustasin veidi oodata.
Tööpäev on ikka tööpäev. Igasuguseid tegemisi jagub. Alles õhtul luban endale veidi vabadust sellest töötegevusest pisut kõrvale hiilida ning kursusega tegeleda. Seda enam, et Triin on saatnud innustava kirja, mis tööd tegema ässitab. Tere! Jätkuvalt häirivad mind lugemata kirjad. Kui tunneks mõnd muudliarendajat, soovitaksin tal sättida asjad lehel nii, et kui kirjad on pandud edastuma e-mailile, ei kuvanduks nood enam õpikeskkonnas lugemata kirjadena. Lugenud mõned ammuloetud kirjad läbi, ignoreerin ülejäänuid ning loen edasi poolelijäänud paigast oma tööülesande kohta. Probleem: Ebaõnnestunud rühmatöö ![]() Sõnastan tööülesande pisut ringi ning teen (suurest kärsitusest) rühmatööga algust.
Et Triin soovitas rühmatööga mitte viivitada, teen siin siis suures kärsituses ise algust. Ikka selleks, et ei juhtuks nii,
nagu meie lahendada antud probleem kõlab: Paistab, et siiski olin liiga kärsitu — kursuse wikis ei saa veel valida rühmasid ning hetkel on lugeda eelmise rühma (aasta) sissekanded. Et sealkirjutajate nimed on võõrad, ei oska ma muud arvata. Õnnetuseks pole võimalik toda rühmatööd ka spikrina kasutada, kuna kõik selles arutelus osalenud inimesed tunnistavad kui ühest suust, et neil pole probleemõppega olnud varem vähimatki pistmist. Leidsin, et siiski on pisut elegantsem, kui mu päevikus saaks järgmise/eelmise päeva sissekande juurde ka
muul moel kui kalendrit näppides. Kuigi sellekohane juhis on esimene mu kodulehel, ei loe enamasti inimesed (kellele olen lehte
demonud) seda. Nii vastutulelik ma nüüd ka pole, et seaksin nii lehe algusse kui ka lõppu noolekesed. Leian, et piisab, kui
need on lehekülje allservas.
Järgnevalt (pärast ligi paarinädalast rühmatööd) ootab mind ees isiseisvat õppimist puudutav ülesanne. Et too ülesanne ei sõltu «kaasvõitlejatest », siis võib selle mõelda juba täna. Sõnastus on selge: Kohandage üks iseseivat individuaalset õppimist toetav ülesanne enda kursuse ja õppijate jaoks ning esitage selle kirjeldus ning täitmise juhis (nagu oma õppijatele) siia foorumisse. Tutvuge teiste esitatud ülesannetega ja kommenteerige neid. Selle ülesande juures pole kirjeldamise osa kõige raskem. Raskem on hoopis siis, kui seda ülesannet ka rakendada tuleks. Tundub, et sama kursuse raames neid küsimusi rakendada ei saa. Selliseks toimetuseks peab mul olema vähemalt disaineri staatus. Et aga ülesandeid on mitmeid, siis tuleb nende hulgast valida. Võimalik, et kui kirjeldaksin siin näiteks oma praegu toimivat kursust, pingutaksin sellega taas pisut üle? Proovida ju siiski võiks... Või tuleks välja nuputada mingi ühekordne originaalülesanne? Ma siiski ei saa päris hästi aru, kas see «üks kohandatud ülesanne» peaks olema seotud käesoleva ülesandega või on see iseseisev ülesanne. Kui keegi teab, siis ütelgu vaid!
![]() ![]() Saatja: Marge-Thea Lembinen Teema: Kohandatud ülesanne Loogiline oleks, et ülesanded on omavahel seotud — kohandatud ülesanne on käesolevat ülesannet algatav osa. Vastan 21:35 Võimalik küll. Aga vaatame, mis teised teevad või mida selle kursuse vedajad kostavad. Ma ise tegelesin just enda kursusel ühe õpilase arvutiprobleemiga. Seda aga on distantsilt tiba tülikas teha. Lõpuks kukkus sedasi välja, et tal muudlis need kontrolltöö valikvastuse väljad ei töötanudki. Soovitasin lõpuks läpatsi kooli kaasa võtta ja arvutiõpsile näidata — ehk too oskab aidata. Igatahes Java ega Adobe Flash olid tal olemas. Teisalt, siiski ma ei usu, et see siinkirjeldatud ülesanne on rühmatööd algatav osa. Ja väga lihtsal põhjusel — selle ülesande esitamise tähtaeg on rühmatööjärgne. Kui nüüd naasta mu esialgse küsimuse juurde, siis ei mõelnudki ma üldse «käesoleva ülesande» all rühmatööd, vaid kogu e-kursust tervikuna. Mine sa võta nüüd kinni...
|