5.11.2011 Selgus, et eile ma siiski ei jõdunudki kõiki oma kirju menetleda. Kuid sellele vaatamata hoian silma käesoleval kursusel. Ja kui homme õhtuks selles rühmafoorumis ka midagi liikunud pole, võtan ise midagi tõsisemat ette. Hetkel aga jätkan oma kirjade menetlemist. Siis on homme (st magamisjärgselt) vähem tööd.
Kell 1:30 otsustasin töö lõpetada. Homme siiski ka päev. Tegelikult maadlesin veidi aega ka muudliga, kuid seda
oma juhendatava kursuse piires. Seal on nüüd mul parasjagu kontrolltöö nädal. Üks foto aga, millel olevat infot lapsed kirjeldama pidid, oli
arusaamatul põhjusel kusagile kaduma läinud. See tekitab suurt segadust. Et küsimusi on kokku 30, poleks ju ka raske seda küsimust nimistust
üldse maha võtta, kuid parasjagu käigus oleva töö puhul seda pole mõistlik teha. Seda kummalisem, et enne kontrolltöö avamist näisid kõik pildid töötavat.
Kella 3 paiku vulpsas mu masina vasakusse alumisele tegumiribale hoiatus, et mul endalgi olla Java uuendamata.
Teisisõnu tabas mind oma õpilastele sarnane saatus. Eks ma siis püüdsin olla usin ning kogu selle uuenduse installida. Javaga pole
tegelikult lood nii hullud kui Adobe uuendustega. Kui viimane end tegumiribal ilmutab, siis on peagi oodata arvuti laagimist kuni akende kinnikülmumiseni. ![]() ![]() Installeerimise algus oli värviline ja paljutõotav ![]() Enne installimise algust uuriti, milline on mu arvuti senine versioon ![]() Tulemus oli piinlik: varem ma nägin pilte, testis aga mitte Tõenäoselt oli põhipõhjus selles, et ma üritasin uuenduse installida kaasaegselt, otse veebist, vastavat programmi eelnevalt enda arvutisse tõmbamata. Paistab siiski, et selliseid asju tuleb 5 aastat või vanemate arvutitega sooritada по-старому. Eelnevalt uurisin, milliseid soovitusi see uuendusi pakkunud lehekülg kirjeldab. ![]() Nad justkui oleksid seda kõike ette näinud... ![]() Soovitused toodi eraldi IE, Mozilla FF ja Chrome'i tarvis: ![]() ![]() Et mina kasutan Microsoft Windowsi operatsioonisüsteemi, on loogiline ka Internet Exploreri kasutamine. Et aga Tools ja Internet Options tabeliga kõik näis korras olevat, pidin avama kontrollpaneeli ning üritama paika sättida jaava äpletsid (kuidas iganes neid siis ka eesti keelde ei tõlgitaks). Tulemus oli aga meeleheitlikku muiet tekitav: ![]() Sisuliselt ei saanud ma edasi ega tagasi. Probleemi lahendamiseks ma siis laadisingi selle uue java oma arvutisse ning käivitasin taas. Uuesti kontrolliti mu arvuti seisu ning leiti, et mu masinas on see uus java juba olemas — mida ma veel tahan? Vastasin, et ega ma muud ei tahagi, kui et see töötaks. Seega, vajutasin nupule Repair ![]() Alles pärast seda nägin ma pilti ja sain oma java taas tööle.
Seda tegu ma kirjeldasin ka oma pidevalt avatud MSNis ning sain oma seni ainsalt kommenteerijalt ka uue kirja. ![]() ![]() Saatja: Marge-Thea Lembinen Teema: Moodle Tundub, et Moodle keskkonna toimimise koha pealt on kõik jokk, vaid tagatarbija peab olema piisavalt nutikas, et tundliku süsteemi vigureid ära aimata ja uuendustega kaasas käia. :)) Vastan 10:00 Jah, mina oma üle 15-aastase arvutikasutusekogemusega saan hakkama. Seda enam, kui arvestada, et Windows 3.1 ja ka Windows 95 nõudsid kasutajalt suhteliselt ohtrasti itimeheoskusi. Uuemad versioonid on püütud teha äärmiselt «kasutajasõbralikud», mis on ka arusaadav. Arvutit kasutav inimene ei peagi teadma, mis valemiga need programmid tema aruvitis töötavad, nagu mina ei tea, millised kolvid ja võllid on mu auto mootoris. Paraku on Moodleist puudu testimisvõimalus, nagu selline oli WebCT-s. Kui kontrolltöö vastajal ilmnevad sellised probleemid alles töö kirjutamise limiteeritud ajal, tekitab see stressi. Pean veel lisama, et sarnane probleem pole üksnes minu kursusel M020, vaid ka minu jälgitaval M034 ning kohati ka kõnealusel M318. Kirjutasin küll Teaduskooli haridustehnoloogile murest, kuid tema sõrmed kogu Moodlei muutmiseni ei ulatu. Hea oleks, kui ta kirjutaks juhendi, kuidas sellisest olukorrast välja tulla. Aga olen juba valmistunud selleks, et koostan oma laste jaoks vastava juhise ise.
Otsustasin visata värske pilgu ka foorumitesse, enne kui kommeneteerida postkasti laekunud muudli-väliseid kirju. Uurisin erinevaid tutvusmisülesandeid ning esitasin kohatuid kommentaare. Mulle tundub, et tutvumisülesande puhul olnuks kavalam, kui see sisaldanuks ka sihtgrupi määramise nõuet. Mitmelgi puhul jäi mulje, et tutvusmisülesanne ei puuduta mitte niivõrd inimeste omavahelist tutvumist, kui hoopis tutvumist kas uudse programmi või õpikeskkonna võimalustega. Otsustasin, et ei hakka neid kommentaare siia kopima. ![]() ![]() Saatja: Katre Luhamaa Teema: Joonise valmistamise vahend Tere, Illar! Millise vahendiga oled teinud PPÕ-d illustreeriva joonise? Joonis näeb väga hea välja! Vastan 19:25 Tere, Katre! Kõigepealt tänan kiitmast. Illustratsioone ma "joonistan" enamasti MS PowerPointis, siis salvestan need slaidide asemel piltidena ning vähendan tasuta pilditöötlusprogrammiga Gimp. Näed, kui vähe on inimesele õnneks vaja! On ju päris tore, et keegi ka peale Marge-Thea mu portfooliot loeb ja siitkaudu ka mulle kirjutab. Nüüd, kus rühmad on komplekteeritud ning minu probleemõppe rühma kuuluvad Darja, Anu, Külli ja Maria, teeb mind endiselt murelikuks asjaolu, et vaatamata nädalavahetusele ei ole peale minu, Darja ja Anu ülejäänud meie rühmafoorumis sõna võtnudki. Ka need esimesed sõnavõtud on kõhklevad. Juht on valimata. Saadan veelkord foorumisse ärgituskirja.
Rühma ülesandeks on analüüsida ühiselt etteantud juhtumit (Ebaõnnestunud rühmatöö) ning esitada analüüsi kokkuvõte üldisesse foorumisse.
Ma tõesti vaikselt loodan, et ma ei pea üksi kehastama küsijat, vastajat ning kirjutajat. Mõtlesin naiivselt,
et inimesed saavad nädalavahetusel mahti kursusega tegeleda. Selgub aga siiski, et inimestel on ka oma isiklik elu
|