15.11.2011

Öösel uurisin kaaskursuslaste individuaalseid töid. Kui ma siin veel mõne päeva eest võtsin sõna teemal, et inimestel on alailma kombeks asju viimasele minutile jätta, siis nüüd sattusin neist kolmanda ja neljanda ülesande usinast saatmisest täielikku segadusse. Minu enda arvates pole meil veel rühmatöögi korralikult kokku võetud, aga juba on uued voolud... Tõsi, et teised rühmad olid valdavalt 2-3-liikmelised, siis ehk neil oligi töö sellevõrra lihtsam ning esitatu ongi juba lõplik variant. Minul tuleb aga siiski veel üht-teist kirjutada, mida teen kasvõi kuu aega hiljem, juhul kui rühmakaaslased mu üleskutsele vastavad.

3. ja 4. ülesande tähtajaks on aga 20. november — kontrollitud! Mul on idee, milline iseseisva töö ülesanne avaldada 3. ülesandena. Rühmatöö pean aga alles kavandama. Kavatsengi mõlemad ülesanded esitada mitte fabritseerituina, vaid hetkel käimas olevat kursust silmas pidades.

3. ülesanne (20.11) Kohandage üks iseseivat individuaalset õppimist toetav ülesanne enda kursuse ja õppijate jaoks ning esitage selle kirjeldus ning õpijuhis foorumisse Individuaalne õppimine. Tutvuge teiste esitatud ülesannetega ja kommenteerige neid.

4. ülesanne (20.11) Kohandage üks rühmatöö ülesanne enda kursuse ja õppijate jaoks ning esitage selle kirjeldus ning õpijuhis foorumisse Rühmatöö kirjeldus. Tutvuge teiste esitatud ülesannetega ja kommenteerige neid.


Teiste inimeste ülesannetele antud hinnangute, arvamuste ja küsimuste siia ümberkopeerimine võtaks liialt palju aega. Seetõttu toon ära vaid olulisemad kirjad.

P2AV.TK.318 » Foorumid » Privaatne rühmafoorum » Vahekokkuvõte
Vastus: Vahekokkuvõte
Postitas: Darja Kõre - esmaspäev, 14 november 2011, 22:46

Kui üldiselt, siis õpieesmärk on praktiliselt osaleda ning teha endale selgeks probleemipõhine õpe.

Uurimisküsimustena võiks tegelikult võttagi need teooria osad aluseks, ehk
— Mis asi on rühmatöö ning kuidas ta toimib?
— Millised on eduka ja ebaeduka rühma tunnused?
— Milliseid võimalusi on õppijate aktiveerimiseks?
— Kas on veel pakkumisi?

Selgitada miks meie teema olukord tekkis on tõepoolest keeruline, kui kellegil meie rühma liikmetest on psühholoogias kogemusi, võiks ehk jagada oma teadmisi sellise olukorra tekkimiseks.

Samas tegelikult järgi mõeldes ja lugedes Illari kodulehelt mitmeid kordi üle meie kirjutisi, siis tegelikult arvan, et üks meie lahendustest mis oli välja pakutud, inimeste välja arvamine rühmast, tegelikult võiks olla kõige viimane asi mida teha, enne tuleks üritada neid õpilasi siiski aktiveerida, kas lisades toppama jäänud rühma kommentaari, abistava tekstiga mis suunaks edasi tegutsema, või muuta hindamismeetodit veel motiveerivama. Aga see on minu arvamus.

Aga nüüd leidke millalgi enne 20.11-dat aega üle vaadata Illari kodulehel või siin foorumis meie kirjutisi ja lisada mida lisada annab.

Oleks tore, kui meil oleks probleem, uurimisküsimused, miks antud olukord võib juhtida ja mida sellises olukorras teha.

Probleemi osas on meil isegi mingeid ettepanekuid küll, mis võis probleem olla aga see oli ka vist minu tekstis kuskil

Igatahes on see esimene hea täiendus meie rühmatöö kokkuvõttele. Näis, kas täiendust ka tuleb.

P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kokkuvõte » Probleem passiivse probleemõpperühmaga
Vastus: Probleem passiivse probleemõpperühmaga
Postitas: Illar Leuhin - esmaspäev, 14 november 2011, 22:31
Sisuliselt tuleks ju teemat kokku võttes kasutada ka kõigi rühmas osalejate õpimappe või portfoolioid. See Su rühmatöö jutt, millele vihjad, oleks ju kak raz kohane osaliselt kopida.

P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kokkuvõte » Probleem passiivse probleemõpperühmaga
Vastus: Probleem passiivse probleemõpperühmaga
Postitas: Darja Kõre - esmaspäev, 14 november 2011, 22:49
Illar kui sa leiad sealt midagi vajalikku, siis võid koppida, peaasi, et me oma töö ikka valmis saaks :D ja loomulikult, et sealt hea tulemus tuleks.


Maarika oli oma õppeülesande esitanud, ent see pälvis minupoolse kriitika, kuna ma ei saanud sellest suurt midagi aru. Üsna varsti aga esitas ta ka oma ülesande vastuse, mille peale ma vastasin järgmiselt.

P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kirjeldus » Õppeülesanne 4 vastus
Vastus: Õppeülesanne 4 vastus
Postitas: Illar Leuhin - teisipäev, 15 november 2011, 00:11

Vot selline (vastus) selgitab nii mõndagi ning on eeskujuks minusugustelegi.
Kui ma oleksin hindaja, ütleksin, et TUBLI TÖÖ!
Illar

P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kirjeldus » Õppeülesanne 4 vastus
Vastus: Õppeülesanne 4 vastus
Postitas: Triin Marandi - teisipäev, 15 november 2011, 08:54

Tubli töö! :)

Meie enda e-kursusel on mosaiik-rühmatöö toimunud kaks aastat (st 2 korda) ja kummalgi korral mitte eriti edukalt. Eelmisel aastal tuli välja, et ilma juhendis oleva illustreeriva pildita ei saanud keegi hästi aru, kuidas inimesed nendesse mosaiik- ja ekspertrühmadesse jaotuvad. Kui õppijatel on eelnevalt mingigi mosaiigi-rühmatöö kogemus olemas, on kindlasti lihtsam.

Teine kahtlane koht on ekspertrühmade suurus. Ka meil on praegu igas ekspertrühmas 2 inimest. Oht, et üks ekspert ei täida oma rolli või teeb seda liiga hilja, on liiga suur. Mina ei julgeks enam 2 eksperdiga piirduda. Muidugi, kui üks ekspert välja langeb, saab mosaiikrühma töötada ka ühe eksperdi kogutud materjalidega, kuid kes edastab selle teise eksperdi mosaiikrühmale?

Eelmisel aastal tegime nii, et inimesed registreerusid lihtsalt kahte mosaiikrühma ja pidid siis omavahel teemad jagama ja vastava teema eksperdina töötama. See kulutas asjatult aega. Iga kokkuleppe saavutamine võtab vähemalt kaks päeva. Seetõttu lasime sel korral registreeruda kohe ekspertideks ja tundub, et asi töötas paremini.

Järgmisel aastal asendame ilmselt ekpertrühmade foorumid wikidega - seal on parem ühist kokkuvõtet koostada. Foorumi kasutamisel on oht, et iga ekspert saadab sinna lihtsalt oma loo ja ühist kokkuvõtet ei tekigi. Tegelikult võiks ju eksperdid töötada nii, et üks teeb mustandi ja teine täiendab ning parandab ja siis jälle vaatab esimene ekspert üle jne. Siis otsustatakse koos, et kokkuvõte on valmis ja mõlemad eksperdid kopeerivad loodud teksti enda mosaiikrühma foorumisse.

Triin

Ma olin seni otsinud kursusekaaslaste töödest probleemi. Mitmed vastused aga viitasid sellele, et ülesandeks on individuaalset õppimist toetava ülesande esitamine, mis tingimata ei pea olema probleemülesanne. Igatahes oli sellest mõttevahetusest mulle kasu — saan esitada sellise ülesande, nagu see mul just kursusel on. Iseenesest eeldab selle ülesande esitamine ka seletuskirja. Tegelen sellega mõne aja pärast.

11:51


Päris jupp aega toimetasin oma iseseisva ülesande kallal. Valida oli mitme vahel, ent otsustasin kahe sarnase kasuks. Esialgu ma esitatavale ülesandele ei lisa vastuseid, kuid kui see peaks vajalikuks osutuma, lisan ka need. Minu iseseisvat õppimist toetav ülesanne on siin.

14:36


Ikka silm kursusel... leidsin äärmiselt kasuliku olevat Katre kriitika oma rühmatöö teemaldel. Selline kokkuvõte on äärmiselt huvitav ning sobib kindlasti ka siin ära tuua.

P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kokkuvõte » Mosaiik 2
Vastus: Mosaiik 2
Postitas: Katre Luhamaa - teisipäev, 15 november 2011, 20:31

Samas minu arvates rühmatööna mosaiigi kasutamine seekord ebaõnnestus. Lühidalt eeldab mosaiigi kasutamine kahte või enamat rühma (meil siis mosaiik 1 ja mosaiik 2), kus siis iga rühma liige on korraga nii rühmadevaheliste ekspertgruppide liikmeks (üks liige mõlemast mosaiikrühmast) kui siis ka oma mosaiigirühmas ekpertarvamuse andjaks ja õppijaks

Minu jaoks toimis ekspertrühmas töö, kus arutasime kaaseksperdiga läbi olulisemad meie teema punktid, küsisime küsimusi ning koostasime materjali. Kuigi traditsiooniliselt koostavad eksperdid oma materjalide põhjal ühise materjali, meie selle etapini ei jõudnud ning tõenäoliselt esitasime oma mosaiigirühmadele erinevad käsitlused meile antud teemast. Minu arvates võib see olla täiesti aktsepteeritav võimalus - vastutab ju ekspert ennekõike selle eest, et tema mosaiigirühm saab teemast ülevaate.

Puudulikuks jäi aga mosaiigitöö teine etapp, kus mosaiikrühma sees oleks pidanud toimuma infovahetus ja õppimine-õpetamine. Siin oli näha osalejate passiivsus (ka minu enda oma). Arvan, et oma osa meie ülesande puhul (PPÕ e-õppes) mängis see, et meile ette antud materjalid olid juba ise nii kokkuvõtlikud ja informatiivsed, et kui eksperdid otsisid enda teema jaoks infot, olid nad selgeks teinud juba ka teised osad ning vajadust teiste ekspertide teksti lugemiseks ning küsimuste küsimiseks ei jäänudki. Ära jäi ka mosaiigi kolmas etapp - vajadusel tagasi ekspertrühma minek ning tõusetunud küsimustele vastuste leidmine.

Probleemiks oli ka osalejate vähesus - diskussiooni kolmeliikmelises grupis, kus üks liige on passiivsem, ei tekkinud. Samuti on vaid kahest liikmest ekspertrühm probleemi ees, kui kasvõi üks neist on passiivne.

Minu enda jaoks tekitas probleeme veel ka see, et ülesande eesmärgiks oli edasi anda e sisuliselt refereerida meile ette antud materjali. Minu jaoks oli meile välja pakutud lahendusel aga mitmeid puudusi ning sellisel kujul PPÕ-d mina õigusteaduskonnas näiteks läbi viia ei saa. Selline lähenemine oleks aga eeldanud juba kriitilist analüüsi ning selliselt ei oleks ma saanud teistele mosaiigirühma liikmetele edasi anda seda, mida materjalid PPÕ protsessist rääkisid.

Kokkuvõtvalt ootan huviga teise mosaiigirühma kogemust, kuid minu jaoks see rühmatöö meetod ei toiminud. Probleemideks osalejate vähesus ning passiivsus (kummaski mosaiigirühmas 3 liiget ning 2-liikmelised ekpertrühmad) ning materjalide lihtsus ja selgus (iseõppimise elementi jäi väheks). Sellisel kujul ma mosaiikõpet ise läbi ei viiks. Ehk oleks abiks olnud, kui ajakava oleks meile kuupäevaliselt selgemini ette antud - erinevad mosaiigi etapid pidid aega võtma 4+3+3 päeva, kuid kuupäevi ei olnud meile ette antud.


Lehti näis olevat kriitlises meeleolus, kuna on enamikule ülesannetest leidnud puudusi. Algul ma arvasin, et minu ülesandele antud hävitav kriitika on ainus omasuguste hulgas. Mu sissekanne oli nimelt jätnud mulje, et ongi ainus ülesanne, mitte kaks sarnast küsimust 30-küsimuselisest kontrolltööst. Kuid eks ma allpool, ilmselt homme, lahendan ka selle. Mõned näited tagasisidest, mis sisaldavad (minu rõhutatud) tarkuseteri:


P2AV.TK.318 » Foorumid » Individuaalne õppimine » Midagi tuvidest
Vastus: Midagi tuvidest
Postitas: Lehti Pilt - teisipäev, 15 november 2011, 21:56

Tere,

Ülesandeks on siis enesetesti sooritamine. Soovitan enesetesti lisada rohkem kui 3 küsimust. Kahjuks ei saanud sinu enesetesti puhul praegu kontrollida vastuseid. Loodan, et esitad kindlasti ka tagasiside, mitte ainult teate, aks vastus on õige või vale. Tagasiside tuleks esitada nii õigete (Täiendav kommentaar) kui ka valede vastuste puhul (põhjendus, miks on vastus vale, suunav kommnetaar õige vastuse leidmiseks).
Lehti

Tõepoolest, hetkel ma ei teinud seda testi töötavaks, kuid ilmselt oleks teistelgi põnev näha õigeid vastuseid. Kindlasti oleks seda võimalik kergesti teha neil, kellel PHP keel juba selge. Ma tean teoreeriliselt suurepäraselt, kuidas sellist õppetesti annaks esitada, ent kardan, et mu oskustest jääb puudu ning mul tuleb see esitada labasemal moel.


P2AV.TK.318 » Foorumid » Individuaalne õppimine » Individuaalset õppimist toetav ülesanne
Vastus: Individuaalset õppimist toetav ülesanne
Postitas: Lehti Pilt - teisipäev, 15 november 2011, 22:54

Tere,

Analüüs ja vigade parandamine on iseenesest väga kasulik ülesanne. Natuke jäi kripeldama see, et kui andmebaasis on vigased joonised, siis äkki need joonised sööbivad õppijate mällu. Kui foorumisse saadetakse ainult vigade kirjeldused ning manuses olevat faili õigete joonistega ei viitsita avada, siis jääbki mällu äkki esialgne vale variant.

Lehti

Seda mõtet ei tasu väheoluliseks pidada. Võiksin ka ise tuua ohtralt näiteid «elust enesest», kus lapsed (või ka suuremad inimesed) on asjadest kaunis kummaliselt aru saanud just tänu mingi illustratsiooni kinnistumisele õpikulehelt. Näiteks meie Päikesesüsteemi ovaalne kuju.

23:57


Kommentaar