14.11.2011 Eilse päeva lõptasin kurtmisega, et kui kokkuvõtte kirjutamisel lõpusirge paistis, leidis aset järjekordne Murphy seaduste ma ei tea mitmenda punkti kinnitus, mille kohaselt toimus umbes 0.08 sekundit kestnud voolukatkestus. Ei aidanud ka UPS ega midagi. Suur osa tööst tuli uuesti teha. Eks ma siis püüan siin enne uinumist mäele jõuda. Kokkuvõte foorumisse Probleemikirjeldusest tundmatute terminite ja kontseptsioonide väljaselgitamine (I etapp) Võib öelda, et probleem tundus (mulle isiklikult) nutikalt püstitatud ning sellevõrra uudne. Me osaleme justkui kursusel, kus üheks ülesandeks on sooritada veebipõhises õpikeskkonnas rühmatöö. Rühma ülesandeks on analüüsida ühiselt etteantud juhtumit ning esitada analüüsi kokkuvõte üldisesse foorumisse. Oletame, et oleme sattunud ühte rühma inimestega, kes on väga passiivsed. Läheneb rühmatöö esitamise tähtaeg, kuid meie rühma foorumis valitseb vaikus.Tundmatuid termineid ei tundunud probleemikirjeldus sisaldavat. Küll aga tundus paljudele meist oluline täpsemalt paika panna probleemis esinevate terminite — rühm (ehk grupp), probleemõpe, õpikeskkond — piiritlemine. Probleemi defineerimine (I etapp) Külliki (lõik 6.11.11 kirjast): Ma ei näe küll, kuidas on meil arutatavat probleemi võimalik analüüsida kõigis etteantud punktides, see sobib pigem mõne teoreetilise või teoreetilis-praktilise probleemi jaoks. Darja (lõik 6.11.11 kirjast): Minu on jaoks probleemiks erinevus soovitava ja tegeliku olukorra vahel. Soovitud olukord on loomulikult see, et rühmatöö sujuks ning tegelik olukord, et see ei suju. Seega on probleem minu arvates, kuidas jõuda ebaõnnestunud rühmatööga positiivse tulemuseni. Illar ägitas (6.11.11) kirjutama isiklikest kogemustest, väites, et probleemi defineerimise asemel ehk piisab ka selle piiritlemisest või määratlemisest. Ma kujutan ette, et probleemipüstituse enesega on see asi meil ka määratletud: probleemõppe rühm on passiivne, osalejad on tagasihoidlikud ning loodavad teistele. Probleemi analüüsimine ja võimalikult paljude erinevate selgituste pakkumine (I etapp) Probleemi selgituste asemel harrastas meie rühm pakkuda usinasti omapoolseid lahendeid. Anu (lõik 3.11.11 foorumipostitusest): Kui probleemiks on rühmas passiivselt osalevad liikmed, siis kirjanduse järgi oleks lahenduseks «passiivsete» rühmast välja jätmine. Tehes tudengitega sageli rühmatöid, on see ka sageli reaalsus — kui koostöö rühmas ei sobi, vahetatakse rühma või kui koostöö ei edene, siis jätab terve rühm töö esitamata. Külliki (lõik 6.11.11 kirjast): Oskaksin välja tuua ainult võimalikud põhjused ja mõned lahendused. Põhjused võivad tulla nii osalejate tahtmatusest võtta endale näidata üles liigset aktiivsust ja juhirolli (sama ju ka seminarides, kus keegi ei taha esimesena sõna võtta). Samas ka objektiivsed (meie töötavaid tudengeid arvesse võttes): aja optimeerimine, ehk kas on seni midagi muud prioriteetsemat teha või alustatakse viimasel võimalikul hetkel. Maria pakkus oma (6.11.11 postituses) põhjusi, miks tema isiklikult on... ...näide ühest passiivsest osalejast, kes vaikselt loeb teiste postitusi ja mõtteid,
aga endast elumärki ei anna. Selleks on mitmeid põhjuseid, alustuseks minu tagasihoidlik iseloom kui ka olematu kokkupuude e-õppe keskkonna ja läbiviimisega.
Hetkel jääb mulle natukene arusaamatuks, kuidas tuleks järgmised sammud rühmatöös astuda. Darja (lõik 6.11.11 kirjast): Ebaõnnestunud rühmatöö puhul tuleks kõigepealt uurida, miks selline situatsioon on juhtunud. Kõige esimesena tuleb pähe see, et rühmas pole rollid jaotatud, keegi ei tea oma ülesandeid — ühesõnaga kõik ootavad, et keegi võtaks ohjad enda kätte ja jaotaks ülesanded laiali ning paneks esitamise kuupäevad paika. Kui rollid on ära jaotatud, aga rühmatöö siiski ei suju, siis võib otsida põhjusi inimestest: kes on kellegiga riius, kellegile keegi ei meeldi, keegi on liiga hõivatud, et midagi tehtud jõuda. Järgnevalt tuleks vaadata, mida sellise rühmaga peale hakata. Siinkohal Darja ise lahendusi ei paku, apelleerib vaid Anu pakutud võimalusele passiivsed rühmaliikmed rühmast välja jätta, et anda võimalus aktiivsetel töö lõpuni teha. Darja nimetab seda võimalust väga heaks. Edasi mainib ta, et võib mõelda ka muid lahendusi, eelkõige selliseid, et rühm midagi õpiks antud situatsioonist. Hilisemas sissekandes Darja siiski pisut täpsustab: Arvan, et kui selline rühm tekiks, siis eelkõige üritaks tõepoolest välja selgitada, kus on toppama jäädud.
E-õppes on see veidi lihtsam, sest on võimalik jälgida wikis või foorumis kuidas rühmatöö sujub ning seeläbi jagada juhiseid või suunata rühm uuesti tegutsema. Põhjaliku plaani esitas Maria (6.11.11):
Kõigepealt oleks vaja tuvastada, kas probleem on tekkinud vaatamata sellele, et õppejõud on eelnevalt määratlenud rühmatöö rollid ja tingimused,
mille alusel ta rühmatööd hindab (täpsemalt, iga osaleja panust rühmatöösse).
Võimalik, et esmakordselt e-õpet korraldades ei ole suudetud täpselt paika panna kriteeriume, mis tagaks tõhusa rühmatöö.
Näiteks, kas vastav rühmatöö on eelduseks ainekursuse läbimisel või moodustab hindest teatud osa, nt 10% — Sellisel juhul ei pruugi olla rühmatöös osalemine piisavalt motiveeriv.
Samas, olgu e-õpe või tavapärane ainekursus, ikkagi on olemas vastavad tähtajad, millest kinni pidada ning "karistused", mis juhtub, kui seda ei tehta. Nõustun, et kõigepealt võiks õppejõud vastavalt rühmalt foorumis või vastavas rühmatöö keskkonnas uurida, mis on passiivsuse põhjuseks. Võib-olla on tõepoolest sisuline probleem õpetatava teema osas ning mõningane juhendamine aitaks rühmal tegevusega jätkata. Kui tuleb välja, et tegu ongi rühmaga, kus on passiivsed liikmed, kes lihtsalt ei vaevu töös osalema, kuid on siiski ainele registreerunud, siis tuleks uurida, kas rühmatöö on sooritatav efektiivselt olemasolevatele aktiivsetele liikmetele. Kui nende ümberlülitamine teistesse rühmadesse ei ole võimalik, siis tuleks kohandada rühmatööd selle konkreetse rühma jaoks selliselt, et see oleks ka kahe-kolmekesi teostatav. Passiivsed liikmed eemaldatakse rühmast ning võib-olla jääb nendel ka ainekursus läbimata, olenevalt sellest, millised olid läbimiseks mõeldud kriteeriumid. Anu leidis (7.11.11), et rollijaotuse peaks õppejõud jätma rühmaliikmetele ise otsustamiseks. Samas aga leidis, et me saame õppejõuna sellele tähelepanu juhtida. Edasi jagas oma kogemust: Üks enda hea kogemus, mis on veidi motiveerinud, on see, et olen enne rühmatöö juurde asumist rääkinud tudengitele üldiselt rühmatöö eripärasid,
millele tähelepanu pöörata ning mida sellest võimalik õppida. St öelnud, et head rühmatööd on enamasti võimalik teha, kui rühm on hästi töötanud.
Ning lisaks sellisele üldisele kirjeldusele olen toonud ka ühe hea näite ühest rühmatööst, mis oli nii hästi tehtud, et tekkis ebaterve kahtlus, et tegemist on plagiaadiga.
Asja lähemalt uurides selgus, et tegemist on väga tugeva rühmaga — selge tööjaotus (nt igaüks kirjutab küll oma osa, mida hiljem vastastikku täiendatakse / retsenseeritakse),
korraldus (näost-näkku kohtumiste kombineerimine elektrooniliste aruteludega) jms. St vahel on tundunud, et rühm laguneb seetõttu, et keskendutakse teemale,
aga unustatakse ära, et ka rühma toimimiseks tuleb vaeva näha. Miks rühm ei tööta? Mis võiksid olla sellise passiivsuse tunnused. Illar püüdis leida põhjusi:
Pakutud selgituste kritiseerimine (I etapp) Anu (lõik 3.11.11 sissekandest): Näiteks ma olen ise tundnud, et sageli on aidanud kasvõi see, kui ma olen rõhutanud, et sisulise töö kvaliteet sõltub kahest asjast: selgest ajakavast ja tööjaotusest rühmas. See on vahel aidanud rühmi koos hoida, aga mitte alati. Külliki (lõik 6.11.11 kirjast): Näiteks isegi pean tunnistama, et töönädala sees lihtsalt ei jää aega antud kursusega tegelemiseks, samas ei tunne veel ka liigset ajasurvet, sest aega on 20. novembrini ja sinna jääb vahele veel kolm nädalavahetust. Illar (kommentaar): Külliki (lõik 6.11.11 kirjast): Lahendustest olen nõus Anu soovitusega passiivsed inimesed grupist välja arvata, aga ehk mitte automaatselt, vaid teatud tähtaegu seades: näiteks kokku leppides, et kes ei ole 1. etapi tähtaajaks ennast ilmutanud (ja seega ka ülesannete jagamises ei ole osalenud), kukub välja. Isiklikult pooldan rühmatöö puhul ka e-õppe ja silmast-silma arutelu kombineerimist, st vähemalt sissejuhatavaks aruteluks kokku tulla (kui muidugi kursantide asukoht seda võimaldab) või siis vähemalt üritada internetipõhist simultaanarutelu. Illar (kommentaar): Illar oli Maria mõttearendusega üldjoontes päri, kuid kahtles: Triin lisas (7.11.11): Rollid jaotavad omavahel alati õppijad. Ja iga uue probleemi puhul on jälle erinev roll. Õpieesmärkide ja uurimisküsimuste formuleerimine (I etapp) Kuidas aktiviseerida passiivseid, tagasihoidlikke ning teistele lootvaid osalejaid probleemõpperühmas?
Edasine ülesannete jaotamine rühmas (I etapp) Darja (9.11.11) esitas Triini juhiseid abiks võttes uued ülesanded ja tähtajad. Iseseisvalt kogutud info ja vastused uurimisküsimustele (II etapp) II etapp on meil planeeritud iseseivaks tööks hilisema tähtajaga (umbes 15.11.11)
Maria andis ülevaate rühmatöö aktiviseerimise kohta (11.11.11) Illar arvas (kommentaari korras), et rühmatöö aktiviseerimise osas võiks mõelda ka premeerimisele. Külli saatis (11.11.11) oma lühiülevaate teemal rühmade dünaamika. Illar kritiseeris (vastusena eelmisele) rühmadünaamika käsitlust. Küllike täiendas oma mõtet (13.11.11): Kahjuks läks seoses voolukatkestusega kaduma mitte üksnes suur osa tööst, vaid ka ind omapoolselt neid ühe teema erinevaid vaatenurki põhjalikumalt seostada. Ehk edaspidi.
[12:20] Olen läbi lugenud (ja osaliselt ka vastanud) uued sissekanded foorumisse, ent kopin need siia hiljem. Esmaspäeviti on rahvas tegus — mind «rünnatakse» korraga viiel rindel ning ma püüan kuidagi pinnal püsida. Kuid õige pea naasen «liinile». Et nüüd jätkata varasemalt alustatuga samas stiilis, kannan siia üle ka vahepealsed foorumipostitused. Sealhulgas ka enda öised postitused, mis hiljem mu postkasti potsatasid. P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kokkuvõte » Probleem passiivse probleemõpperühmaga Probleem passiivse probleemõpperühmaga Postitas: Illar Leuhin - esmaspäev, 14 november 2011, 00:58 Meie rühm seisis probleemi ees: meil on õpperühm, mis ei tööta aktiivselt kaasa. Millised on põhjused, milliseid põhjusi sellisel puhul üldse esineb, seda uurisime. Algul oli meile planeeritud rühma kuus inimest. Kuuendat ei tulnud, oleme viiekesi: Darja, Külliki, Anu, Maria ja Illar. Hetkel on meie töö veel pooleli. Oleme läbi saanud esimese etapi, tänu rühma suhtelisele suurusele ning erinevate osalejate hõivatusele pisut küll pulseeriva eduga. Kuid siiski. Tegelikult on meie senine põhiprobleem olnudki hõivatus. Mõistagi kirjutame oma rühmatöö lõplikust tulemusest ka (etteruttavalt: II etappi iseseisva tööna on nii mõnedki tõsiselt võtnud), kui aeg küps. Et senine tulemus on värvikamalt kirjas mu personaalses portfoolios, siis soovitan seda vaadata siit, ehkki nägusam näeb see välja üldises kontekstis: http://kodu.ut.ee/~illarl/318/ (sel juhul 14.11. kuupäeva sissekanne). P2AV.TK.318 » Foorumid » Privaatne rühmafoorum » Vahekokkuvõte Vahekokkuvõte Postitas: Illar Leuhin - esmaspäev, 14 november 2011, 01:04 Esitasin kaunikesti toore vahekokkuvõtte rühmatööde kokkuvõtte foorumisse nimetuse all Probleem passiivse probleemõpperühmaga Tegelikult olid mul sellega märksa suuremad plaanid, kui poleks juhtunud voolukatkestus, mis tabab meid alati hetkel, kui seda kõige vähem vaja on. Igatahes ma vabandan, et sellega nüüd nii hilja peale jäin. See rühmawiki mul korralikult ei funktsioneeri, kuid vajadusel võin oma portfoolios (14. novembri sissekanne) oleva pooleklektilise loo ka sinna tõsta, ainult siis kaotaks see kogu oma praeguse vormistuse. Illar Selleks, et sissekanded siia päevikusse oleksid täielikud, kopeerin ka teiste rühmade kirju, mis otseselt minu töösse ei puutu ega üldtulemust edenda. P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kokkuvõte » Intervjuu 2 Vastus: Intervjuu 2 Postitas: Kermo Kasak - esmaspäev, 14 november 2011, 11:22 Eks see intervjuu küsimuste koostamine ongi kõige raskem. Ja muude vahendite kasutamine jäi ära, nagu Eve ütles, ajapuudusel. P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kokkuvõte » Intervjuu 2 Vastus: Intervjuu 2 Postitas: Katre Luhamaa - esmaspäev, 14 november 2011, 11:43 Tänan vastuste eest! Ma lihtsalt mõtlesin, et vaikimisi võiks intervjuu olla vägagi atraktiivne õpimeetod. Seda muidugi tingimusel, et küsitletavalt on võimalik midagi õppida. Huvitav, kas puhta e-õppe raames on siis intervjuu üldse efektiivne õpimeetod? Usun, et ajafaktor ning suhteliselt lühike tähtaeg võivad anda sama tulemuse - emotsionaalselt jääb intervjuu sooritamine igavaks. Siin leidsin end mõttelt, et ka veebitsi ja kodust lahkumata on võimalik põnevaid intervjuusid maha pidada. See eeldaks muidugi sünkroonset suhtlust. Ma tean palju inimesi, kes eelistavad rääkimist kirjutamisele. Aga kui jutuks on intervjuu, millest tulenevaid tekstinoppeid ja vastuseid on plaanis edaspidi kasutada, võiks see siiski toimuda kirjalikult. Pealegi on tänapäevase tehnikaga võimalik ka sedasi tegutseda, et näha on nii vestleja nägu kui kuulda ta hääl. Kõige laialdasemat kasutust leidnud sünkroonse suhtlemise kanalid on MSN ja Skype. Mina isiklikult kasutan mõlemaid, olles avatud suhtluseks:
Järgnev kirjarühm aga puudutab otseselt meie rühmatööd. Ka siinkirjutatu on päris põnev lugemine. P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kokkuvõte » Probleem passiivse probleemõpperühmaga Vastus: Probleem passiivse probleemõpperühmaga Postitas: Triin Marandi - esmaspäev, 14 november 2011, 08:44 Rõõm on näha, et olete tuult tiibadesse saanud ja oma rühmatööga nii kaugele jõudnud! Nii nagu ikka, on meie kursuse ülesannetel ka kindel tagamõte - antud juhul siis anda teile veebipõhise probleemipõhise õppe kogemus, et oskaksite paremini otsustada, kas teie kursustele see sobiks, kuidas seda korraldada, mida teeksite teisti jne. Ehk kui teil jääb pärast probleemi lahendamist aega, mõelge ka sellele. Triin P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kokkuvõte » Probleem passiivse probleemõpperühmaga Vastus: Probleem passiivse probleemõpperühmaga Postitas: Illar Leuhin - esmaspäev, 14 november 2011, 11:25 Mina isiklikult olen aeg-ajalt vihjanud, et olen rühmatööd kui sellist varem kasutanud. Ma pean sügavalt meenutama, kas selle samas ka probleemõppeks saaks nimetada. Vist mitte. Igatahes kui rühmatöö tingimused laabuvad (st ei esine käesolevalt vaagitavat passiivsuse probleemi), siis on selline probleemõpe äärmiselt õpetlik. Olen juba praegu käimasoleva kursuse puhul mõelnud, kuidas seda saaks rakendada. Muusuguseid probleemülesandeid olen siiski ka varem kasutanud, ent mitte rühmatöö vormis. Või, eks see ole tinglik: kui kogu kursusel ongi vaid 10 inimest, siis ongi see justkui rühm. Pakun, et kõige enam jääb mul hetkel vajaka nende mõistete sobivast kasutamisest reaalsuse kontekstis. (Olen teinud rühmatöid, ilma et oleksin seda nii nimetanud, olen rakendanud probleemõpet, selle teoreetilisele tagamaale mõtlemata)... Illar, aina arenemas P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kokkuvõte » Probleem passiivse probleemõpperühmaga Vastus: Probleem passiivse probleemõpperühmaga Postitas: Kermo Kasak - esmaspäev, 14 november 2011, 11:30 Hoian silma peal sellel teemal, isegi olen kasutanud rühmatööd ilma tagamaale mõtlemata. Edu, Kermo P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kokkuvõte » Probleem passiivse probleemõpperühmaga Vastus: Probleem passiivse probleemõpperühmaga Postitas: Eve Kubi - esmaspäev, 14 november 2011, 13:03 Kui kursusel on 10 inimest, siis on nii, et jagad selle kaheks (5+5) või kolmeks (3+3+4). Väiksem rühm paneb pingutama kõiki, suurem rühm - 10 inimest võib tekitada probleeme rohkem kui vaja: võivad tekkida omavahelised nagelemised, teineteise peale lootmised ja mõni ei viitsi üldse pingutada. Aga väike rühm paneb kõiki tegutsema. Eve P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kokkuvõte » Probleem passiivse probleemõpperühmaga
Vastus: Probleem passiivse probleemõpperühmaga Postitas: Illar Leuhin - esmaspäev, 14 november 2011, 15:28 Jah, Eve, üks vahva kursus koosnes mul vist umbes 25 inimesest, kes jagunesidki 3-4-liikmelistesse rühmadesse. Sellel kursusel sain ma küll aru, et tegu on rühmatööga, ainult see probleemi pool jäi teadvustamata. Kui tagant järgi mõelda, oli see siiski vist olemas? (Ehk Lehti või Triin mäletavad SAAL kursust?) Edasised korrad on olnud 10-15-inimesega kursused, kus osa neist passiivseks jäänud on. Siit kursuselt sain indu, et see enesetutvustuse osa võiks olla ulatuslikum kui pelgas näopildi lisamine. Koolilastega on mul olnud suured kursused (praegugi ca 40), see on kulgenud praeguseni umbes 1/5 ulatuses ning just sinna mõtlen mõne probleemsema ülesande (ja just rühmatööna) lisada. Vajan veidi tehnilist kindlust nende rühmade moodustamisel. Usutavasti see kursus selle ka annab. Illar
Tänane näib olevat paras saagipäev. Kirju oli kogunenud päris paras ports, et ma pidin tahvli šokolaadi enne nende läbilugemist ära sööma. Igatahes ei paiguta ma neid kirju siia lehele mitte kronoloogilises järjekorras, vaid vastavalt foorumi teemale.
P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kokkuvõte » Mosaiik 2 Mosaiik 2 Postitas: Ljubov Feklistova - esmaspäev, 14 november 2011, 18:32 Kokkuvõte Oleme mosaiigi 2. rühm. Pidime uurima PPÕ põhimõtteid. Üldjoontes uurimisteema ei olnud väga keeruline, võttes arvesse, et materjalid olid alati kõikidele kättesaadavad Moodle keskkonnas. Vajaduse korral kõik meie rühma liikmed võiksid läbi lugeda uudishimu pakkuvaid osi.
P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kokkuvõte » Kokkuvõte veebiseminarist 1 Kokkuvõte veebiseminarist 1 Postitas: Riho Vendt - esmaspäev, 14 november 2011, 18:34 Sisukokkuvõte veebiseminarist teemal Kuidas suhtuda karistuste rakendamisse e-õppe aktiveerimise puhul. Algataja: Riho Vendt Osalesid: Helle-Triin Nisumaa, Karmen Kalk Seminari eesmärk: analüüsida, kas karistuste rakendamine üliõpilaste aktiveerimisel e-õppes on otstarbekas ja põhjendatud. Võimalike karistustena pakuti välja:
Järeldused:
— — —
Kokkuvõte veebiseminarist kui õppemeetodist
P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kokkuvõte » Kokkuvõte veebiseminarist 1 Vastus: Kokkuvõte veebiseminarist 1 Postitas: Illar Leuhin - esmaspäev, 14 november 2011, 23:16 Hästi vahva, et ka teistel rühmadel olid sarnased ülesanded. Siit saaks ju endalegi mõningaid mõtteid üle võtta (eriti kui korrektselt viidata), kas pole? Illar P2AV.TK.318 » Foorumid » Privaatne rühmafoorum » Vahekokkuvõte Vastus: Vahekokkuvõte Postitas: Darja Kõre - esmaspäev, 14 november 2011, 19:52 Tänan Illar, et oled meie töö huvitavalt kokku pannud. Nüüd tuleb kuidagi tööle joon alla tõmmata aga vat ei teagi kuidas seda teha, kas jätame Illari kodulehe versiooni, kus on meie arutelu ilusti olemas, või tuleb teha mingi kokkuvõttev doc fail. Kas kellegil on lisada meie tööle midagi, hetkel on olemas, probleem, teoreetiline osa ning lahendused, kas veel midagi? :) P2AV.TK.318 » Foorumid » Privaatne rühmafoorum » Vahekokkuvõte Vastus: Vahekokkuvõte Postitas: Illar Leuhin - esmaspäev, 14 november 2011, 22:14 Tere! Kui arutelu toimuma saab, eriti aga kriitika... siis loomulikult ma täiendan seda faili veel. Plaanis on see panna siiski kõigile kohe kursuse piires loetavasse versiooni, mitte et nad peaksid selleks ekstra minu portfooliot vaatama. Mina saan aru selliselt, et hetkel puudub mul sellest teoreetiline osa sootuks, kuigi see on mu portfoolio teistes paikades kajastuse leidnud. Vat mahti oleks selleks rohkem vaja. Ma tõesti loodan, et 20.11 saan sellele rohkem aega pühendada. Ehkki probleemi defineerimine pidanuks toimuma päris algul, seisab meil seal hetkel vaid minu heietus. Kas keegi ehk soovib täiendada? Tarvilik oli probleemi analüüsimine ja võimalikult paljude erinevate selgituste pakkumine. Kui siinkohal tähenärijalikult punktuaalne olla, oleme meie küll igakülgselt asja analüüsinud ja erinevaid lahendusi pakkunud, mitte aga selgitusi. Iseküsimus, kas meie olemegi üldse pädevad selgitama rühma käitumist, eriti kui meie hulgas pole psühholooge. Ehk senine on piisav? Pakutud selgituste kritiseerimine on meil seni rühmas ka üpris tagasihoidlik olnud, mina olengi pea ainsana oma hambaid teritanud. Tasuks kõigil midagi toriseda, kui muidugi on, mille kallal toriseda... Õpieesmärkide ja uurimisküsimuste formuleerimine on meil aga mu meelest sootuks hõre. Ma oma arukesega sinna midagi fabritseerisin. Ma nüüd ei tea päris täpselt, kas saan õigesti aru, aga mulle tundub, et me peaksime siinkohal endale mingid õpieesmärgid püstitama. Pakun, et sellest saaks siis asja, kui igaüks oma uuritud teema kohta vähemasti ühe eesmärgi ning sellest tuleneva uurimisküsimuse esitab. Minu kirjutatu on selline üldine ja kõiki alaeesmärke kokkuvõttev, kas pole? Järgmine samm olnuks iseseisev vastuste otsimine neile uurimisküsimustele. Kui see juba ette tehtud, nagu Darja soovitas, siis on ju korras. Siis tuleks sellele uurimisküsimusele ka selgesõnaline vastus sõnastada. Ideaaljuhul peaksime me ka mingi hea mudeli kokku panema, mitte et see polnuks juba üks esimese etapi ülesandeid. Küll aga saaks seda ju teha edukalt ka diskussiooni käigus. Lõpuks peaks oma osi ja valikuid teistele (kritiseerijatele) põhjendama ning kolleegide leidudele ja põhjendustele hinnangu andma. Ma ise olen ka sel nädalal paraku paar päeva eemal (ent mitte pidevalt teo- ja mõtlemisvõimetu). P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kokkuvõte » Probleem passiivse probleemõpperühmaga Vastus: Probleem passiivse probleemõpperühmaga Postitas: Darja Kõre - esmaspäev, 14 november 2011, 20:10 Tegelikult sellises rühmatöös osalemine annab võimaluse olla õpilane ning tunda seda mida tunnevad õpilased, julgen arvata, et need probleemid, millega oleme kokku puutunud meie oma rühmatöödes, tekivad ka õpilastel ja on väga oluline, et meie õppejõud märkaksime rühmas tekkinud probleemi ja olles ise samas situatsioonis õpilasena teame mis abi nad vajavad. Olen osalenud ühe õppejõuga kahes aines, kus mõlema aine puhul õpimeetoditeks oli rühmatöö, pikemalt analüüsisin neid oma õpimapis, kuid meie rühmatööga seoses, toon välja ühe probleemi, mis võib tekitada rühmatöö passiivsuse ja see on, liiga mahuka töö nõudmine, eriti kui rühmatööks on mingid praktilised ülesanded ja kui selgub, et rühmaliikmed lihtsalt ei oska teda lahendada, võib asi toppama jääda, kõik loodavad kõigi peale ja keegi ei oska aidata. E-õppes on seda hea jälgida grupi foorumites, kus on selgelt näha, mis osas neil probleem tekib. Ning üks hea mõte kuidas aktiveerida rühmi tööle, lisaks hindamisele on ehk võistlus, kuhu kaasata veel mõni õppejõud, kes erapooletult tutvuks rühmatööde kokkuvõtetega ning annaks oma hinnangu, tublimatele lubada mõni auhind (mis võib olla ka hindena väljendatud) P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kokkuvõte » Probleem passiivse probleemõpperühmaga Vastus: Probleem passiivse probleemõpperühmaga Postitas: Illar Leuhin - esmaspäev, 14 november 2011, 22:31 Sisuliselt tuleks ju teemat kokku võttes kasutada ka kõigi rühmas osalejate õpimappe või portfoolioid. See Su rühmatöö jutt, millele vihjad, oleks ju kak raz kohane osaliselt kopida. P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kokkuvõte » Intervjuu 2 Vastus: Intervjuu 2 Postitas: Lilian Ariva - esmaspäev, 14 november 2011, 20:35 Tere, mina tegin intervjuu Skype'i teel ja ühise aja leidmine võttis väga palju aega (sellest siis ka meie rühma hilinemine oma kodutööga). Mu meelest oli aga asi seda väärt, tegemist on väga hea kogemusega. Kindlasti oli ülesanne minu jaoks palju huvitavam, kui oleks olnud meili tel tehes. Mul lisandus ka see, et tegelikult ma intervjueeritavat varem ei tundud, olin tema e-kursusel ise õppinud - seetõttu oli Skype'i teel veel põnevam. Ma arvan küll, et on efektiivne meetod, ainus probleem ongi aeg. Kui oleksin ise varem hakanud asja ajama, oleks vast kiiremini saanud. Selle kursuse raames teen ettepaneku, et rühmadesse registreerumine võiks olla üks esimesi tegevusi - siis saaks igaüks juba aegsasti teada, mis liiki ülesanne lahendada tuleb ning oleks võimalik ettevalmistusi teha. Ma ise olen üsna veendunud, et kui ma oleksin oma intervjuu teinud meili teel, aga õigeaegselt, ei oleks ma praegu üldse nii rõõmus, kui nüüd, mil jäin küll hiljaks, ent kogemus oli kordi võimsam. Tervitades Lilian P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kokkuvõte » Intervjuu 2 Vastus: Intervjuu 2 Postitas: Illar Leuhin - esmaspäev, 14 november 2011, 22:56 Minu meelest on Skype'il veel see teinegi suur pluss, et seda saab kasutada ka pildita ja helita, samas aga koguni asünkroonselt. See tähendab, et kui teist poolt polegi parasjagu kohal, saad oma mure kenasti hingelt ära rääkida (teksti sisestada) ning teine pool loeb seda alles siis, kui saab mahti liinile saabuda. MSN on ka sinna teel, ehkki too ei suuda nii suuri tekstimassiive "meeles" pidada. Aga küllap ka too areneb. MSNiga saab samamoodi heli ja pilti edastada, nii et ma ei olegi aru saanud, mis erinevus neil kahel programmil on. Esimesel on vist mingisugune soodsam helistamisevõimalus, mis on kasulik puhkudel, kui sõbrad välismaal... Illar Usinad kursusekaaslased on hoogsalt liikunud edasi individuaalset õppimist toetavate ülesannete juurde. Et see on teema, mille juurde on veel vara mu meelest asuda, eriti kui eelminegi veel lõpetatud pole, siis kommenteerin neid sissekandeid pärast südaööd. P2AV.TK.318 » Foorumid » Individuaalne õppimine » Individuaalset õppimist toetav ülesanne Vastus: Individuaalset õppimist toetav ülesanne Postitas: Lehti Pilt - esmaspäev, 14 november 2011, 19:03 Tere, Palun esitage see ülesanne sellisel kujul nagu te ta õppijatele e-kursusel annate (õpijuhis ülesande sooritamiseks). Õpijuhis peab kindlasti sisaldama infot, mis ajal ja mis vahendi abil peab ülesande vastuse esitama. Lehti P2AV.TK.318 » Foorumid » Individuaalne õppimine » Individuaalset õppimist toetav ülesanne Vastus: Individuaalset õppimist toetav ülesanne Postitas: Darja Kõre - esmaspäev, 14 november 2011, 20:14 Väga huvitav ülesanne, huvipärast võiks oma külmiku toiduained ka üle vaadata ![]() P2AV.TK.318 » Foorumid » Individuaalne õppimine » Individuaalset õppimist toetav ülesanne
Vastus: Individuaalset õppimist toetav ülesanne Postitas: Lehti Pilt - esmaspäev, 14 november 2011, 20:21 Tõepoolest huvitav ülesanne, kuid õppijana sooviks ma saada täpsustusi, kui palju pean toiduainete pakendeid üle vaatama. Mis siis kui ma vigu ei leia? Kas vastusest, et uurisin x pakentit, aga ühtki viga ei leidnud, piisab? Ilmselt mitte. Lehti Nagu näha, pole eriti tarvilik selliseid kommentaare siia ka üle kanda. Otsustasin, et selliseid omavahelist suhtlust kajastavaid kirju ma siia ei tõstagi. Huvitavaid ideid individuaaltöö teemadel on küll. Selgus, et ma siiski ei ole päris valesti aru saanud. Plaanide kohaselt on 2. ülesande (ehk rühmatöö kokkuvõtte) esitamine ette nähtud 13. novembriks, see tähendab — eilseks. 3. ja 4. ülesanne tuleks aga esitada siiski alles 20. novembriks.
3. ülesanne (20.11) Kohandage üks iseseivat individuaalset õppimist toetav ülesanne enda kursuse ja õppijate jaoks ning esitage selle kirjeldus ning õpijuhis foorumisse Individuaalne õppimine. Tutvuge teiste esitatud ülesannetega ja kommenteerige neid. 4. ülesanne (20.11) Kohandage üks rühmatöö ülesanne enda kursuse ja õppijate jaoks ning esitage selle kirjeldus ning õpijuhis foorumisse Rühmatöö kirjeldus. Tutvuge teiste esitatud ülesannetega ja kommenteerige neid.
|