19.11.2011

Eilset päeva ma kalendris ei reklaami, kuna mu panus siinsete sissekannete puhul piirdus sisuliselt vaid nopetega foorumitest.

Proovin ka oma kursusel rühmi moodustada. Et sellest ka õppijaile tulu tõuseks, püüan järgmise õppeteema juurde mõelda põhikooli õpilaste jaoks jõukohase rühmatöö. Teemasid on iseenesest kaks: Seedeelundkond. Hormonaalne regulatsioon.

Alustasin sellest, et määrasin igale rühmale nimetuse, ühtlasi ka alateema, mille kallal nad töötavad. Tööülesannete detailsema kirjelduse lisan siis, kui olen välja mõelnud selle kirjelduse.

  1. Assimiloogid — assimilatsioon
  2. Dissimiloogid — dissimilatsioon
  3. Dietoloogid — toitumine, toitumisnormid
  4. Ensümoloogid — ensüümid
  5. Digestoloogid — seedekulgla, seedimine
  6. Sekretoloogid — sisesekretsiooninäärmed

Etteruttavalt tahaksin viia töö sellisele tasandile, et rühamdel oleks põhimõtteliselt oma alateema jaoks aega üks nädal. Selle nädala jooksul võiksid nad endale valida «satelliitrühma», millisega neil oleks palju kattuvaid küsimusi. Näiteks assimilatsioon ja dissimilatsioon, dissimilatsioon ja seedimine, toitumine ja seedimine vms. Kui nad on oma rühmas asjad selgeks teinud ja tulemuse avalikult esitanud, peaks nad esitama tervikliku skeemi (peaks uurima, kas skeemitegemise vahend töötab) ning lõpuks kogu kursusele selle esitama eakohases sõnastuses. Hetkel on idee veel idanemisjärgus.

1:15


Mind vaevasid siiski kalkulatsioonid ja kaalutlused edasi. Nimelt, mul endal ei ole ilmselt hetkel aega ülinutikate probleemülesannete väljanuputamiseks. Teisalt, ka lastel ei pruugi vaid ühe nädala jooksul leiduda aega selle probleemiga tegelemiseks. Kolmandaks on aga järgmise teemani jäänud veidi pealt nädala. See rühmatöö saaks töötama kohe pärast teise teema kontrolltöö esitamist.

Sellepärast tuli mulle mõte, et rollide jaotuse võiks enamvähem ette anda, arvestades ka asjaolu, et igasse rühma mahuks seekord umbes 6 inimest:

  • keegi rühmast võtab endale juhi rolli (eeldan, et keegi hakkab esimesena rääkima)
  • keegi teine rühmast on tulemuste kokkuvõtja, kirjutaja ja skeemide kujundaja (sellel peaks arvuti olema vastavalt seadistatud: igaühel pole arvuti selleks valmis)
  • vähemalt kaks inimest, aga ka esimesed kaks nimetatut, võivad teema kohta esitada mistahes ja kuitahes rumalaid küsimusi, mis tuleb kirja panna
  • vähemalt kaks rühmast, aga ka kõik varem nimetatud isikud (sh küsimuste esitajad ise) peavad kõikidele küsimustele leidma vastused, need kirja panema ning võimalusel ka illustreerima (kas piltide, skeemide, videoklippide või pelgalt viidetega)
  • tulemus esitatakse kursuse avalikku foorumisse (rühmatöö foorum on nähtav vaid rühmale) «Korduma Kippuvate Küsimuste» stiilis.

Kas küsimuste-vastuste alammäär ka ette anda? Peab veel veidi nuputama. Ja selgesõnalise juhise koostama. Ilmselt ei ole seekord mahti, et oodata õpilaste rühmadesse jaotumist. Kuid ehk oleneb see siiski sellest, kui kiiresti ma selle rühmatöö sõnastuse luua suudan. Rühmadesse võivad nad vabalt jaotuda juba kontrolltöö nädalal.

1:39


Torkasin rühmade juurde ka enamvähem sobivad pildid, kuigi ma ei ole aru saanud, kuidas ja kus need õppijatele paistavad.

Assim
Dissim
Dieet
Ensym
Digest
Secr

2:35


Koostasin rühmatöö kondikava ning esitan selle ka kursuse foorumisse. Vaata rühmatöö kirjeldust siit

Tõenäoselt oleks nutikas õppijatele ette anda näidis nii «KKK» tulemusest kui ka mõnest mõisteskeemist. Ka peaks ilmselt täpsustama partnerrühma rolli töös.

Veel peaks ilmselt täpsustama selle rühmatöö lõplikku eesmärki, milleks on üksikute teemade detailne ja süstemaatline käsitlemine tööjaotuse printsiibil. Lõpuks esitavad oma KKK kõik rühmad avalikku foorumisse ning kõik kursusel olevad inimesed peavad kokkuvõtteid lugedes saama teemast tervikliku ülevaate.

Hetkel on minu jaoks tehnilised küsimused:
  1. Kuidas õpilased saavad end ise rühma registreerida: millise sätingu ma selleks käivitama peaksin?
  2. Kuidas ja kas on võimalik, et mingi rühma liige saaks umbes nädala möödudes end registreerida samaaegselt teise rühma «luurajaks»?

Maarika oli kiitnud Silveri tublisid e-lahendusi õppeülesannete puhul. Ka mina leidsin sobiva kirja, millele vastata.

P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kirjeldus » Rühmatöö ülesanne
Vastus: Rühmatöö ülesanne
Postitas: Silver Toompalu - laupäev, 19 november 2011, 10:19

Tere,

täitjateks ikka õppijad ning oma täidetud retsensiooni vormi (sellesama Exceli faili) laadivad foorumisse uue postitusega vastusena esitatud tööle.

Moodle Exceliga automaatselt koostööd ei tee, ehk siis see töö, kuidas punktid sealt Excelist Moodlesse jõuavad, pean hetkel käsitsi tegema (aga nagu juba soovitus oli, siis uurin veel lähemalt Õpikoja töövahendit, see peaks sarnase olukorra lahendamiseks elu lihtsamaks tegema).

S.

P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kirjeldus » Rühmatöö ülesanne
Vastus: Rühmatöö ülesanne
Postitas: Illar Leuhin - laupäev, 19 november 2011, 18:20

Olen huvitatud uurimise tulemustest.

Ise ma hetkel uurin, kas on võimalik, et kursuse ühte rühma juba jaotatud liige saaks samaaegselt ja sama töö raames kuuluda ka teise rühma (st ühes rühmas liider, teises luuraja). Minu rühmatööülesanne eeldab sellist võimalust.

Illar

Minu eilsele küsimusele selle kohta, kas jätame meie oma rühma kokkuvõtte ka sellisel kujul nagu see on, olid vastanud Darja ja Maria, et on sellega nõus.


18:53


Kommentaar