24.11.2011

Jätsin siiski mitmed tööasjad tööaega ootama ning otsustasin oma reflektsiooniülesande esimese versiooniga lagedale tulla. Koostasin selle kaunis toorikuna, lisades, et tegu on ka «idee versiooniga» number 111124.0111. See versiooninumber näib küll kole pikk ja lohisev, ent kujutab endast lihtlabast daatumit: aasta+kuu+päev+punkt+tund+minut


Minu reflektsiooniteemaline ülesanne on vaadatav siit.  

P2AV.TK.318 » Foorumid » Refleksioon » Komplikatsioonirikas kompleksülesanne
Komplikatsioonirikas kompleksülesanne
Postitas: Illar Leuhin - neljapäev, 24 november 2011, 01:30



Kribisin oma mõtted ka kiiresti üles, enne kui need sootuks laiali valguvad.

Luban, et parandatud versioonis parandan isegi komavead (milliste ilmumine on kindel märk väsimusest)! Palun arvake midagi, kas selliselt on see ülesanne üldse teostatav ning kas selle võib reflek(t)siooni kategooriasse paigutada.

Illar

  01:30

Uurisin ajaviiteks veidi oma siinset portfooliot ning leidsin sellel ühe suure puuduse. Aga see on totaalselt minu nägu, ka see puudus. Nimelt, ma olen algusest peale üritanud luua mingit süsteemi. Eristada erineva olulisusega asju värvustega. Aga märkasin, et algul olid mitmed sedalaadi märkmed sinisel taustal, mis ma hiljem kollasele olen sättinud. Esialgu sinakale taustale seatud tööülesanded on hiljem kollased, sinisel on aga hoopis koopiad kursusekaaslaste foorumispostitustest. Algul olin ma enda märkused kirjutanud hallile taustale, edaspidi hallile taustale, ent raami sisse. Sarnast süsteemsuse tasahiljukest nihkumist võib leida kõikjal mu ümber.

Parim näide mu püüdlustest süsteemsuse poole on näiteks mu pildi- või failimajandus. Iga kord sätin ma nii ühed kui teised enda meelest kõige nutikamalt nimetatud kausta või kõrvetan hästi targalt organiseeritud DVD-plaadile. Kuid kui üht või teist konkreetset pilti või dokumenti tarvis läheb, kulub selle otsimisele pool päeva, kuna mul ei ole oma «süsteemsuse» üle mingit ülemsüsteemi ega standardseid kriteeriume. Tihtipeale on see naljakas, enamasti aga kurb ja frustratsiooni tekitav.

  09:58

Veel enne keskpäeva oli mulle laekunud paar kommentaari. Lehti oma võiks nimetada lausa hinnanguks või juhendiks.

P2AV.TK.318 » Foorumid » Refleksioon » Komplikatsioonirikas kompleksülesanne
Vastus: Komplikatsioonirikas kompleksülesanne
Postitas: Lehti Pilt - neljapäev, 24 november 2011, 10:41

Tere,

Kuna see ülesanne nõuab kogu kursuse teemade ja materjalide kordamist/ülevaatamist/mõtisklemist, mis jäi arusaatuks, siis on refleksioonülesandega tegemist küll. Ülesande protsess on keerulise ülesahitusega. Õppijatel võib tekkida raskusi arusaamisega, mida ja mis hetkel nad tegema peavad. Kui foorumid on anonüümsed, siis kuidas tead sina, kes on küsimuste postitajad? Kui mingil hetkel muuta foorumid mitteanonüümseks, siis saaksid teada, kuid siis näevad ka õppijad, kes mis postituse taga oli (või võivadki näha?).

Õigete vastuste äramärkimist saaksid teha sina, muutes vastavat postitust. Nii nagu mina praegu selle lause ära märkisin.

Kui tahad lasta õppijatel samuti foorumipostitusi hinnata, siis tuleb foorumi seadetest Õiguste ülekirjutamise lipikult minna õppijate õigusi muutma, lubades sealt postituste hindamise.

Lehti

P2AV.TK.318 » Foorumid » Refleksioon » Komplikatsioonirikas kompleksülesanne
Vastus: Komplikatsioonirikas kompleksülesanne
Postitas: Maarika Veigel - neljapäev, 24 november 2011, 10:52

Tere,

mahukas ülesanne, aga õpiväljund pigem:
tunneb...teab... analüüsib...

Maarika


Lehti kommentaarile otsustasin kohe ka vastata.

P2AV.TK.318 » Foorumid » Refleksioon » Komplikatsioonirikas kompleksülesanne
Vastus: Komplikatsioonirikas kompleksülesanne
Postitas: Illar Leuhin - neljapäev, 24 november 2011, 11:47

Tere!
Ma kusagilt juhendist lugesin, et kui ka foorumisse postitused on anonüümsed, siis kursuse juhendaja siiski näeb, kes kirjutas. Kui see nii ei ole, on muidugi pisut pahasti ja ma sain ennist valesti aru. Teisalt pole midagi hullu ka sellest, kui lapsed hiljem kirjutajate nimesid näevad, ma lihtsalt arvasin, et nad ei julge ehk algul liiga rumalad paista ning soostuvad märksa innukamalt probleeme arutama, kui need arutlused (küsimused ja esialgu ka vastused) on anonüümsed.

Õigete vastuste äramärkimise osas ma vist panin pisut puusse, ajades selle võimaluse sassi Blackboardi vahendiga. Igatahes oli mingis foorumis võimalik iga vastust eraldi hinnata nii õppejõul kui ka kaasõppijatel. Kui Moodle seda ei võimalda, saab otsustada vastuste põhjal, kuid sellisel juhul on oht, et hiljem vastajad kirjutavad lakooniliselt ja midagiütlevalt "nõus eelkirjutajaga". Kuid isegi see ei ole kuigi suur mure. Teksti tausta värvimine on küll äärmiselt hea mõte. Kui siin saab kasutada veel ka mahatõmbamist, siis lisab see eriliselt vürtsi, kuna valed vastused oleks sobilik maha tõmmata.

Aga ma uurin kindlasti ka seda õpilaste hindamise asja ja noid lipikuid. Ma ju olen kuskil sellist võimalust kasutanud. Hiljem on ju õppejõul lausa näha, kes on hinnanud ja kes mitte.



Selge on see, et enne sotti ei saa, kuni pole asja uurinud. Ent nende lipikute ja võimaluste lähema uurimisega tegelen ma ilmselt eeloleval nädalavahetusel.

  11:53


Äärmiselt õpetlikud on teiste inimeste juhendid ning kõhklused nende rakendamisel, eriti aga juhendajate poolt antud soovitused ja vastused:

P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kirjeldus » Rühmatöö teist korda
Vastus: Rühmatöö teist korda
Postitas: Made Laanpere - neljapäev, 24 november 2011, 11:54



Püüdsin teha nüüd korrektse kirjelduse. Ja muutsin vastavalt ka õpijuhise. Allesjäänud küsimused on rasvaselt.

Väga palju oli abi viidatud kursusest.

Rühmatöö eelduseks on, et kursusel osaleja on teinud individuaalse töö. Moodle moodustab rühmad juhuslikkuse alusel, igas 6 inimest. Kursusel on maksimaalselt 30 inimest. Rühmadel on privaatne foorum. Üks rühmaliikmetest on rühmajuht, kelle ülesanne on rühmatööd koordineerida. Rühmajuhi määrab ka Moodle?

Teised saavad vastavalt tähestikule oma eesnime esitähe järgi individuaalse situatsiooniülesande, mida nad asuvad lahendama ja esitavad siis privaatsesse rühmafoorumisse teistele parandamiseks ja kommenteerimiseks teatud kuupäevaks. Lõpuks esitatakse kõik 5 ülesannet rühmajuhi poolt rühmatöö avalikku foorumisse.

Edasi valivad kõik osalejad mõne mitte oma rühma situatsioonülesande lahenduse ja annavad sellele tagasisidet avalikus foorumis, kuhu palutakse teha siis individuaalne postitus ja näha peab olema nii ülesande lahendus, millelel tagasisidet anti kui antud tagasiside. Või on mõni muu moodus parem?

Lõpuks teeb kursuse korraldaja ise kokkuvõtte ja esitab nö enda nägemuse iga ülesande lahendusest. Kokku kestab rühmatöö 3 nädalat. Esimesed 2 nädalat lahendavad ülesandeid, kolmandal kommenteerivad teiste omi ja saavad lõpuks kokkuvõtte kursuse korraldajalt.

P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kirjeldus » Rühmatöö teist korda
Vastus: Rühmatöö teist korda
Postitas: Triin Marandi - neljapäev, 24 november 2011, 12:17

Kopeerisin uue õpijuhise siia kirja ja lisan kommentaarid punaselt.

Moodle jagab teid juhuslikkuse alusel rühmadesse, milles on 6 inimest. Leidke oma kuulumine “Rühmad” alt. Ühe rühmaliikme nimetab Moodle rühmajuhiks. Seda Moodle ei tee. Küll aga võib jälle öelda, et eesnime järgi esimene inimene on rühmajuht. Las nad kirjutavad enda rühmafoorumisse kirja, kus näitavad, et kõik said ühiselt aru, kes on rühmajuht ja kes millise situatsioonülesande pidi valima. Rühmajuhi ülesanded on rühmaliikmete aktiveerimine tähtaegadest kinnipidamisel ja ühise rühmatöö esitamine.

Ülejäänud rühmaliikmed asuvad lahendama situatsioonülesandeid. Situatsioonülesandeid on 5 ja jaotage need vastavalt oma eesnimede esitähele - tähestikus esimene saab esimese jne.

Selleks arutatakse ettevalmistatud haigusjuhtusid nelja (miks siin 4 on ja mitte 5?) situatsiooni kohta. Iga õppija lahendab ühe situatsiooniülesande ( vt ülesande juhend), esitab foorumisse hiljemalt XX.XX.XXXX ning annab foorumis tagasisidet nelja kaasõppija situatsioonülesande vastuste kohta hiljemalt XX.XX.XXXX. Rühmaliikmed näevad vaid enda rühmaliikmete postitusi. XX.XX.XXXX kuupäevaks teeb rühmajuht igast ülesandest kokkuvõtte ja esitab rühmatöö foorumisse, mida näevad kõik.

Igaüks loeb läbi kõik rühmatööde tulemusena valminud situatsioonülesannete lahendused ja valib ühe (mitte oma rühma lahenduse), millele ta soovib anda tagasisisdet. Vastuse koos oma tagasisidega esitab igaüks rühmatöö foorumisse XX.XX.XXXX. Kas on ok, kui sama situatsioonülesannet kommenteerib mitu inimest ja mõni situatsioonülesanne ei saa üldse kommentaare? Kui see pole ok, tuleks öelda, et valigu see situatsioonülesanne, millele pole veel kommentaare laekunud. Et asjast oleks parem ülevaade, võiks nad kommentaari esitada vastava rühma kokkuvõttele vastates ja kirja teemaks pannes situatsioonülesande nimetuse.

Neljandal nädalal anname tagasisidet ja esitame oma nägemuse situatsiooniülesande lahendusest.

Töö kõigus tekkivate küsimuste korral postitage need foorumisse “Küsimused õppejõule”.

Triin

  14:43


Lisa kommentaar