29.11.2011 Ei vedanud mul eile rohkem vaba ajaga. Pidingi piirduma vaid põgusate nopete ning mõne üksiku sopsatusega kursusel. Mõned eilsed endaga seotud või endale huvipakkuvamad kirjad kopin taas siia. Esimene tänane sissekanne ei tundu kuidagi seostuvat varasemaga. Kuid et siin on Triinilt kasulik viide ühele vahvale saidile (minu lühenduse ja rõhutusega), ei tahtnud ma seda ka Moodle'i kaduvasse keskkonda jätta: ![]() Liliani õpipäevik Postitas: Triin Marandi - esmaspäev, 28 november 2011, 14:12 Mul on tegelikult nii kahju, et teised teie e-portfooliot ei näe - seda oli väga lõbus lugeda. Te oskate väga vaimukalt ka väga tõsiseid asju kirja panna. Olite enda e-portfoolios viidanud ühele esitluse tegemise vahendile. Toon teiste jaoks siinkohal veel selle veebiaadressi (tutvustava esitluse) ära - http://bit.ly/gpGeHt Tore, et te Moodle skaaladele nii palju rakendusi leidsite - see on tõesti õppijate aktiveerimiseks hea ja lihtne vahend. Mõtlesin veel teie eneseanalüüsile - miks te alguses "käima ei läinud". Tundus, et kolmest võimalikust põhjusest ükski polnud piisav. Kuid äkki kõik kolm koosmõjus? Lisaks see, et meie kohe piisavalt takka ei utsitanud. Õppetund ka meile... Soovin head reisi ja konverentsi! Triin Vot jah, temal on nüüd siis kahju! Mina poleks sellist hirmsat (poolpidust) keskkonda üldse kasutamiseks pakkunudki Järgmine, Lehti sissekanne aga viitab selgesti tööjuhendite selge sõnastuse vajalikkusele. Tegelikult oli mul plaanis rääkida ka oma kursuse edusammudest. Jagasin ma ju enda rahva ka rühmadesse. Tõtt öelda juhtus nii, et kuuest rühmast jäid kaks täiesti tühjaks (hirmuäratavate võõrnimedega dissimileerijad ja assimileerijad), ühte jäi üks vaba koht ning ülejäänud täitusid sajaprotsendiliselt. Sellel teemal peaksin tegelikult millalgi pikemalt peatuma, isegi kui see kursus siin otsa saab. Mul pole plaanis niipea oma portfooliot kodulehelt kustutada. Loomulikult oli üksikuid lapsi, kes ei olnud juhendit lugenud ega millestki aru saanud. Ja see puudutas just neid «vabakäigu õppijaid», kes ettenähtud ajaks rühma valinud polnud ning kellele ma selle ise määrasin. Kuid enamasti läks töö rühmades siiski käima. Aga sellet hiljem. Kursusest, mille kohta kirjutatakse õpipäevikut, on tõusnud tõeliselt tulu vaid siis, kui selle päeviku sissekanded ei lõpe kursuse lõppedes ega arvestuse ÕISi kandmisega. ![]() Individuaalne õppimine Postitas: Lehti Pilt - esmaspäev, 28 november 2011, 15:52 Väga huvitav ülesanne. Kui see reaalselt kasutusele võtta, siis peaks õpijuhist natuke täpsemaks tegema. Mulle jäi arusaamatuks, kas mõistekaart tuleb koostada ainult ühe (enda poolt valitud) teema kohta või kõikide teemade kohta? Kas igaüks koostab mõistekaardi individuaalselt? Moodle´i mõistekaardi vahend on selline, et sama mõistekaarti saavad kõik ühiselt koostada (kui lubada õppijatel muutmine). Kui ülesanne on koostada individuaalne mõistekaart, siis peaks iga õppija jaoks Moodle´i kursusele lisama eraldi mõistekaardi. Samuti peaks õppijate jaoks täpsustama, kuidas mõistekaarti foorumisse esitada. Peaks soovitama salvestada mõistekaart pildifailina ja laskma esitada pildifail foorumisse või siis laskma esitada lingi kui loodud mõistekaart avalikult sellelt aadressilt kõikidele näha on. Lehti Eve portfoolio kallal ![]() Eve portofoolio Postitas: Triin Marandi - esmaspäev, 28 november 2011, 08:33 Teie e-portfooliost on näha, et see on tehtud kursuse lõpus ja kõik korraga. :) Vastasel juhul oleks seal kajastatud kõik kodutööd - mida tegite ja mida sellega õppisite, kuidas saate loodud ja teiste esitatud ülesandeid enda e-kursustel kasutada, millised on saadud kogemused jne. Praegu on teie e-portfoolio põhjal üsna raske otsustada, kas eeldatatavad õpiväljundid said ikka omandatud. Seda korvavad natuke esitatud ülesanded. Aga pole hullu - saite e-postfoolio koostamise kogemuse (ilmselt teate, mida enda e-kursustel teisiti peaks tegema) ja see on hetkel kõige olulisem. Triin ![]() Eve portofoolio Postitas: Eve Kubi - esmaspäev, 28 november 2011, 13:16 No päris nii see ei olnud :) Tegelikult laadisin kuruse materjalid kusagil poole peal üles ning kodutööd kohe pärast seda kui nad tehtud said. Kui aus olla, siis printisin need materjalid ka kõik välja... Mul on kombeks olnud kõigi e-kursuste materjalid välja printida, et vajadusel oleks nad kohe käepärast. Aga jah, ma ei taibanud kirjutada tõesti, mida õppisin ja mida mitte... Ma kirjutasin enesetutvustuses, et pole halli aimugi, mis asjad need aktiivõppemeetodid e-õppes on. Tegelikult tuli välja, et tean küll - Mari Karmi loengukursuse "Õpetamine ja õppimine kõrgkoolis" said need kõik läbi võetud, aga auditoorselt. Tegelikult sama asja tegin nüüd lihtsalt e-õppes. Mulle meeldis see kursus väga, iga ülesande juures tuli natuke põhjalikult mõelda ja mõelda nii, et ma saaks seda kohe oma töös ka rakendada. Ja mis peamine, ma tegin lõpuks selle paganama portofoolio endale ära. Igal juhul oli see väga asjalik kursus ning igal juhul õppisin väga palju teistelt juurde uusi nippe! Nii et õige pean olen kindlasti olemas mõnel järgmisel kursusel kohe kindlasti! Eve ![]() Eve portofoolio Postitas: Lilian Ariva - esmaspäev, 28 november 2011, 13:29 Minul küll jäi mulje, et Eve tegi ikka kursuse jooksul õpipäevikut:) Mind pettis küll ära. Mulle väga Eve õpipäevik meeldis, ma mitut asja lugesin ja uurisin just sealt. Mu lemmikosa oli baasivägede osa:) /PS seal Leedu neljandas osas on algus tagurpidi/ - st ma loomulikult korralikult läbi lugesin ainult eestikeelse osa, sest vene keel on jube raske. Tervitades Lilian ![]() Eve portofoolio Postitas: Triin Marandi - esmaspäev, 28 november 2011, 13:34 Ma mõtlesingi just e-portfoolio täitmist ja läbi terve kursuse jooksvalt reflekteerimist. Kui seda pidevalt teha, paistavad eelkõige emotsioonid paremini välja. Kui esmased emotsioonid on jahtunud ja alles siis pannakse kogetu kirja, on tekst hoopis teistsugune. Vaadake või Illari e-portfooliot. Tõsi küll, pean selle lugemiseks ilmselt mitu tundi varuma. :) Tegelikult teavadki kõik, mis on aktiivõpe ja on erinevaid meetodeid ka kasutanud. Me vähemalt ise lootsime seda. Lihtsalt tavaliselt inimesed ei juurdle eriti selle üle, mida milleks just kasutatakse. Kasutatakse, sest tundub vahva. E-kursuse jaoks tuleb aga asju veidi teistsuguseks kohendada - rohkem läbi mõelda, rohkem lahti kirjutada, sobivad e-vahendid leida. Meie jaoks on kõige parem tulemus, kui kõik sel kursusel osalenud enda loodud ülesandeid enda e-kursustel reaalselt kasutama hakkaks ja sarnaseid (kasvõi teiste sel kursusel osalenute ülesannete näiteil) veel juurde tekitaks. Küll tuleks vahvad e-kursused! Triin ![]() Eve portofoolio Postitas: Lilian Ariva - esmaspäev, 28 november 2011, 13:44 Triin, mina küll tegin oma kursusi ümber, nii et oli kasu küll sellest praegusest kursusest. Peamiselt ma nendel e-kursustel osalemisega oma kursusi paremaks teengi, sest muul ajal nagu ei viitsi. Aga nüüd sai kohe tagasisidet ja koolitöö ka nagu tehtud, nii et motivatsioon asju parandada oli suurem. Nii et ma olen küll nagu koolilaps otsapidi - kui kuhugi linnukest kirja ei panda, et tehtud!, siis hästi ei viitsi:) Mu peamine uus lemmik on nüüd need küsitlused. Ilmselt läksin nendega liiale ja kui kursus uuesti peale hakkab, pean valima, millised nähtavaks teha, muidu mul ainult küsitlused ongi:) Lilian ![]() Eve portofoolio Postitas: Triin Marandi - esmaspäev, 28 november 2011, 14:22 Kuidas e-kursusele kvaliteedimärgi taotlemisega jääb? ;) www.e-ope.ee/kvaliteet Triin ![]() Eve portofoolio Postitas: Lilian Ariva - esmaspäev, 28 november 2011, 14:31 Nagu alati - järgmisel aastal proovin:) ![]() Eve portofoolio Postitas: Eve Kubi - esmaspäev, 28 november 2011, 23:45 Jah, Triinul on tõesti õigus, oleks pidanud kogu kursuse jooksul kirjutama oma märkmeid ja mõtteid. Aga paraku on nii, et ma pole just eriline mõtete kirja panija ... No vaatad, et ülesanne raske, siis asud asja kallale, mõtled natuke, teed valmis ja siis mõtled veelkord asja üle järele ning ähh mis siin nii rasket nüüd siis oli, see ju tuttav asi tegelikult ... Ja ei hakkagi midagi kirja panema, sest see oli ju lihtne tegelikult ning midagi polegi kirja panna ... Mingeid emotsioone pole lihtsalt. Tegid oma töö ära, said teadmisi juurde ja võtad uue asja käsile. Tõsi ta on, et portofoolio pärast materjalide üleslaadimist ununes natukeseks, sest pidime kirjutama oma ainekavade väljundipõhist hindamist ja alles Triinu kiri meile kõigile tuletas meelde, et pagan küll .... Aga Illari portfooliot uurin ma ikka ka ise, see on lihtsalt mõnus lugemine ja teadmisi saab ka. Eve ![]() Eve portofoolio Postitas: Eve Kubi - esmaspäev, 28 november 2011, 23:39 Leedu skaneering on jah tagurpidi, aga see pole probleem:) Need on mõned mu doktoritöö materjalid Leedu osa kohta. Kuna Triinu pani meid siin kohustuslikus korras portofoolioid tegema, siis lõpuks ometi sai mul see olema ning nii ma laengi siia üles tööga seotud materjale. Igaks juhuks. Eve Olgu see siis näide ühe teema arengust. Mis puutub teema algatajasse (millegipärast ei taheta teemale vastates, ent seda muutes kuigi meelsasti teema nimetust muuta), siis ka minult Liliani moodi tundub, et Eve alustas sellega kohe algul. Kuid ma olin üpris hõivatud enda tööga, et ei võtnud endale kohustuseks portfooliode arengut jälgida. Niikuinii on pelgalt pooled nähtaval, minu oma ainuke google-väline ehk paroolivaba (mitte et selle parooli alla paneminegi eriline kunst oleks). Ja kui ma algul arvasingi, et täna on jõudnud kätte see aeg, kus ma tegelen teiste portfooliode põhjalikuma tutvumisega, siis paraku kisuvad kellaseierid taas kolme peale.
See on suisa teaduslikku kinnitust leidnud, et väsinud peaga ei tööta aju enam nii operatiivselt. Sellest teen ma hetkel sünteesi ning otsustan, et ei tööta enne edasi, kui peatäis välja magatud
Minus hakkab pead tõstma paanika! Kõik puha esitavad oma õpipäevikuid, ent mul ei ole ikka veel selleks mahti. Täna laekus mulle töö number viis, mis nõuab samuti sisuliselt kohest menetlemist. Üsna mahukaid (aeganõudvaid) töid on teisigi ning kohati ma tunnen end tuletõrjujana — enamasti ikka viimasel minutil ja kole ruttu vaja asjad korda saada. Aga eks see paistab, millal ma selle portfoolindusega tegeleda saan. P2AV.TK.318 » Foorumid » E-portfoolio » Moonika õpipäevik Moonika õpipäevik Postitas: Moonika Muuga-Kurrikoff - teisipäev, 29 november 2011, 12:45 Tere! Minu lõpetatud õpipäevik asub Moodle-is. Moodle-i variant sobis antud kursusel, kuna algajana ei soovi veel kõiki oma mõtteid jagada kogenud kursusekaaslastega ja seal ei olnud ka midagi väga põnevat lugeda. Kogenumana tahaks kasutada töövahendit, mis võimaldab paremini liigendada ja lisada pilte, jooniseid, tekste, videosid jms. Kursus oli tore, kuna osales erinevate erialade ning erinevate oskuste ja kogemustega inimesed. Illari tuvi küsimus kummitab siiamaani. Tahaks täpsustada kursusekaaslastele ühe sõna õigekirja - eelviimane ülesanne oli REFLEKSIOONI toetav ülesanne (ilma t-täheta keskel on see sõna võõrsõnade leksikoni järgi). Teine soovitus oleks kasutada foorumi pealkirjades midagi eristuvat, näiteks oma nime või eriala/aine nimetust. Kuna loen foorumi postitusi postkastist (ei pea sisse logima Moodle-isse kehva interneti ühenduse korral), siis kommenteerimise korral ei saa enam aru mitteeristuva pealkirja korral, kelle ülesannet kommenteeriti. Moonika Hea teada. Mitte asudes õppejõu rollis pole mul mingit võimalust seda päevikut nähagi, veel vähem siis lugeda. Huvitav, mille poolest see mu tuvi siis nii kummituslik on? Kui küsimus sisulist vastust ootab, tasuks see testinäidis lihtsalt läbi teha ning «lahendus» on näha! Ootaksin konkreetsemat küsimust. Hea, et Triin ärgitab siiski neid portfoolioid kusagile avalikumasse kohta kopeerima. ![]() Moonika õpipäevik Postitas: Triin Marandi - teisipäev, 29 november 2011, 13:45 Teie e-portfoolio kajastas kenasti teie tegevusi meie e-kursusel. Eriti suure väärtusega oli toimunud rühmatöö refleksioon - mis toimis ja mis mitte ja miks. Sellest on meile väga palju kasu, et rühmatöö juhiseid veelgi täpsemaks kirjutada. Kui vähegi huvi, võiksite samuti enda e-portfoolio sisu endale kusagile ära kopeerida, sest varsti te sellele enam juurde ei pääse. Triin
|