Amadeus
_AlgJava KÄSIRAAMAT

Sissejuhatus
Keele AlgJava üldiseloomustus
Arenduskeskkond
Makrod

Programmi struktuur
Programmi teksti toimetamine
Ekraanigraafika programmid
Konsooldialoogi kasutavad programmid
Jadafaile käitlevad programmid
Silumisvahendid
Rühmad ja kommentaarid

Täiendavaid küsimusi
Impordidirektiivid ja staatilised muutujad
Märgendatud stuktuurdirektiivid
Süsteemi omadused
Operatsioonisüsteemidevaheline migratsioon
Projekti tegevusteosa
Pildid
     
Java rakendusteek (API, Application Programming Interface)
      Klassi Math meetodite lühikirjeldused (ingl. k.)
      Klassi String meetodite lühikirjeldused (ingl. k.)
      Klassi Integer meetodite lühikirjeldused (ingl. k.)
      Klassi Double meetodite lühikirjeldused (ingl. k.)
      Klassi Graphics  meetodite lühikirjeldused (ingl. k.)





Sissejuhatus

Süsteem Amadeus_AlgJava võimaldab väga kiiresti luua ja katsetada lihtsamaid Java-põhiseid programme, mille najal omandada programmeerimise põhimõisteid ja peamisi töövõtteid.  Vastavas programmeerimiskeeles AlgJava on kasutatavad kõik Java primitiivid ja väga paljud Java standardklasside meetodid (sh kõik vahendid paketist java.lang), puudub aga võimalus ilmutatult arendada mitmeklassilisi programmsüsteeme.
Kasutajale pakutakse mitmeid lihtsustusi, näiteks eeldefineeritud raami ekraanigraafikaga tegelemiseks, väljastamiskorralduse [System.out.]println(...) analoogi-antipoodi readln() konsoolilt sisestamiseks jt.  Silumist hõlbustab võimalus lisada
AlgJava programmi vahepeatusi, milles saab inspekteerida vastavas vahepeatuses "tellitud" avaldiste väärtusi. 

Kõik süsteemiga Amadeus_AlgJava kaasapandud näiteprogrammid  kuuluvad projekti AlgJavaDemo.


Keele AlgJava üldiseloomustus

Üks elementaarkäsk on üks AlgJava primitiiv (ja lõpeb semikooloniga).

Kõik primitiivid kirjutatakse keeles Java.
Java struktuurid (meetodikirjeldused ja juhtimisdirektiivid) luuakse terviklike skeemidena. Looksulge programmi kirjutaja ise (ühekaupa) ei pane.

Erandina on sisse toodud järgmised lihtsustused:
  käskude                        System.out.println(…  ja  System.out.print(…
  asemel võib kasutada   println(…             ja  print(…

  jadatsükli päise            for(int i = a; i <= b; i++)
  asemel võib kirjutada  i = a .. b  (vähemalt 2 järjestikust punkti)

  lõpmatu tsükli päise     for(;;)     võib jätta kirjutamata.

AlgJava programmi tegelikuks põhiosaks on üks Java klass peaklass nimega Main.
Kasutaja programmis on kõik klassidega seonduv peidetud.
Samuti on peidetud peameetod (public static void main (String[] args)… ).
Programmi esimesed read (impordidirektiive ja staatilisi muutujaid arvestamata) kuni esimese meetodikirjelduseni (või programmi lõpuni, kui meetodikirjeldusi ei ole) moodustavad peameetodi sisu.
Kõik meetodikirjeldused esindavad klassimeetodeid ja paiknevad programmi lõpus. Meetodikirjelduse päises ei näidata piiritlejaid (public static …), automaatselt lisatakse aga piiritleja static.
Ekraanigraafika programmeerimise toetuseks tagatakse ühe graafilise raami (akna) olemasolu. Vastav isend luuakse programmeerija eest peidetult, selle osutiks (nimeks) on raam.
Konsooldialoogi programmeerimise toetuseks tagatakse (Javas vahetult puuduv) võimalus kasutada klaviatuurilt sisestamise meetodit readln.
Tekstiliste jadafailide lugejaid ja kirjutajaid võib deklareerida lihtsustatud moel.
Silumise hõlbustamiseks saab programmi lisada vahepeatuste (AlgJava-spetsiifilisi) primitiive.



Arenduskeskkond

Arenduskeskkond on loodud süsteemi Amadeus baasil. Selles süsteemis käideldakse tavapäraste lihttekstide asemel nn. skeemtekste, mille põhielemendiks on skeem. Skeem koosneb ühest või mitmest harust. Iga haru sisaldab oma liikmetena primitiive  ja (alam)skeeme. Primitiiv kirjutatakse lihttekstina ühel või mitmel real. Nii skeemil kui ka harul võib olla veel (primitiivina esitatud) päis.
Kaheharulise skeemi struktuur:

- Skeemi algus
  [SKEEMI PÄIS -- primitiiv]
    - Haru (1)
      [HARU PÄIS -- primitiiv]
           LIIGE -- primitiiv või alamskeem
           LIIGE -- primitiiv või alamskeem  
             ...
    - Haru (2)
      [HARU PÄIS -- primitiiv]
           LIIGE  -- primitiiv või alamskeem
           LIIGE  -- primitiiv või alamskeem  
             ...
- Skeemi lõpp

 

Nii skeemi, haru kui ka primitiivi teksti võib varustada kommentaariga, milleks on (roheline) üherealine lihttekst. Skeemi kommentaar kirjutatakse skeemi algusesse (dubleeritakse automaatselt skeemi lõpus). Haru kommentaar kirjutatakse haru algusesse. Primitiivi teksti kommentaar paikneb selle teksti viimase rea järel.
Tühja lihtteksti korral kuvatakse spetsiaalne sümbol » näitamaks lihtteksti (edaspidise kirjutamise) alguskohta.
Arendaja töötab peamiselt kahe aknaga. Üks neist on projektiaken, milles kuvatakse projekt ehk projektikirjeldus. Teises aknas - programmiaknas - on parajasti toimetatav ehk jooksev AlgJava programm. Viimase käivitamisel tekib lisaks konsooliaken tulemuste näitamiseks ning graafikaprogrammi korral veel graafilist pilti kuvav aken.
Projekti esimeses harus kirjeldatakse vajalikud kaustateed (sektsioonis Paths) ning jooksva programmi avamise ning salvestamise puhul tehtavad tegevused (vastavalt sektsioonides Open-script ning Save-script).

Süsteemiga Amadeus_AlgJava tulevad kaasa kaks projekti. Vastavad failid AlgJavaDemo.html ja AlgJavaWorks.html paiknevad kaustas .\Portfolio. Nende projektide esimesed harud erinevad ainult projektis vaadeldavate programmide asukohakausta (Kaust) määratluse poolest. Need määratlused on esitatud sektsioonis Paths, vastavalt:
Kaust: .\demo
Kaust: .\workspace

Kui kasutaja piirdub ainult nende projektidega, näiteks vaatab demoprogramme kaustast .\demo ja loob oma uusi programme kaustas  .\workspace siis pole tarvidust projektikirjeduse esimest haru  muuta.  Selle  võib üldse suletuna (ikonisee­rituna, kokkuvoldituna) hoida.  Projekti teises harus seisab selle projekti all käsitletavate AlgJava programmide nimekiri. Nimekirja korrigeerib kasutaja  vastavalt programmide lisandumisele või ülearuseks muutumisele.
Kui kasutaja programm on muutunud ülearuseks, siis kustutatakse selle programmi nimi projektikirjeldusest ja eemaldatakse  (operatsioonisüsteemi vahendiga) ka seda programmi sisaldav fail kaustast
.\workspace.

Programmi avamiseks ehk töösse võtmiseks on kaks võimalust.
  1. Hiire vasak kolmikklõps programmi nimel projektiaknas loob uue programmiakna ja laadib sellesse nimetatud programmi.
  2. Menüükäsk Fail>Avada programmiaknas laadib sellessse aknasse programmi, mille nimi projektiaknas on (eelnevalt) valitud.
Töösse võetud programmi nimi projektiaknas värvitakse halliks.
Kui projekti programmide kaustas puudub avatav fail, siis luuakse programmiaknasse uus, tühi AlgJava programm.

Uue programmi koostamist alustataksegi uue nime lisamisega projektikirjeldusse ja selle järgneva avamisega.

Programmi nimi ei tohi sisaldada tühikut.  Nime laiend (soovitatavalt .algjava) on kohustuslik.

Muudetud projekt salvestatakse projektiaknast menüükäsuga Fail>Eksportida

Väga soovitatav on  projektikirjeldus salvestada otsekohe pärast selle muutmist.
Vastkoostatud uus programm ei vaja eraldi salvestamist, sest salvestamine toimub alati koos töötlemisega.

Programmi töötlemine initsieeritakse menüükäsuga Fail>Salvestada (või Ctrl+S)  ja seisneb projekti sektsioonis Save-script kirjeldatud tegevuste sooritamises. Standardsete projektide (AlgJavaDemo ja AlgJavaWorks) korral nähakse ette programmi salvestamine, teisendamine Java-programmiks, viimase kompileerimine ja käivitamine järgmise skeemi kohaselt.

Olgu jooksva programmi nimeks Tere.algjava.  Siis Fail>Salvestada (või Ctrl+S)  puhul Kompileerimisel ilmnenud vigade diagnoos (ingliskeelsena) kuvatakse eraldi aknas. AlgJava tasemel lokaliseeritakse (püütakse lokaliseerida) esimene viga. Vastav vea koht AlgJava programmis märgistatakse programmiaknas punase ruudukesena primitiivi ees.

Kui programmis on ette nähtud käsurea argumentide töötlemine, siis tuleb  vajalik käsurea argumentide komplekt  eelnevalt kirjutada projektis sektsiooni Save-script viimase rea lõppu.

Programmile vastava Java-programmi genereerimine eraldi tegevusena:
Valida kogu AlgJava programm, seejärel Teisendus>Tekstualiseerida. Tulemus kuvatakse eraldi aknas.
Võimalik on (vaatlemiseks) teisendada Javasse vaid
mingi osa programmist. Selleks eelnevalt võtta see osa omaette rühmaks (valida osa ja Toimeti>Haarata e. Ctrl+E ); seejärel Teisendus>Tekstualiseerida .

Programmi salvestamine teise nimega sooritatakse programmiaknast menüükäsuga 
Fail>Eksportida

NB! Vaikimisi pakutakse selliselt salvestatava programmi nime laiendiks html, mitte algjava.
NB! Parajasti aknas olev jooksev programm jääb endiseks, st. ei muutu ei programmi ega programmiga seotud faili nimi.

Programmi sulgemiseks suletakse (×) programmiaken.


Makrod

Süsteemiga Amadeus_AlgJava tuleb kaasa vähemalt kolm komplekti makrosid. Makrode komplektid paiknevad kaustas .\macros (failidena, mille nimelaiendiks on html). Süsteemi käivitamisel (startimisel) aktiveeritakse makrod komplektidest, mille failinimed on  antud  omadustefailis Amadeus.properties. Standardselt aktiveeritakse makrod komplektidest AltGrMacro.html, AlgJavaMacro.html ja Kirillitsa.html.  Aktiveeritud makrod on näha  käivitatud süsteemi  avaraamis  (raamis, mis tekib käivitamisel kõige esimesena), sektsioonis nimega Macros activated.
Märkus. Kui omadustefailis on määratud
   locale = RUS
või
   locale = ENG
siis komplekti AlgJavaMacro asemel aktiveeritakse vastavalt kas
AlgJavaMacroRUS või  AlgJavaMacroENG.

Iga makrode komplekt on mitmeharuline skeem, kus iga haru esindab ühte makrot. Makro nimeks on haru kommentaar (roheline, kuni esimese tühikuni), sisuks aga haru sisu. Programmi toimetamise ajal saab makro sisu programmi lisada, hoides all klahvi Alt ja tippides samal ajal makro nime.
Näiteks nurksulupaar lisatakse, kui sisestatakse Alt+88; teksti  println("_");  lisamiseks piisab  sisestada  Alt+pr, ekraanigraafika programmi malli lisamiseks tuleb vaid sisestada  Alt+gr jne.

Uue makrode komplekti tegemine:
Süsteemi omaduste failis täiendada omadus myMacros failinimega MinuAlgJavaMacro.
Järgmisel süsteemi startimisel aktiveeritakse siis ka  makrode komplekt  MinuAlgJavaMacro.html.
Uude makrode komplekti ei ole soovitatav lülitada ühetähelisi makrosid, st. makrosid, mille nimeks on üks täht.

Ajutiselt (jooksva seansi ajaks), näiteks proovimise eesmärgil, võib modifitseerida ka süsteemi avaraamis kuvatavaid makrokomplekte. Raami muudetud sisu ei ole vaja salvestada, lisatud/muudetud  makrod on koheselt kasutatavad.


Programmi struktuur


AlgJava programm koosneb primitiivliikmetest (ehk primitiividest) ja skeemidest.

Primitiividena esitatakse järgmised Java lihtdirektiivid:

 Lihtdirektiivi nimetus     Nimetus ingl. k.     Tüüpiline üldkuju  ([] - puududa võiv osa)
muutujakirjeldus variable declaration tüüp muutujaNimi [= algväärtus];
meetodi väljakutse method call statement meetodiNimi([argum1, argum2, ...]);
omistamisdirektiiv
assignment statement
muutujaNimi [tehtemärk]= avaldis;
muu avaldisdirektiiv expression statement muutujaNimi++;    või     muutujaNimi--;
++muutujaNimi;    või     --muutujaNimi;
katkestusdirektiiv break statement break;          tsükli- või lülitidirektiivis
jätkamisdirektiiv continue statement continue;            tsüklidirektiivis
naasmisdirektiiv return statement return;      meetodikirjelduses (ka peameetodi sisus)
return ...         meetodikirjelduses
erindiseade direktiiv throw statement throw new ...Exception(...);
tühidirektiiv empty statement ;


Tühi primitiiv luuakse sisestusklahvi Enter vajutamisega. Vajalikud sümbolid sisestatakse sellesse klaviatuurilt. Lihtdirektiivi viimaseks sümboliks on alati semikoolon.
Primitiiv on reeglina üherealine. Kuid võib kasutada ka poolitamist, milleks (primitiivil kursoriga sobivas kohas olles) vajutada klahvi F6. Poolitus annulleeritakse klahviga  Backspace
Ükski Java lihtdirektiiv ei saa olla jaotatud mitmesse  primitiivi.

Skeemidena esitatakse Java struktuurid - struktuurdirektiivid ja meetodid:

   Struktuuri nimetus    Nimetus ingl. k. Tühi skeem
luuakse klahviga
Tühi haru
lisatakse
klahviga

tingimusdirektiiv
if statement
F1
F5
tsüklidirektiiv
for statement /
while statement

F2

meetodikirjeldus (meetod)
method declaration
F3

lülitidirektiiv
switch statement
F4
F5
katsendidirektiiv
try-catch statement
Shift + F4
F5

 
Skeeme kasutatakse veel programmi liikmete rühmade moodustamiseks.

Üldiselt koosneb AlgJava programm kahest järjestikusest osast: 

Teine osa võib ka puududa. Üheosalise AlgJava programmi näide vt (projektis AlgJavaDemo):
   Tere.algjava

AlgJava programmi esimene osa sisaldab lihtdirektiive ja struktuurdirektiive (väljaarvatud meetodikirjeldused).
Meetodikirjeldused saavad esineda ainult teises osas. Ükski meetodikirjeldus ei  sisaldu mingis teises meetodikirjelduses.
Meetodikirjelduses paiknevad vastava alamülesande lahendamist kirjeldavad lihtdirektiivid ja struktuurdirektiivid (väljaarvatud meetodikirjeldused). Kaheosalise AlgJava programmi näide vt:
   Meetodid.algjava

Keerukamate programmide korral kaastakse programmi lisandeid, mille nimed loetletakse  programmi haru kommentaaris (rohelisena).  Tühja loetelu kohta tähistab alakriips.   


Programmi teksti toimetamine

Toimetamine toimub ainult lisamisrežiimis, ülekirjutamisrežiim puudub.

Paljud toimetamisvõtted on tavapärased, näiteks:
Ctrl+c - valitud osa kopeerimine Amadeus_AlgJava lõikelauale;
Ctrl+v - kleepimine Amadeus_AlgJava lõikelaualt;
Ctrl+x - valitud osa kustutamine (koos kopeerimisega Amadeus_AlgJava lõikelauale);
Ctrl+z - tagasivõtt;
Ctrl+y - tagasivõtu tagasivõtt.


Eelmises jaotises on toodud klahvi Enter ning  funktsionaalklahvide F1-F6 tähendused, jaotises silumisvahendid aga  klahvi F7 otstarve.

Selleks, et
lisada/kleepida olemasoleva struktuurdirektiivi  j ä r e l e  uus primitiiv, struktuurdirektiiv või vahepeatus, tuleb kursor eelnevalt viia  selle  struktuurdirektiivi  (skeemijoone)  algusesse.

Ühislõikelaual (system clipboard ) olevat teksti saab AlgJava programmi lülitada menüükäsuga Toimeti>Tuua. Seejuures kopeeritakse toodav tekst
ühtlasi ka Amadeus_AlgJava lõikelauale. Kui toodav tekst on mitmerealine, siis iga rida tuuakse omaette primitiivliikmeks.

Ühekordne vasak hiireklõps valib lähima minimaalse tervikkonstruktsiooni. Terve skeemi valimiseks: vasak hiireklõps skeemi alguses (vasakus ülemises nurgas).
Terve skeemi saab valida ka  kahekordne vasaku  hiireklõpsuga skeemijoonel. Haru valimiseks -  vasak hiireklõps skeemijoonel (haru kohal).

Üldiselt, kahekordne vasak hiireklõps annab "järgu võrra" laiendatud valiku.

Ühekordne parem hiireklõps ikoniseerib/deikoniseerib parajasti valitud skeemi.
Kahekordne parem hiireklõps ikoniseerib/deikoniseerib kõik skeemid parajasti valitud tasemel.

Hiire vedamise teel saab valida ainult ekraanil olevaid konstruktsioone. Suurema osa valimiseks tuleb enne täiendavalt moodustada ja  kokku voltida (ikoniseerida)
alamrühmi, kasvõi ajutiselt.


Ekraanigraafika programmid


Kui AlgJava programmi algusesse (haru kommentaaris, rohelisena) kirjutada lisandi nimi raam, siis saab selles programmis kasutada vaikimisi loodavat graafilist raami. Raamiga seotud korraldused, nagu
   raam.setSize(..., ...);
   raam.setLocation(..., ...);
   raam.setTitle("...");
   raam.setVisible(true);
   raam.toFront();

kirjutatakse programmi esimesse ossa.  Raamis joonise valmistamine kirjeldatakse eraldi meetodis, mille signatuuriks on
   joonistada(Tahvel t, Graphics g).
Meetodis joonistada kasutatakse selliseid graafika­käske nagu
   t.setBackground(…);
   t.getSize();
       g.setColor(…);
   g.drawString(…);
       g.fillOval(…); jt.,
mis toimetavad raamis oleva tahvliga t või selle graafikakontekstiga g.
Meetodis joonistada võib omakorda muidugi rakendada teisi vajalikke meetodeid.   

Raamis olev tahvel on hiiretundlik: iga hiireklõps tahvlil käivitab tahvli ümberjoonistamise (rakendub meetod joonistada).
Tahvli t oleku meelespidamiseks võib meetodis joonistada kasutada tahvli (nähtamatut) nime, mille saab kätte tahvli meetodiga
   t.getName();  // tagastatakse nimi sõnena
ja millele saab omistada sõne s tahvli meetodiga
   t.setName(s); .
 
Tahvli nime algväärtuseks on null.

Ekraanigraafika-alaseid AlgJava programmide näiteid vt:

   Graafika00.algjava
   Graafika.algjava
   GraafikaVarvid.algjava
   MusterRek.algjava

Märkus. Soovitatav on hoiduda ekraanigraafika ja konsooldialoogi  kooskasutamisest.

Graafilisse raami väljastatavatesse sõnedesse,  meetodis g.drawString (operatsioonisüsteemi Windows korral ka meetodis  raam.setTitle), võib lülitada vene tähti.


Konsooldialoogi kasutavad programmid


Kui AlgJava programmi algusesse (haru kommentaaris, rohelisena) kirjutada lisandi nimi readln(), siis saab selles programmis kasutada vaikimisi lisatud meetodit readln. Viimase täitmine seisneb selles, et oodatakse, kuni konsoolilt sisestatakse  sümbolite järjend  (kuni  klahvi  Enter  vajutuseni) ja seejärel tagastatakse konsoolilt saadud sõne. Konsooldialoogi kasutava programmi näide vt:
   Dialoog.algjava


Jadafaile käitlevad programmid


Kui AlgJava programmi algusesse (haru kommentaaris, rohelisena) kirjutada lisandi nimi I/O, siis saab selles programmis kasutada vaikimisi lisatud meetodeid readerFrom ja writerTo. Vt ka näiteprogramm
   Tekstifailid.algjava.

Tekstilisest, ridadest koosnevast sisendfailist (näiteks nimega s) ridade lugeja avatakse korraldusega
   BufferedReader lugeja = readerFrom(s);
Taolise avamiskorralduse malli saab programmi teksti lisada  makroga  Alt+from.
Seejärel järjekordse rea (tüüpi String)  tagastab rakendus
   lugeja.readLine()
kui ridu enam ei ole siis ülaltoodud avaldise väärtuseks on  null.
Lugeja suletakse korraldusega
   lugeja.close();

Tekstilisse väljundfaili (näiteks nimega v) ridade kirjutaja avatakse korraldusega
   PrintWriter kirjutaja = writerTo(v);
Taolise avamiskorralduse malli saab programmi teksti lisada makroga Alt+to.
Seejärel järjekordne rida r (tüüpi String)  lisatakse  väljundfaili korraldusega
   kirjutaja.println(r);
Kirjutaja suletakse korraldusega
   kirjutaja.close();

Avamise, lugemise, kirjutamise ja sulgemise korraldused tuleb paigutada katsendidirektiivi.
Taolise katsendidirektiivi malli saab programmi teksti lisada makroga
  Alt+io.
   


Silumisvahendid

Kui AlgJava programmi algusesse (haru kommentaaris, rohelisena) kirjutada lisand  > , siis saab selles programmis kasutada vahepeatusi.
Vahepeatuse koht (break point) lisatakse programmi menüükäsuga Lisada>Vahepeatus (või klahviga F7). Süsteem  märgistab
vahepeatuse primitiivi  (vasakult) sümboliga  > ja kuvab kogu primitiivi erivärvilisena. Primitiivi algusesse saab kirjutada vahepeatuse kohanime (tühikuteta ja jutumärkideta sõne). Primitiivi võib lõpetada ühe inspekteerimiskorraldusega.
Kui programmi täitmisega jõutakse vahepeatuseni, siis väljastatakse ühte ritta:
Seejärel jäädakse ootama jätkamisluba klaviatuurilt, milleks on  suvasisestus, tüüpiliselt vaid Enter.
Märkus. Ekraanigraafika programmi täitmisel jätkamisluba ootama ei jääda.

Vahepeatuse  primitiivi süntaks:
>  [kohanimi]  [inspekteerimiskorraldus]
Vahepeatuse kohanimeks on  tühikute- ja jutumärkidevaba  sõne.
 AlgJava inspekteerimiskorraldusteks on  inspect ja inspectArray. Inspekteerimiskorraldused AlgJava programmis võimaldavad vaadelda  antud  muutujate ja  avaldiste väärtusi või antud massiivi kõigi elementide väärtusi.

Inpekteerimiskorralduse 
inspect süntaks:
   inspect (koolon argument)+
kus argumendiks on üks järgmistest kirjutistest:
Avaldises ei tohi esineda ühtegi jutumärki. Ümbritsevad sulud võib ära jätta, kui avaldises ei esine nurksulge.
Inpekteerimiskorralduse inspect täitmisel väljastatakse konsoolile iga argumendi korral koolon ning vastavalt
Näiteid
      Vahepeatus (meetodis mtd)
      Vahepeatuses konsoolile väljastatava info näide
> A inspect :k  :y  :i
mtd>A: k = -234 : y = 13.075 : i = 3
> B inspect :a[0]  :a[i-1] mtd>B:  a[0] = 20 : i-1 = 2 a[i-1] = 40
> pindala inspect :Math.PI * y * y mtd>pindala: Math.PI * y * y = 537.0729355898515
> alla_100? inspect :(a[0]+a[i-1]/8)
mtd>alla_100?: (a[0] + a[i-1]/8) = 25
> inspect :i  :y
mtd>: i = 3 : y = 13.075
> algab_sisemine_tsykkel
mtd>algab_sisemine_tsykkel:


Inspekteerimiskorralduse  inspectArray süntaks:
   inspectArray koolon massiiviNimi

Korralduse inspectArray ainukeseks argumendiks on ühemõõtmelise massiivi nimi (osuti) . Täitmisel väljastatakse koolon, antud massiivi nimi (osuti), nurksulupaar, koolon  ja massiivi kõigi elementide väärtused.

Näiteid
      Vahepeatus (meetodis mtd)
      Vahepeatuses konsoolile väljastatava info näide
> enne_tsyklit inspectArray :a
mtd>enne_tsyklit:a[]: 30  320  -40  50
> peale_tsyklit inspectArray :a mtd>peale_tsyklit:a[]: -40  30  50  320
> i-s_rida inspectArray :tabel[i] mtd>i-s_rida:tabel[i][]: 0  -310  0  725  -1



Kui programmi alguses lisand   >  puudub, siis programmis olevaid
vahepeatusi (seega ka korraldusi inspect ja inspectArray) lihtsalt ignoreeritakse.

Kõik vahepeatused eemaldatatakse AlgJava programmist (täpsemalt: valitud programmiosast)  menüükäsuga  Teisendus>Redutseerida.



Rühmad ja kommentaarid

AlgJava programmis võib moodustada suvalisi järjestikuste liikmete (ja rühmade) rühmi. Keelatud on vaid sellise "segarühma" loomine, mis hõlmab peameetodi (viimaseid) liikmeid ja mingit meetodikirjeldust.
Rühma moodustamiseks valitakse
vajalik osa ekraanil (veetakse  hiirega üle); seejärel menüükäsk  Toimeti>Haarata  (ehk Ctrl+E)  võtab  valitud osa päiseta lihtskeemi. Rühma kujutava lihtskeemi avamiseks: valida see skeem (vasak hiireklõps skeemijoonel) ja rakendada Toimeti>Togida (ehk Ctrl+T). Avada ei saa kommentaariga varustatud skeemi.
See, kuidas programm on rühmitatud, ei mõjuta kuidagiviisi  programmi täitmist. Rühmale saab anda nime (ehk rühma kommentaari), kirjutades rühma skeemijoone algusesse (rohelisena) suvalise (kuid mitte kahe kaldkriipsuga algava) teksti. Nimega rühmi on hea voltida (ikoniseerida), sest nimi jääb ka ikooni juures nähtavaks.

Kogu rühma väljakommenteerimiseks tuleb rühmale anda kahe kaldkriipsuga algav nimi. Selliselt märgitud rühm elimineeritakse vastava Java-programmi koostamisel.
Primitiivliikme väljakommenteerimiseks tuleb selle algusesse kirjutada kaks kaldkriipsu. Vastav rida  lülitatakse Java-programmi (reakommentaarina).
Primitiivliikme kommenteerimiseks lisatakse primitiivi kommentaar (rohelisena). Viimane kandub Java-programmi, kusjuures lisandub kahest kaldkriipsust koosnev prefiks.
Struktuurdirektiivile ja meetodikirjeldusele saab lisada kommentaare nii algusesse kui ka iga haru algusesse (rohelistena).  Üldiselt sellised kommentaarid ei kandu üle vastavasse Java-programmi.  Erandiks on  struktuurdirektiivi märgend.
Nii rühmade nimedes kui ka kõikides teistes kommentaarides võib kasutada suvalisi sümboleid, sealhulgas ka vene tähti.
Vt. ka näiteprogramm  Graafika.algjava.



Täiendavaid küsimusi

Impordidirektiivid ja staatilised muutujad

Programmi põhiosa ette võib lisada impordidirektiive ja staatiliste muutjate kirjeldusi. Näiteks

import javax.swing.JOptionPane; // impordidirektiiv
static boolean on = true;       // staatilise muutuja (on) kirjeldus

Staatiline muutuja on kasutatav kõikides meetodites, kaasaarvatud programmi põhiosa (ehk peameetod).
Impordidirektiive ja staatiliste muutjate kirjeldusi ei tohi võtta rühma liikmeteks.

Märgendatud stuktuurdirektiivid

Struktuurdirektiivi märgend kirjutatakse vastava skeemi algusesse (skeemikommentaari kohale). Märgend peab olema Java identifikaator ja unikaalne programmi piires.  Vastavasse Java-programmi, struktuurdirektiivi ette lisandub selle struktuurdirektiivi kooloniga varustatud märgend.
Märgendatud  struktuurdirektiivi  sees,  sügavamatel  tasemetel,  saab  kasutada  katkestusdirektiivi kujul
   break märgend;    // katkestatakse selle struktuurdirektiivi täitmine
või, juhul kui märgendatud on tsüklidirektiiv, jätkamisdirektiivi kujul
   continue märgend;
// katkestatakse selle tsüklidirektiivi sisu täitmine


Süsteemi omadused

Süsteemi omadused sätestatakse failis Amadeus.properties. Need võetakse arvesse süsteemi igal käivitamisel.
NB! Separaator '\' kirjutatakse kahekordselt ('/' -- ühekordselt).


Omaduse nimetus
Väärtuse kuju; vaikeväärtus
Otstarve
Näide
AmadeusDirectory
Täistee
Tee Amadeus_AlgJava kodukaustani
AmadeusDirectory = D:\\AlgJava

defaultOpenDirectory

Täistee; vaikimisi: jooksev (.)
Otsimistee algus failidialoogides

defaultOpenDirectory = D:\\AlgJava\\Portfolio

myMacros

( fNimi[.tüüp] )+
Vaikimisi: 

tüüp = html

Algselt aktiveeritavate makrokomplektide failinimede loend
myMacros = AltGrMacro AlgJavaMacro
startProject Projektikirjelduse faili nimi;
vaiketüüp:
html
Süsteemi stardil avatav projekt
startProject = AlgJavaWorks

defaultFont

nimi, stiil, suurus

stiil:

0-plain / 1-bold /

2-italic/ 3-bolditalic

Kasutatav kiri (font)
defaultFont = Times New Roman, 1, 14

iconImageFileName

Vaikimisi: AmadeusDirectory
\\gif\\collapsed.gif
Faili nimi, millest võetakse ikooni pilt

iconImageFileName = D:\\Algjava\\gif\\collapsed2.gif

autoSaveTimePeriod

Märgita täisarv; vaikimisi 1

Mitme minti järel toimub avatud failide automaatsalvestus

autoSaveTimePeriod = 3

locale

ENG | EST | RUS
Vaikimisi
:
ENG

Süsteemi keelsus

locale = EST

selectionIntensity
LIGHT | DARK
Vaikimisi: DARK
Valiku kujutamise värvitugevus
selectionIntensity = LIGHT



Operatsioonisüsteemidevaheline migratsioon


NB! Jaosfailisüsteemide korral tuleb erinevates operatsioonisüsteemides töötada erinevates AlgJava kodukaustades.

Migratsioon operatsioonisüsteemist A operatsioonisüsteemi B:

Varem on töötatud operatsioonisüsteemis A kodukaustas AlgJavaA. Koostatud programmid paiknevad kaustas workspace.
Soovitakse üle minna töötamisele nende programmidega operatsioonisüsteemi B.

Tuleb: üle kanda programmid (*.algjava) ja projektis vastavalt täiendada programmide nimekirja.

Täpsemalt:

1. Luua AlgJava kodukaust AlgJavaB (kui veel ei ole).

2. Tuua üle (kopeerida) programmid *.algjava:
  
AlgJavaA|workspace ==> AlgJavaB|workspace    (| tähistab separaatorit,  \  või  /)

3. Kodukaustas AlgJavaB startida (
operatsioonisüsteemis B) tavalisel viisil Amadeus_AlgJava

4. Avada projekt AlgJavaWorks (kui veel ei ole avatud), sellesse tuua üle programmide nimekiri, nt:
   Raam>Uus
   Fail>Importida  ...
AlgJavaA|Protfolio|AlgJavaWorks.html
   Valida seal programmide nimekiri, kopeerida (Ctrl+c).
   Minna projektiaknasse (B), kleepida (Ctrl+v).
   Salvestada projekt (B): Fail>Eksportida ...
AlgJavaB|AlgJavaWorks.html

5. Kui varasemal töötamisel oli muudetud makrofaili (nt. MyAlgJavaMacro.html), siis tuleb ka see üle kanda:
   
AlgJavaA|macros|MyAlgJavaMacro.html ==> AlgJavaB|macros|MyAlgJavaMacro.html

6. Kui varasemal töötamisel oli muudetud süsteemi omadusi, siis võiks korrigeerida ka süsteemi omadustefaili
  
AlgJavaB|Amadeus.properties faili AlgJavaA|Amadeus.properties eeskujul.
   Muudatused sätestuvad järgmisel stardil.



Projekti tegevusteosa

Projekti tegevusteosa paikneb projekti esimese harus (teises harus  asub projekti kuuluvate AlgJava programmide failinimede loetelu). Tegevusteosa omakorda koosneb kolmest sektsioonist (alamskeemist) nimedega Paths, Open-script ja  Save-script.
Järgnevas selgitatakse projekti tegevusteosa projekti AlgJavaDemo näitel. Teine süsteemiga kaasatulev projekt AlgJavaWorks on sellega üsna sarnane, ainult töökaustaks on workspace, mitte demo.

Esimeses sektsioonis (Paths) deklareeritakse nimed, mida kasutatakse ülejäänud kahes sektsioonis, aga ka selle sektsiooni järgmistes primitiivides: 
Paths   
   Kaust: .\demo
                                                    --- Linuxi ja SunOS  puhul:
Kaust: ./demo
   JavaComp: javac -sourcepath "{Kaust}" -classpath "{Kaust}" -d "{Kaust}"
   JavaRun: runMain.bat "{Kaust}"

   JavaRunGr: java -cp "{Kaust}" Main 
--- Linuxi ja SunOS  puhul: runMainGr.bat "{Kaust}"
Defineeritud on siin nimed:  Kaust,  JavaComp, JavaRun ning JavaRunGr.
  
Teises sektsioonis (Open-script) kirjeldatakse menüükäsud (vaadeldava näite korral üks menüükäsk), mis täidetakse programmi avamisel
Open-script
   Import: path=Kaust       --- tuua AlgJava programm programmiaknasse kaustast Kaust (seega .\demo)

Kolmandas sektsioonis (Save-script) kirjeldatakse menüükäsud ja protsess (käsurida), mis täidetakse, kui jooksva AlgJava programmi aknast sooritatakse Fail>Salvestada.
Järgnevates selgitustes loetakse jooksva programmi nimeks pr.algjava.
Save-script --- Windows 
  
Export plain-HTML: path=Kaust
             --- salvestada
jooksev AlgJava programm pr.algjava programmiaknast kausta  Kaust
   Textualize+Write text: path=Kaust ext=java
             --- tekstualiseerida
jooksev AlgJava programm ja kirjutada tulemus pr.java  kausta  Kaust
   Process:
" {JavaComp} path=Kaust ext=java
            && start "KONSOOL" {JavaRun} arg0 arg1 ... arg7 "

--- 1) kompileerida 
pr.java kaustast Kaust (õnnestumise korral salvestatakse tulemus Main.class kausta Kaust)
--- 2) startida uus konsooliaken (nimega KONSOOL) ja
--- 3) selles käivitada runMain.bat .\demo arg0 arg1 ... arg7
Save-script  
--- Linux ja SunOS
   Export plain-HTML: path=Kaust
             --- salvestada
jooksev AlgJava programm
pr.algjava programmiaknast kausta Kaust  
   Textualize+Write text: path=Kaust ext=java
             --- tekstualiseerida jooksev AlgJava programm ja kirjutada tulemus
pr.java kausta Kaust
   Process: " export LANG=et_EE.iso8859-15     --- puudub SunOS korral
            && {JavaComp} path=Kaust ext=java
            && sh {JavaRun} arg0 arg1 ... arg7 "
--- (1) seada keskonnamuutuja
LANG
--- 2) kompileerida 
pr.java kaustast Kaust (õnnestumise korral salvestatakse tulemus Main.class kausta Kaust)
--- 3) käivitada runMain.bat
./demo arg0 arg1 ... arg7

Käsufail
runMain.bat --Windows XP:

echo off
IF NOT EXIST "%systemroot%\system32\tasklist.exe" GOTO NOTASKLIST
IF NOT EXIST x.bat ECHO REM>x.bat
x 2> log1.txt 1>log.txt & ECHO REM > x.bat && tasklist /nh /fi "Imagename eq cmd.exe" |
java -cp . GetPID_WinXP > x.bat && java -cp %1 Main %2 %3 %4 %5 %6 %7 %8 %9
GOTO END
:NOTASKLIST
java -cp %1 Main %2 %3 %4 %5 %6 %7 %8 %9
:END

   Lihtsustatult (ei püüa järgmisel käivitamisel likvideerida eelmisel käivitusel tekkinud konsooliakent):
echo off
java -cp %1 Main %2 %3 %4 %5 %6 %7 %8 %9
Sellist lihtsustatud käsufaili võiks kasutada juhul, kui konkreetne Windows XP verioon ei luba käske  tasklist  ja  
 taskkill
. Kui aga need käsud on täidetavad, siis võib soovi korral käsufailist eemaldada teise rea ja neli viimast rida:
echo off
IF NOT EXIST x.bat ECHO REM>x.bat
x 2> log1.txt 1>log.txt & ECHO REM > x.bat && tasklist /nh /fi "Imagename eq cmd.exe" |
java -cp . GetPID_WinXP > x.bat && java -cp %1 Main %2 %3 %4 %5 %6 %7 %8 %9


 
runMain.bat  --Linux:
xterm -hold -geometry 100x60+100+100 -e java -cp $1 Main $2 $3 $4 $5 $6 $7 $8 $9

runMain.bat
   --SunOS:
xterm  -geometry 100x60+100+100 -e java -cp $1 Main $2 $3 $4 $5 $6 $7 $8 $9

Soovitus.
Graafikaprogrammide korral, kus konsooliaken ei oma tähtsust, võiks sektsioonis Save-script  nime JavaRun  asemel kasutada nime JavaRunGr. Linuxi ja SunOS puhul rakendub siis käsufail   runMainGr.bat:
 
xterm -e java -cp $1 Main $2 $3 $4 $5 $6 $7 $8 $9
Windowsi puhul aga lihtsalt käsk
java -cp "{Kaust}"
Main


Pildid

Alates versioonist 70423 on süsteemi funktsionaalsust täiendatud mõningate (piiratud) pilditöötlusvahenditega. AlgJava teksti on  võimalik  pilte lisada ja neid sealt eemaldada.  Teksti semantikat  pildid reeglina ei mõjuta.
Pildifailid (*.gif, *.jpg, ...) paiknevad kaustas gif / pro.
Pilti ei saa lisada jooksvasse, projekti alt avatud AlgJava programmi.




Klassi Math meetodite lühikirjeldused


Method Summary

static double

abs(double a)
          Returns the absolute value of a
double value.

static float

abs(float a)
          Returns the absolute value of a
float value.

static int

abs(int a)
          Returns the absolute value of an
int value.

static long

abs(long a)
          Returns the absolute value of a
long value.

static double

acos(double a)
          Returns the arc cosine of an angle, in the range of 0.0 through pi.

static double

asin(double a)
          Returns the arc sine of an angle, in the range of -pi/2 through pi/2.

static double

atan(double a)
          Returns the arc tangent of an angle, in the range of -pi/2 through pi/2.

static double

atan2(double y, double x)
          Converts rectangular coordinates (
xy) to polar (r, theta).

static double

cbrt(double a)
          Returns the cube root of a
double value.

static double

ceil(double a)
          Returns the smallest (closest to negative infinity)
double value that is greater than or equal to the argument and is equal to a mathematical integer.

static double

cos(double a)
          Returns the trigonometric cosine of an angle.

static double

cosh(double x)
          Returns the hyperbolic cosine of a
double value.

static double

exp(double a)
          Returns Euler's number e raised to the power of a
double value.

static double

expm1(double x)
          Returns ex -1.

static double

floor(double a)
          Returns the largest (closest to positive infinity)
double value that is less than or equal to the argument and is equal to a mathematical integer.

static double

hypot(double x, double y)
          Returns sqrt(x2 +y2) without intermediate overflow or underflow.

static double

IEEEremainder(double f1, double f2)
          Computes the remainder operation on two arguments as prescribed by the IEEE 754 standard.

static double

log(double a)
          Returns the natural logarithm (base e) of a
double value.

static double

log10(double a)
          Returns the base 10 logarithm of a
double value.

static double

log1p(double x)
          Returns the natural logarithm of the sum of the argument and 1.

static double

max(double a, double b)
          Returns the greater of two
double values.

static float

max(float a, float b)
          Returns the greater of two
float values.

static int

max(int a, int b)
          Returns the greater of two
int values.

static long

max(long a, long b)
          Returns the greater of two
long values.

static double

min(double a, double b)
          Returns the smaller of two
double values.

static float

min(float a, float b)
          Returns the smaller of two
float values.

static int

min(int a, int b)
          Returns the smaller of two
int values.

static long

min(long a, long b)
          Returns the smaller of two
long values.

static double

pow(double a, double b)
          Returns the value of the first argument raised to the power of the second argument.

static double

random()
          Returns a
double value with a positive sign, greater than or equal to 0.0 and less than 1.0.

static double

rint(double a)
          Returns the
double value that is closest in value to the argument and is equal to a mathematical integer.

static long

round(double a)
          Returns the closest
long to the argument.

static int

round(float a)
          Returns the closest
int to the argument.

static double

signum(double d)
          Returns the signum function of the argument; zero if the argument is zero, 1.0 if the argument is greater than zero, -1.0 if the argument is less than zero.

static float

signum(float f)
          Returns the signum function of the argument; zero if the argument is zero, 1.0f if the argument is greater than zero, -1.0f if the argument is less than zero.

static double

sin(double a)
          Returns the trigonometric sine of an angle.

static double

sinh(double x)
          Returns the hyperbolic sine of a
double value.

static double

sqrt(double a)
          Returns the correctly rounded positive square root of a
double value.

static double

tan(double a)
          Returns the trigonometric tangent of an angle.

static double

tanh(double x)
          Returns the hyperbolic tangent of a
double value.

static double

toDegrees(double angrad)
          Converts an angle measured in radians to an approximately equivalent angle measured in degrees.

static double

toRadians(double angdeg)
          Converts an angle measured in degrees to an approximately equivalent angle measured in radians.

static double

ulp(double d)
          Returns the size of an ulp of the argument.

static float

ulp(float f)
          Returns the size of an ulp of the argument.





Klassi String isendi- ja klassimeetodite lühikirjeldused

Method Summary

 char

charAt(int index)
          Returns the
char value at the specified index.

 int

codePointAt(int index)
          Returns the character (Unicode code point) at the specified index.

 int

codePointBefore(int index)
          Returns the character (Unicode code point) before the specified index.

 int

codePointCount(int beginIndex, int endIndex)
          Returns the number of Unicode code points in the specified text range of this
String.

 int

compareTo(String anotherString)
          Compares two strings lexicographically.

 int

compareToIgnoreCase(String str)
          Compares two strings lexicographically, ignoring case differences.

 String

concat(String str)
          Concatenates the specified string to the end of this string.

 boolean

contains(CharSequence s)
          Returns true if and only if this string contains the specified sequence of char values.

 boolean

contentEquals(CharSequence cs)
          Returns
true if and only if this String represents the same sequence of char values as the specified sequence.

 boolean

contentEquals(StringBuffer sb)
          Returns
true if and only if this String represents the same sequence of characters as the specified StringBuffer.

static String

copyValueOf(char[] data)
          Returns a String that represents the character sequence in the array specified.

static String

copyValueOf(char[] data, int offset, int count)
          Returns a String that represents the character sequence in the array specified.

 boolean

endsWith(String suffix)
          Tests if this string ends with the specified suffix.

 boolean

equals(Object anObject)
          Compares this string to the specified object.

 boolean

equalsIgnoreCase(String anotherString)
          Compares this
String to another String, ignoring case considerations.

static String

format(Locale l, String format, Object... args)
          Returns a formatted string using the specified locale, format string, and arguments.

static String

format(String format, Object... args)
          Returns a formatted string using the specified format string and arguments.

 byte[]

getBytes()
          Encodes this
String into a sequence of bytes using the platform's default charset, storing the result into a new byte array.

 void

getBytes(int srcBegin, int srcEnd, byte[] dst, int dstBegin)
          Deprecated. This method does not properly convert characters into bytes. As of JDK 1.1, the preferred way to do this is via the
getBytes() method, which uses the platform's default charset.

 byte[]

getBytes(String charsetName)
          Encodes this
String into a sequence of bytes using the named charset, storing the result into a new byte array.

 void

getChars(int srcBegin, int srcEnd, char[] dst, int dstBegin)
          Copies characters from this string into the destination character array.

 int

hashCode()
          Returns a hash code for this string.

 int

indexOf(int ch)
          Returns the index within this string of the first occurrence of the specified character.

 int

indexOf(int ch, int fromIndex)
          Returns the index within this string of the first occurrence of the specified character, starting the search at the specified index.

 int

indexOf(String str)
          Returns the index within this string of the first occurrence of the specified substring.

 int

indexOf(String str, int fromIndex)
          Returns the index within this string of the first occurrence of the specified substring, starting at the specified index.

 String

intern()
          Returns a canonical representation for the string object.

 int

lastIndexOf(int ch)
          Returns the index within this string of the last occurrence of the specified character.

 int

lastIndexOf(int ch, int fromIndex)
          Returns the index within this string of the last occurrence of the specified character, searching backward starting at the specified index.

 int

lastIndexOf(String str)
          Returns the index within this string of the rightmost occurrence of the specified substring.

 int

lastIndexOf(String str, int fromIndex)
          Returns the index within this string of the last occurrence of the specified substring, searching backward starting at the specified index.

 int

length()
          Returns the length of this string.

 boolean

matches(String regex)
          Tells whether or not this string matches the given regular expression.

 int

offsetByCodePoints(int index, int codePointOffset)
          Returns the index within this
String that is offset from the given index by codePointOffset code points.

 boolean

regionMatches(boolean ignoreCase, int toffset, String other, int ooffset, int len)
          Tests if two string regions are equal.

 boolean

regionMatches(int toffset, String other, int ooffset, int len)
          Tests if two string regions are equal.

 String

replace(char oldChar, char newChar)
          Returns a new string resulting from replacing all occurrences of
oldChar in this string with newChar.

 String

replace(CharSequence target, CharSequence replacement)
          Replaces each substring of this string that matches the literal target sequence with the specified literal replacement sequence.

 String

replaceAll(String regex, String replacement)
          Replaces each substring of this string that matches the given regular expression with the given replacement.

 String

replaceFirst(String regex, String replacement)
          Replaces the first substring of this string that matches the given regular expression with the given replacement.

 String[]

split(String regex)
          Splits this string around matches of the given regular expression.

 String[]

split(String regex, int limit)
          Splits this string around matches of the given regular expression.

 boolean

startsWith(String prefix)
          Tests if this string starts with the specified prefix.

 boolean

startsWith(String prefix, int toffset)
          Tests if this string starts with the specified prefix beginning a specified index.

 CharSequence

subSequence(int beginIndex, int endIndex)
          Returns a new character sequence that is a subsequence of this sequence.

 String

substring(int beginIndex)
          Returns a new string that is a substring of this string.

 String

substring(int beginIndex, int endIndex)
          Returns a new string that is a substring of this string.

 char[]

toCharArray()
          Converts this string to a new character array.

 String

toLowerCase()
          Converts all of the characters in this
String to lower case using the rules of the default locale.

 String

toLowerCase(Locale locale)
          Converts all of the characters in this
String to lower case using the rules of the given Locale.

 String

toString()
          This object (which is already a string!) is itself returned.

 String

toUpperCase()
          Converts all of the characters in this
String to upper case using the rules of the default locale.

 String

toUpperCase(Locale locale)
          Converts all of the characters in this
String to upper case using the rules of the given Locale.

 String

trim()
          Returns a copy of the string, with leading and trailing whitespace omitted.

static String

valueOf(boolean b)
          Returns the string representation of the
boolean argument.

static String

valueOf(char c)
          Returns the string representation of the
char argument.

static String

valueOf(char[] data)
          Returns the string representation of the
char array argument.

static String

valueOf(char[] data, int offset, int count)
          Returns the string representation of a specific subarray of the
char array argument.

static String

valueOf(double d)
          Returns the string representation of the
double argument.

static String

valueOf(float f)
          Returns the string representation of the
float argument.

static String

valueOf(int i)
          Returns the string representation of the
int argument.

static String

valueOf(long l)
          Returns the string representation of the
long argument.

static String

valueOf(Object obj)
          Returns the string representation of the
Object argument.




Klassi Integer isendi- ja klassimeetodite lühikirjeldused

Method Summary

static int

bitCount(int i)
          Returns the number of one-bits in the two's complement binary representation of the specified
int value.

 byte

byteValue()
          Returns the value of this
Integer as a byte.

 int

compareTo(Integer anotherInteger)
          Compares two
Integer objects numerically.

static Integer

decode(String nm)
          Decodes a
String into an Integer.

 double

doubleValue()
          Returns the value of this
Integer as a double.

 boolean

equals(Object obj)
          Compares this object to the specified object.

 float

floatValue()
          Returns the value of this
Integer as a float.

static Integer

getInteger(String nm)
          Determines the integer value of the system property with the specified name.

static Integer

getInteger(String nm, int val)
          Determines the integer value of the system property with the specified name.

static Integer

getInteger(String nm, Integer val)
          Returns the integer value of the system property with the specified name.

 int

hashCode()
          Returns a hash code for this
Integer.

static int

highestOneBit(int i)
          Returns an
int value with at most a single one-bit, in the position of the highest-order ("leftmost") one-bit in the specified int value.

 int

intValue()
          Returns the value of this
Integer as an int.

 long

longValue()
          Returns the value of this
Integer as a long.

static int

lowestOneBit(int i)
          Returns an
int value with at most a single one-bit, in the position of the lowest-order ("rightmost") one-bit in the specified int value.

static int

numberOfLeadingZeros(int i)
          Returns the number of zero bits preceding the highest-order ("leftmost") one-bit in the two's complement binary representation of the specified
int value.

static int

numberOfTrailingZeros(int i)
          Returns the number of zero bits following the lowest-order ("rightmost") one-bit in the two's complement binary representation of the specified
int value.

static int

parseInt(String s)
          Parses the string argument as a signed decimal integer.

static int

parseInt(String s, int radix)
          Parses the string argument as a signed integer in the radix specified by the second argument.

static int

reverse(int i)
          Returns the value obtained by reversing the order of the bits in the two's complement binary representation of the specified
int value.

static int

reverseBytes(int i)
          Returns the value obtained by reversing the order of the bytes in the two's complement representation of the specified
int value.

static int

rotateLeft(int i, int distance)
          Returns the value obtained by rotating the two's complement binary representation of the specified
int value left by the specified number of bits.

static int

rotateRight(int i, int distance)
          Returns the value obtained by rotating the two's complement binary representation of the specified
int value right by the specified number of bits.

 short

shortValue()
          Returns the value of this
Integer as a short.

static int

signum(int i)
          Returns the signum function of the specified
int value.

static String

toBinaryString(int i)
          Returns a string representation of the integer argument as an unsigned integer in base 2.

static String

toHexString(int i)
          Returns a string representation of the integer argument as an unsigned integer in base 16.

static String

toOctalString(int i)
          Returns a string representation of the integer argument as an unsigned integer in base 8.

 String

toString()
          Returns a
String object representing this Integer's value.

static String

toString(int i)
          Returns a
String object representing the specified integer.

static String

toString(int i, int radix)
          Returns a string representation of the first argument in the radix specified by the second argument.

static Integer

valueOf(int i)
          Returns a
Integer instance representing the specified int value.

static Integer

valueOf(String s)
          Returns an
Integer object holding the value of the specified String.

static Integer

valueOf(String s, int radix)
          Returns an
Integer object holding the value extracted from the specified String when parsed with the radix given by the second argument.





Klassi Double isendi- ja klassimeetodite lühikirjeldused

Method Summary

 byte

byteValue()
          Returns the value of this
Double as a byte (by casting to a byte).

static int

compare(double d1, double d2)
          Compares the two specified
double values.

 int

compareTo(Double anotherDouble)
          Compares two
Double objects numerically.

static long

doubleToLongBits(double value)
          Returns a representation of the specified floating-point value according to the IEEE 754 floating-point "double format" bit layout.

static long

doubleToRawLongBits(double value)
          Returns a representation of the specified floating-point value according to the IEEE 754 floating-point "double format" bit layout, preserving Not-a-Number (
NaN) values.

 double

doubleValue()
          Returns the
double value of this Double object.

 boolean

equals(Object obj)
          Compares this object against the specified object.

 float

floatValue()
          Returns the
float value of this Double object.

 int

hashCode()
          Returns a hash code for this
Double object.

 int

intValue()
          Returns the value of this
Double as an int (by casting to type int).

 boolean

isInfinite()
          Returns
true if this Double value is infinitely large in magnitude, false otherwise.

static boolean

isInfinite(double v)
          Returns
true if the specified number is infinitely large in magnitude, false otherwise.

 boolean

isNaN()
          Returns
true if this Double value is a Not-a-Number (NaN), false otherwise.

static boolean

isNaN(double v)
          Returns
true if the specified number is a Not-a-Number (NaN) value, false otherwise.

static double

longBitsToDouble(long bits)
          Returns the
double value corresponding to a given bit representation.

 long

longValue()
          Returns the value of this
Double as a long (by casting to type long).

static double

parseDouble(String s)
          Returns a new
double initialized to the value represented by the specified String, as performed by the valueOf method of class Double.

 short

shortValue()
          Returns the value of this
Double as a short (by casting to a short).

static String

toHexString(double d)
          Returns a hexadecimal string representation of the
double argument.

 String

toString()
          Returns a string representation of this
Double object.

static String

toString(double d)
          Returns a string representation of the
double argument.

static Double

valueOf(double d)
          Returns a
Double instance representing the specified double value.

static Double

valueOf(String s)
          Returns a
Double object holding the double value represented by the argument string s.

 


Klassi Graphics meetodite lühikirjeldused

Method Summary

abstract  void

clearRect(int x, int y, int width, int height)
          Clears the specified rectangle by filling it with the background color of the current drawing surface.

abstract  void

clipRect(int x, int y, int width, int height)
          Intersects the current clip with the specified rectangle.

abstract  void

copyArea(int x, int y, int width, int height, int dx, int dy)
          Copies an area of the component by a distance specified by dx and dy.

abstract  Graphics

create()
          Creates a new Graphics object that is a copy of this Graphics object.

 Graphics

create(int x, int y, int width, int height)
          Creates a new Graphics object based on this Graphics object, but with a new translation and clip area.

abstract  void

dispose()
          Disposes of this graphics context and releases any system resources that it is using.

 void

draw3DRect(int x, int y, int width, int height, boolean raised)
          Draws a 3-D highlighted outline of the specified rectangle.

abstract  void

drawArc(int x, int y, int width, int height, int startAngle, int arcAngle)
          Draws the outline of a circular or elliptical arc covering the specified rectangle.

 void

drawBytes(byte[] data, int offset, int length, int x, int y)
          Draws the text given by the specified byte array, using this graphics context's current font and color.

 void

drawChars(char[] data, int offset, int length, int x, int y)
          Draws the text given by the specified character array, using this graphics context's current font and color.

abstract  boolean

drawImage(Image img, int x, int y, Color bgcolor, ImageObserver observer)
          Draws as much of the specified image as is currently available.

abstract  boolean

drawImage(Image img, int x, int y, ImageObserver observer)
          Draws as much of the specified image as is currently available.

abstract  boolean

drawImage(Image img, int x, int y, int width, int height, Color bgcolor, ImageObserver observer)
          Draws as much of the specified image as has already been scaled to fit inside the specified rectangle.

abstract  boolean

drawImage(Image img, int x, int y, int width, int height, ImageObserver observer)
          Draws as much of the specified image as has already been scaled to fit inside the specified rectangle.

abstract  boolean

drawImage(Image img, int dx1, int dy1, int dx2, int dy2, int sx1, int sy1, int sx2, int sy2, Color bgcolor, ImageObserver observer)
          Draws as much of the specified area of the specified image as is currently available, scaling it on the fly to fit inside the specified area of the destination drawable surface.

abstract  boolean

drawImage(Image img, int dx1, int dy1, int dx2, int dy2, int sx1, int sy1, int sx2, int sy2, ImageObserver observer)
          Draws as much of the specified area of the specified image as is currently available, scaling it on the fly to fit inside the specified area of the destination drawable surface.

abstract  void

drawLine(int x1, int y1, int x2, int y2)
          Draws a line, using the current color, between the points (x1, y1) and (x2, y2) in this graphics context's coordinate system.

abstract  void

drawOval(int x, int y, int width, int height)
          Draws the outline of an oval.

abstract  void

drawPolygon(int[] xPoints, int[] yPoints, int nPoints)
          Draws a closed polygon defined by arrays of x and y coordinates.

 void

drawPolygon(Polygon p)
          Draws the outline of a polygon defined by the specified Polygon object.

abstract  void

drawPolyline(int[] xPoints, int[] yPoints, int nPoints)
          Draws a sequence of connected lines defined by arrays of x and y coordinates.

 void

drawRect(int x, int y, int width, int height)
          Draws the outline of the specified rectangle.

abstract  void

drawRoundRect(int x, int y, int width, int height, int arcWidth, int arcHeight)
          Draws an outlined round-cornered rectangle using this graphics context's current color.

abstract  void

drawString(AttributedCharacterIterator iterator, int x, int y)
          Draws the text given by the specified iterator, using this graphics context's current color.

abstract  void

drawString(String str, int x, int y)
          Draws the text given by the specified string, using this graphics context's current font and color.

 void

fill3DRect(int x, int y, int width, int height, boolean raised)
          Paints a 3-D highlighted rectangle filled with the current color.

abstract  void

fillArc(int x, int y, int width, int height, int startAngle, int arcAngle)
          Fills a circular or elliptical arc covering the specified rectangle.

abstract  void

fillOval(int x, int y, int width, int height)
          Fills an oval bounded by the specified rectangle with the current color.

abstract  void

fillPolygon(int[] xPoints, int[] yPoints, int nPoints)
          Fills a closed polygon defined by arrays of x and y coordinates.

 void

fillPolygon(Polygon p)
          Fills the polygon defined by the specified Polygon object with the graphics context's current color.

abstract  void

fillRect(int x, int y, int width, int height)
          Fills the specified rectangle.

abstract  void

fillRoundRect(int x, int y, int width, int height, int arcWidth, int arcHeight)
          Fills the specified rounded corner rectangle with the current color.

 void

finalize()
          Disposes of this graphics context once it is no longer referenced.

abstract  Shape

getClip()
          Gets the current clipping area.

abstract  Rectangle

getClipBounds()
          Returns the bounding rectangle of the current clipping area.

 Rectangle

getClipBounds(Rectangle r)
          Returns the bounding rectangle of the current clipping area.

 Rectangle

getClipRect()
          Deprecated. As of JDK version 1.1, replaced by getClipBounds().

abstract  Color

getColor()
          Gets this graphics context's current color.

abstract  Font

getFont()
          Gets the current font.

 FontMetrics

getFontMetrics()
          Gets the font metrics of the current font.

abstract  FontMetrics

getFontMetrics(Font f)
          Gets the font metrics for the specified font.

 boolean

hitClip(int x, int y, int width, int height)
          Returns true if the specified rectangular area might intersect the current clipping area.

abstract  void

setClip(int x, int y, int width, int height)
          Sets the current clip to the rectangle specified by the given coordinates.

abstract  void

setClip(Shape clip)
          Sets the current clipping area to an arbitrary clip shape.

abstract  void

setColor(Color c)
          Sets this graphics context's current color to the specified color.

abstract  void

setFont(Font font)
          Sets this graphics context's font to the specified font.

abstract  void

setPaintMode()
          Sets the paint mode of this graphics context to overwrite the destination with this graphics context's current color.

abstract  void

setXORMode(Color c1)
          Sets the paint mode of this graphics context to alternate between this graphics context's current color and the new specified color.

 String

toString()
          Returns a String object representing this Graphics object's value.

abstract  void

translate(int x, int y)
          Translates the origin of the graphics context to the point (x, y) in the current coordinate system.