21.11.2011 Sattusin eile pisut hoogu tööga. Kell 1 öösel võisin oma postkastist leida juba 11 kursust puudutavat kirjarühma. Eks ma märkasin nende kogunemist ka varem, ent kivistasin südame ega avanud neist ainustki. Kui ma oleksin seal märganud enda algatatud vestlust, poleks ma ilmselt suutnud nii kaua põhitöö lainel püsida. Mõnikord ongi parem ära oodata ka vastused (piilusin tegelikult Eve tööd juba varem) — siis saab kogu komplekti siia kanda. Ehk mitte vast just esitatud tööd ennast, kui see minu teemaga kuigi tihedalt ei haaku. Eve oli esitanud oma nägemuse reflektsioonist. Mul on väga hea meel, et ka tema asju reflekteerib, mitte ei reflekseeri. Sisuliselt nägi tema nägemus ette, et õppijad kirjutavad teatava peatüki kohta oma sõnadega kokkuvõtte, mille minimaalne pikkus pidi olema 350 sõna, maksimaalne pikkus aga 400 sõna. Kui töö pikkus on vähem või rohkem kui ette nähtud, tuleks kokkuvõte teha uuesti. Seejärel tuli võrrelda ning kommenteerida kahe kaaslase kokkuvõtet ning tuua välja enda ning kommenteeritavate kokkuvõtete kolm peamist erinevust. Äärmiselt konkreetne ülesanne. Ja nädal ettenähtust varem esitatud! Minule tundus see ülesanne veidi ahistav, just eelkõige nende sõnade hulga koha pealt. Foorumis leidis ka aset kirjavahetus, mis oleks kohane siin ära tuua. P2AV.TK.318 » Foorumid » Refleksioon » Eve 5.töö Eve 5.töö Postitas: Eve Kubi - laupäev, 19 november 2011, 21:55 Tere! Esitan oma nägemuse reflektsioonist. Paar märkust oma töö kohta: kuna tegemist on korraga kahe aine ühisosaga, siis töö esitamise päev on nii nagu ta on (sest teine aine on ainult reedeti), kuid kui läheb reaalselt esitamiseks, siis tuleb ka kuupäev juurde. Teise aine õpetaja meiliaadress jäetud antud ülesandest välja, kuna seda võib kvalifitseerida vist delikaatseteks isikuandmeteks. :) Eve P2AV.TK.318 » Foorumid » Refleksioon » Eve 5.töö Eve 5.töö Postitas: Lehti Pilt - pühapäev, 20 november 2011, 22:58 Tere, Selle kokkuvõtte kirjutamise ülesande juures üllatas mind, et kokuvõtte pikkus on nii täpselt ette määratud. Samas on see hea, sest sunnib kokkuvõtet täpsemalt sõnastama. Kas foorumisse esitamise puhul ei teki oht, et hakatakse eelnevatest postitustest "eeskuju" võtma? Võiks kaaluda küsimuste ja vastuste tüüpi foorumi kasutamist, et kaasõppijate kokkuvõtteid ei nähtaks enne kui oled enda oma postitanud. Lehti P2AV.TK.318 » Foorumid » Refleksioon » Eve 5.töö Eve 5.töö Postitas: Eve Kubi - pühapäev, 20 november 2011, 23:46 Vältimaks peatüki ümberjutustamist (aga kõik oli ju niiiiiiii tähtist!) või siis paarirealist kokkuvõtet (aga kust mina tean, mis on tähtis; ma ei oskagi teha ju kokkuvõtet!) — selleks saidki piirid seatud. Tegelikult ega ma jalgratast ei leiutanudki: paar aastat tagasi õppetoolis ühte probleemi lahendamas käies kuulsin, kuidas professor Rosenberg teatas kellelegi baka tudengile, et tahab selle kohta saada arutelu ning määras ära minimaalse ja maksimaalse sõnade arvu. Mina lihtsalt korjasin info kõrvade vahele ![]() Aga küsimuste ja vastuste tüüpi foorumi mõte on väga hea. See väldiks tõesti maha kirjutamist. Igal juhul tänud hea nõuande eest! Eve Selle küsimuste-vastuste stiilis foorumi pluss on see, et õppija ei näe enne teiste vastuseid, kui on ise õppejõu küsimusele vastanud. Olen kaalunud sama triki kasutamist ka ise. Siinpuhul peaks eelnevalt teadma, kas õppja saab hiljem veel kommenteerida või piirdubki kogu jutt sellisel juhul tema ühe sissekandega. Mitte vähem oluliseks ei saa pidada ka ühe rühmatöö kokkuvõtet teemal Vabatahtliku e-õppevahendi kasutajate aktiveerimine. Kopeerin sellegi siia. P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kokkuvõte » Vabatahtliku e-õppevahendi kasutajate aktiveerimine Vabatahtliku e-õppevahendi kasutajate aktiveerimine Postitas: Karmen Kalk - pühapäev, 20 november 2011, 12:25 Teema: Vabatahtliku e-õppevahendi kasutajate aktiveerimine Eesmärk: Arutleda võimaluste üle, mis soodustavad vabatahliku e-õppevahendi kasutamist Osalejad: Karmen Kalk, Riho Vendt, Helle-Triin Nisumaa Tulemused ja järeldused: Üsna raske on aktiveerida vabatahtliku võimalusena pakutavat e-vahendit. Arutelu jõudis ikkagi sinnani, et e-õppekeskkond (nt blogi kasutamine mõnel kohustuslikul kursusel) tuleb mingil moel muuta kohustuslikuks. Näiteks asendada mõne tööülesandega (eneseanalüüs, tegevuse reflekteerimine blogis). Kõigepealt peaks tegema huvitatud katseisikute peal väikese uurimuse, mis näitaks blogi kasutamist, võimalusi, probleeme. Ja siis vastavalt tulemustele rakendama seda juba suurema ja kogu kursuse peal kohustuslikuna. Siis on võimalik kasutada tavapäraseid "karistusmeetodeid", näiteks hinde/punktide mahavõtmine või lisamine sõltuvalt blogi kasutusaktiivsusest. Triin oli vastanud Mosaiikrühma kriitika kohta, et see töötavat hästi, kui see on läbi proovitud. Oli ka teisi erinevaid töid, seda nii individuaalõppe, rühmatöö kui ka reflektsiooni teemadel. Mõnele vastasin, mõnele mitte. (Otsustasin need vastused koos lähtetekstiga kopeerida alles siis, kui asjad minu jaoks põnevaks lähevad — näiteks selgub, et tänu mu märkusele võtab ülesanne pöörde, millest ma varem aru ei saanud ning mis hakkab mullegi kasutatav tunduma.) Evega oleme me teemast veidi välja kaldunud, pealegi ei osanud ma talle koheselt midagi asjalikku vastatagi. Seda enam, et tal on toonase õpiku suhtes õigus! P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kirjeldus » Illar ootab kommentaare Vastus: Illar ootab kommentaare Postitas: Eve Kubi - esmaspäev, 21 november 2011, 00:00 Kui aus olla, siis minu aegset üldbioloogiat õpikut keskkoolile (lõpetasin 1984) nähes tekivad mul veel praegugi need valud:) Aga programmidega on nii, et neid on jah vaja mitu vahel installida. Näiteks selleks et DjVu faile saada pdf-i tuleb mitu programmi arvutisse tirida. Mõni aga ei hakkagi üldse tööle (nt eXeLearning on mulle üle nädala trääsa näidanud ja mul on ainult install-uninstall-install-uninstall rõõm jäänud ... Nii et lepi uuendustega ... need lihtsamad kui bioloogia siiski ... Eve P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kirjeldus » Illar ootab kommentaare Bioloogia vs programmid Postitas: Illar Leuhin - pühapäev, 20 november 2011, 17:51 Ei saa toonast õpikut küll eriliseks Teoseks lugeda, see on tõsi. Kuid kindlasti oli pr aubioloog etem õpetaja kui minu oma. Minu õpetajale meeldisid ilusad poisid. Kusjuures ma ei teagi, miks minusugune lühikest kasvu, vinniline uppunud tursa silmade ja mittemidagiütleva näoga muidu nii vonks noormees temale üldse ei imponeerinud. Igatahes oli meil klassis üks punase peaga Madis (kes tänaseks on veel kiilam kui mina). Madist ei huvitanud bioloogia kindlasti mitte rohkem kui inimese paljunemise küsimusis. Aga meie õpetaja muudkui meelitas, ja korduvalt: No tule, Madis, tule räägi meile midagi... ma kirjutasin sulle juba nelja ära! Ja kui Madis siis klassi ette loivas ja paar itsitavate tütarlaste poolt ettesosistatud seosetut lauset kordas, saigi oma nelja kätte. Mina aga hakkasin bioloogia (täpsemalt küll selle traditisioonilise, rohelise poole) vastu huvi tundma kaugelt enne keskkooli. Õppisin kontrolltöödeks nagu Lenin. Oskasin enda meelest palju enamat kui tolles koledas õpikus kirjas (kusjuures Internettigi polnud veel leiutatud!). Aga tulemuseks oli ikka ja aina "kolm". Asi pöördus alles siis, kui see veider õpetaja kusagilt teada sai, et minu sihiks on minna bioloogiat õppima. Üldse, ma olin üks umbes neljast meie bioloogia-geograafia eriklassis õppivast noorest, kes kavatses raudselt minna bioloogiat õppima. Ja ei maksa arvata, et ainuski meie hulgast geograafiks hakkas! Igatahes tollest hetkest alates sain ma alati viisi, veerandi kokkuvõte tuli "viis", ja aastahinnegi ei jäänud alla! Erilise juhuse tahtel oli seesama pedagoog ka ülikooli vastuvõtukomisjonis, mistõttu mul poleks vist pruukinud oma pileti küsimustele vastatagi: eksami sain samuti kõige parema. Milline on selle loo moraal? Mina hakkasin juba siis mõtlema pedagoogikale. Ebapedagoogilisusele ja vahe tegemisele (tänapäeva terminoloogia kohaselt: diskrimineerimisele), lõppkokkuvõttes ka hinde tähendusele ning subjektiivsuse aspektile.
Täna tegin targasti, et võtsin algatuseks käsile oma teise põhikoha tööd. Kui mitte silmas pidada, et raiskasin oma pool tundi einestamisele, töötasin praktiliselt ühe hingetõmbega 7:30...14:20. Ma polegi päris kindel, kas täna enamat jaksan. Homme ka päev. Otsustasin vahelduseks läbi vaadata postkasti laekunud P2AV.TK.318 märgistusega kirjad — otse foorumitest. Ja siis on tarvis tegeleda ka oma esimese põhikoha töödega. Ja nii päevast päeva, nagu liivahiir tsinkrattas. Aga virisemise asemel siis tegudele! Triin on taas ingliks kehastunud ning kirjutanud meie rühmatööle joont alla tõmbava lakoonilise kirjakese. P2AV.TK.318 » Foorumid » Privaatne rühmafoorum » Vahekokkuvõte Vastus: Vahekokkuvõte Postitas: Triin Marandi - esmaspäev, 21 november 2011, 11:00 Võite küll jätta kokkuvõtte selliseks. Tegite ju tegelikult ära suure töö. Pealegi oli ju selle rühmatöö eesmärk tegelikult üks e-rühmatöö läbi mängida ja kogemusi saada, et te järgmine kord teaks, mis tunne teie õppijatel on. Triin Oleks selle kirja juba hommikul avanud, oleks märksa rahulikuma südamega tööga võinud tegeleda. Aga vat ma olen selles osas kaunis saamatu: kui ma juba kord oleksin ühe kirja avanud, siis poleks ma ju enne pidama saanud, kui kogu foorumi kirjavahetus loetud ja adekvaatselt reageeritud. Ühe rühmatöö ülesande kohta oli Triin kirjutanud, et autoril on põhirõhk läinud rühmatöö sisule, kuid teda huvitab just korralduslik pool. Edasi ta soovitab: Püüdke vormistada see ülesanne õpijuhisena - nagu see õppijale peaks jõudma ja andma selge ülevaate, mida õppija peab täpselt tegema. Üks parajalt pikk kiri oli otse mulle. See ei vaja mitte üksnes vastamist, vaid ka kiiret menetlemist, sest juba ülehomme tahaksin ma oma kursusel selle loo käima lükata. P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kirjeldus » Illar ootab kommentaare Vastus: Illar ootab kommentaare Postitas: Triin Marandi - esmaspäev, 21 november 2011, 11:40 Vaatasin su kursusel rühma registreerumise vahendit - lisasin täiesti õige tegevuse. Õppijal on rühma registreerumise lehel viimases tulbas link rühmaga liitumiseks. Seda näed ka ise õppija vaates. Kusjuures minu arvutis ja isegi õppija vaates ei näe see registreerumise lehekülg üldse nii jube välja. Lehe venitab pikaks ja lahtrid proportsioonidest välja iga rühma kirjeldus. Äkki võiks selle kirjelduse hoopis sealt ära võtta (jätta ainult ühe lause) ja lisada need kursuse avalehele Moodle veebilehekülgedena? Kas nad valivadki rühma teema järgi? Siis on seda pikka kirjeldust vaja neil näha alles pärast rühma registreerumist? Moodle veebilehekülje ja veel osade tegevuste-vahendite seadetes saad määrata rühmituse, kellele antud materjal või tegevus nähtav on. Rühmade loomise lehel saad aga määrata, milline rühm mingisse rühmitusse kuulub. Nt sa soovid, et 1. rühma materjali näeks ainult rühm 1. Siis teed rühma 1 ja rühmituse 1 ja määrad, et rühm 1 kuulub rühmituse 1 alla. Siis määrad konkreetse materjali seadetes, et see on nähtav rühmitusele 1. Vaata ka juhendit. Kui sa määrad mingi foorumi või wiki rühmarežiimi, saad valida, kas on tegu eraldatud või nähtavate rühmadega. Nähtavate rühmade puhul saavadki ühe rühma liikmed olla teiste rühmade piilujateks - nad peavad lihtsalt nt foorumis olles rippmenüüst soovitud rühma valima. Mõistekaart on paraku Moodles üsna primitiivne ja seal ei saa sa kuidagi rühmarežiimi määrata ega sega konkreetsele rühmitusele nähtavaks muuta. Ehk peaksid tegema iga rühma jaoks eraldi mõistekaardi ja siis lootma, et iga rühmaliige toimetab just enda rühma mõistekaardiga. Triin P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kirjeldus » Illar ootab kommentaare Inimese kursusest Postitas: Illar Leuhin - esmaspäev, 21 november 2011, 17:43 Väga suur tänu eelkõige lohutamast. Siis tänu ka juhendamast ning lõpuks tänu juhendi lingi eest. Tõsi küll, viimase ma olin koguni endale välja printinud. Rühmade kirjeldused võiks tõepoolest eraldi panna, kuid ma jäingi sellega jänni, et ei osanud panna avaldatavaid lehti rühmast sõltuvaks. Hetkel küll kuvandub mulle justkui hämuselt, et lehe heiskamise ajal on võimalik valida, kas seda näeb mingi rühm või kogu kursus. Ja nüüd, kui Sinu kirja loen, olen selles juba kindel. Peab proovima, ja kiiresti (kuna plaanisin juba ülehomme selle töö ka reaalselt rakendada). Küllap nad valivad rühma just teema (õigemini rühma nimetuse järgi). Pisut segaseks jäi veel koht, et kui mul on rühmitamata rühmad (st rühmad ei jagune rühmitusteks), kas ka sel juhul tuleb teha iga rühma jaoks ka rühmitus? Igale rühmale ma lõin eraldi mõistekaardi juba eile, nagu ka vajalikud foorumid. Triin, Sul on mu kursusele ka ligipääs olemas: viska pilk kursusele 020, ees vist TK kood...
|