22.11.2011
Umbes kella kaheksast õhtul nokitsesin oma kursuse kallal. Rühmitasin rühmasid, kuna muidu ei saanud rühmadele konkreetseid ülesandeid jagada. Püüdsin jannata mõistekaartidega, kuid tulutult —
nagu ütles ka Triin, see on äärmiselt algeline ning siin pole võimalik isegi rühmitusi määrata. Tegin igale rühmale oma kaardi. Igaühel on privaatne juhend, privaatne jututuba ning avalik tulemuste esitamise lehekülg.
Kui rühmatööd tehtud saavad, peaksid õppijad saama aega teiste rühmade töödega tutvuda, enne kui teemat kokku võtvat kontrolltööd kirjutama asuda. Jätsin umbes nädalakese varuaega, et seni tundmatu rühmatöö ikka valmis
saaks ka juhul, kui esialgu vedama ei saa... Aga et kell on jõudsalt hommikusse sammunud, ei hakka ma hetkel pikemalt oma katsumusi ja elamusi kirjeldama, vaid püüan hoopis pärast ajutist teadvuseta vedelemist
selleks mahti leida.
2:43
Uurisin kursusekaaslaste refleksiooni- ja reflektsioonialaseid põnevaid töid. Need on kaunikesti ainespetsiifilised, mistõttu ma siia neid ei kopeeri. Paljudel on eeskujulikult ning põhjalikult välja kirjutatud eesmärgid ning töö tehniline
teostus. Kui ma nüüd soovin püsida oma näiteks võetud kursuse juures ega võtta fiktiivseid ülesandeid, tuleb mul kõvasti nuputada, et sarnane ülesanne leida. Paraku on mu inimese kursus olnud siiski peamiselt
laiendatud kooliprogramm. Aga et õppijad on noored, siis on see neil praktiliselt esimene kokkupuude teemaga, mis tähendab suuresti faktide õppimist. Teema ise on aga piisavalt tõsine, et selle põhjal näiteks luuletusi
kirjutada või mõistatusi koostada.
Meeldiv tõdeda, et minu ja Silveri vaheline dialoog «kastikeste ja punktikeste» teemadel oli kellegi jaoks uudne ning teise said sellest õppida.
12:45
Vahepeal käisin suisa arvutist eemal, mis minu puhul ja mind tundvatele isikutele ehk isegi sutsu kummaline tundub. Vahepeal aga oli taas laekunud mitmesuguseid vahvaid kirju. Mainin seda ikka selleks,
et mitte kellelgi ei saaks tekkida võimalust kahtlastesks spekulatsioonideks, justkui ma meie kursusega ei tegelekski.
Üks reflek(t)siooniülesanne meeldis mulle sedavõrd, et ma otsustasin selle siia kopida.
P2AV.TK.318 » Foorumid » Refleksioon » Refleksiooniülesanne
Refleksiooniülesanne
Postitas: Lilian Ariva - esmaspäev, 21 november 2011, 21:43
Taustast: ülesanne on õppijatele kohustuslik aines "Õppimine kõrgkoolis". Kontrollitakse kaht pädevust: motivatsioonikirja kirjutamise oskus ning oma tugevuste ja nõrkuste (võimalikult lühike, ent konkreetne) kirjeldamine õppijana.
Ma pole seda ülesannet kordagi kellelgi teha lasknud. St ma mõtlesin selle praegu ise välja. Põhjus, miks ma seda tegin, on, et õppijad peavad selles aines end kui õppijat analüüsima, ent need jutud on jube pikad ja igavad ja sarnased (kuigi nad ei näe teiste töid). Lisaks on need reeglina nii halvasti vormistatud, et mul on vaja vormingut ka piirata.
Neil on olemas info selle kohta, mis on motivatsioonikiri (sellele on lisatud ka pikk tiraad teemal kirjavigu ei tohi olla). Ka teavad nad, mis on õppijaprofiil.
Katsetasin mõne sõbra peal, et kas nad saavad aru, mis ma saada tahan. Enamus peaaegu sai (tagasiside alusel muutsin ka kirjeldust). Kui teil on ettepanekuid, kuidas sõnastust muuta selliselt, et oleks paremini arusaadav, andke palun teada. Kui ma tõesti sellise ülesande teen, siis kuulutuse vormistan eraldi nii nagu üks kuulutus olema peab, mitte ei esita tekstina nagu siin.
---
Ülesande nimi: MOTIVATSIOONIKIRI "MINA KUI ÕPPIJA"
Avaldatud on järgmine töökuulutus:
Firma "Koolituskontroll" pakub tööd koolitusnuhkijale.
Töö sisu: osalemine erinevatel koolitustel oma töökohta ning koolitusel osalemise tegelikku põhjust avaldamata. Etteantud vormi alusel aruande koostamine, selle põhjal osalemine intervjuul oma otsese ülemusega.
Töö aeg: sõltuvalt koolituse pikkusest (max 1 koolitus kuus), tööandjale raporti esitamine suuliselt 1,5 tundi kuus.
Nõudmised kandidaadile: ei tohi omada erialast pedagoogilist haridust.
Palk: 500 eurot tunnis, lisaks kaetakse kõik koolitusel osalemise kulud.
Konkursil osalemiseks palume saata motivatsioonikiri, mis sisaldab võimalikult täpset õppijaprofiili, milles tuuakse välja kandidaadi nõrkused ja tugevused õppijana.
Firmast: "Koolituskontroll" on riiklik firma, mille ülesandeks on uurida täienduskoolituste kvaliteeti Eesti Vabariigis. Kontrolli teostavad nii erialase haridusega eksperdid kui ka tavalised, ilma pedagoogilise erihariduseta inimesed. Eri gruppide esitatud raportite alusel antakse hinnang võimalikult paljudele koolitajatele, nimetatud tagasiside mõjutab koolitajatusfirmadele koolitusloa andmist/selle säilimist. Firma "Koolituskontroll" allub
teadus- ja haridusministeeriumi allüksusele, mille ülesandeks on koolituslubade väljaandmine ja kehtivuse haldamine.
--- kuulutus läbi ---
Kodutöö tegemise aeg: 2 nädalat.
Iga õppija kirjutab motivatsioonikirja (kuni 1 lk) ning esitab selle Moodle'i keskkonnas ülesannete töövahendi abil.
1 nädala jooksul peale töö esitamist loob õppejõud iga esitatud töö kohta eraldi foorumi, kuhu kopeerib esitatud töö (ilma kirjutaja nime lisamata). Iga õppija valib välja endale enim meeldinud 2 tööd ning kirjutab foorumisse, miks ta väljavalitu palkaks. Kasutatakse küsimus-vastus foorumit (õppija ei näe teiste põhjendusi ilma enda oma avaldamata, ). Analüüsi kirjutamise aeg: 1 nädal.
Hindamine: mitteeristav. Arvestuse saamiseks peab õppija:
1. koostama motivatsioonikirja, mis on korrektselt vormistatud ning sisaldab oma õppijaprofiili analüüsivat kirjeldust;
2. valima välja ja kommenteerima foorumis 2 motivatsioonikirja, tuues välja selged põhjendused, miks ta arvab, et selle kirja alusel tasub kandidaat palgata.
P2AV.TK.318 » Foorumid » Refleksioon » Refleksiooniülesanne
Vastus: Refleksiooniülesanne
Postitas: Illar Leuhin - teisipäev, 22 november 2011, 16:40
Mu meelest geniaalne ja elegantne ülesanne.
Kui selline amet (500 € tunnis ehk praktiliselt minu kuupalk!) vakantne on, paluksin mind väljaspool järjekorda ja erakorraliselt tööle vormistada ;) Illar
Otseselt minusse mittepuutuvat kirjavahetust ma siia ka ei tõsta. Ma arvan, et ka meie kursuse juhendajatel on rõõm tõdeda, et kursus ei koosne üksnes kuivikutest, kes punktuaalselt oma
ettenähtud ülesande ära esitavad ega muul teemal üldse ei vestle.
Veel meeldis mulle Liliani individuaalse töö ülesanne. Ka sellele lisatud kommentaarid tundusid olema väärt siia kopeerimiseks.
P2AV.TK.318 » Foorumid » Individuaalne õppimine » Individuaalse õppimise ülesanne
Vastus: Individuaalse õppimise ülesanne
Postitas: Lilian Ariva - esmaspäev, 21 november 2011, 22:36
Vali välja üks peatükk raamatust "Õppimine kõrgkoolis" ning tee selle alusel esitlus. Esitluse vorm on vaba (sobivad nii slaidid, prezi, mõttekaart vms), kohustuslikud on vaid:
1. korrektselt välja toodud autor, teema, koostamise aeg ja kool;
2. üks huvitav küsimus teema kohta (huvitav küsimus = küsimus, mis tekitaks arutelu).
Postita esitlus foorumisse "Kodutöö: esitlus" luues uus, omanimeline teema. Lae esitlus foorumisse salvestades see .pdf formaadis. Oma postituse juurde kirjuta uuesti välja oma huvitav küsimus. Osale vähemalt kahe kaasõppija arutelus vastates tema huvitavale küsimusele. Samal ajal ole aktiivne ka enda püstitatud teemas!
Hindamine: mitteeristav (5 osa)
1. esitluse visuaalne külg;
2. esitluse sisu;
3. esitluse õigekiri;
4. küsimuse püstitamine, oma teema haldamine ning aktiivsena hoidmine;
5. teiste küsimustele vastamine, oma arvamuse väljatoomine.
Ajakava:
esitluse koostamine: 2 nädalat. Küsimused-vastused: kahe nädala jooksul vähemalt 2 postitust võõras teemas. Proovi oma teemat hoida aktiivsena nii kaua kui suudad! Õppijad, kelle teema on aktiivne kuni kursuse lõpuni (15. detsember), saavad 5 lisapunkti. (PS aktiivne kuni kursuse lõpuni ei tähenda seda, et 2 kuud teemas midagi ei toimu ning 15.12
teete ise ühe postituse).
Juhul, kui aines on ka auditoorsed tunnid, lisandub eelnevale ettekande pidamine loodud esitluse alusel. Ettekande tegemise ajal annavad teised õppijad (paberil ja koheselt) tagasisidet hinnates järgnevaid aspekte:
1. Tempo (skaalal 1 - 5).
2. Diktsioon (skaalal 1 - 5).
3. Kontakt auditoorimumiga (skaalal 1 - 5).
4. Kehakeel (skaalal 1 - 5).
5. Üldhinne (A, B, C jne).
6. Soovitused (mis võiks olla paremini?).
7. Kiidusõnad (mis oli eriti hästi?).
Täidetud tagasiside lehed antakse esinejale kohe peale esinemist, õppejõud neid ei loe. Ka õppejõud kirjutab oma tagasiside kohe klassis (kas sõnumina Moodle'i keskkonnas või paberil).
---
Küsimus - kuidas mul oleks kõige mõttekam see peatüki valimine teha?
Kas teen lihtsalt nii palju rühmi, kui osalejaid on (igal rühmal oma teema, rühmas üks inimene)? Kui selle teada saaks, võiks neid ka juhendada teemal, kust ja kuidas nad oma peatüki saavad.
P2AV.TK.318 » Foorumid » Individuaalne õppimine » Individuaalse õppimise ülesanne
Vastus: Individuaalse õppimise ülesanne
Postitas: Illar Leuhin - esmaspäev, 21 november 2011, 23:41
Mina olen sellises situatsioonis need teemad (peatükid siis) välja pakkunud ning igaüks ise avalikult valib põhimõttel: kes ees - see mees!
Igatahes lihtsaim moodus mu meelest.
Illar
P2AV.TK.318 » Foorumid » Individuaalne õppimine » Individuaalse õppimise ülesanne
Vastus: Individuaalse õppimise ülesanne
Postitas: Lilian Ariva - esmaspäev, 21 november 2011, 23:44
Mul ühe sarnase ülesande puhul oli ka nii, aga siis nad pidid terve foorumi läbi ketrama ja juba väikese rühma puhul (12 inimest) oli segadus. Kui on suurem rühm, äkki siis on veel hullem mäsu. Mitte et see muidugi maailma lõpp oleks, kui kaks inimest sama teema valiks ...
Lilian
P2AV.TK.318 » Foorumid » Individuaalne õppimine » Individuaalse õppimise ülesanne
Vastus: Individuaalse õppimise ülesanne
Postitas: Lehti Pilt - teisipäev, 22 november 2011, 08:00
Tere,
Selle ülesande puhul meeldis mulle see, et tavapärasele esitluse tegemise ülesandele on lisatud huvitava küsimuse esitamine ja arutlemine selle üle. Ning igaüks saab enda püstitatud teemas olla moderaator.
Peatüki valimiseks võiks kasutada Moodle´i küsitluse vahendit (seesama, millega te sellel kursusel valisite rühma).
Lehti
Tegelikult on kole keerukas mitte kopeerida kõiki põnevaid ülesandeid ning neile lisatud kasulikke soovitusi. Kuid ma siiski püüan jääda endale kindlaks ning teha siit mõniga valiku.
Üks valiku (siia mittekopeerimise) kriteeriume oleks see, kui õppejõu(dude) vastus õppijale langeb kokku mu enda arvamusega või sarnaneb vastusele, mille ka mina oleksin tekkinud situatsioonis koostanud.
Triin oli kirjutanud otse minu kursuse kohta, sellel eelnevalt pisut ringi vaadanult. Äärmiselt asjalik kommentaar, milles avaldatud juhendusega peaksin üsna kohe tegelema. Enda jaoks olulistele nüanssidele lisasin ise rõhuasetused [tausta]
P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kirjeldus » Illar ootab kommentaare
Vastus: Inimese kursusest
Postitas: Triin Marandi - teisipäev, 22 november 2011, 08:28
Esimese asjana jäi silma, et sul on kursusel rühmade valimise vahend ise rühmarežiimis.
Loogika on selles, et esmalt peavad nad rühma valima ja siis on nad alles rühmas ja alles siis saavad nad kasutada rühmarežiimis olevaid tegevusi-vahendeid.
Seega võta rühmade valimiselt rühmarežiim maha.
Rühmitamistega ja vahendite seadistamisega konkreetsele rühmitusele oled väga hästi hakkama saanud! Vastava rühma ülesandekirjeldust näeb ainult vastavas rühmas osaleja.
Oled määranud ka rühmafoorumid rühmarežiimi ja vastavale rühmitusele nähtavaks muutnud.
Kui ainult assimileerijate rühma liikmed näevad kursuse avalehel assimileerijate rühmafoorumit, pole seal rühmarežiimil ju mõtet - teiste rühmade liikmed seda foorumit ju üldse ei näegi.
Triin
P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kirjeldus » Illar ootab kommentaare
Vastus: Inimese kursusest
Postitas: Illar Leuhin - teisipäev, 22 november 2011, 17:20
Tänan, Triin!
Ma ei saa eitada, et see rühma olemine rühmarežiimis mulle just peavalu tekitaski. Aga see sai ilmselt alguse sellest, et ma ei saanud algul juhisest aru, millises järjekorras neile neid režiime seadma peab.
Püüan kohe õige pea (kui olen kogu selle kursuse foorumi uued kirjad läbi lugenud) selle rühmavaliku rühmarežiimi maha võtta.
Illar
Võtsin rühmade valikult rühmarežiimi maha. Nüüd tundub ka mulle see valimine märksa loogilisem.
Eile eemaldasin Triini varasemate suuniste kohaselt rühmadesse jaotumise tabelist pikad rühmatööde kirjeldused ning panin neist kokku eraldi veebilehed. Selleks, et vastavat lehte näeksid ainult sellesse rühma
registreerunud inimesed, muutsin ka ühe pisikese sätingu, nagu näha alljärgnevatelt joonistelt.


 Näide puudutab konkreetselt Ensümoloogide rühma
Silveri rühmatöö ülesande ümber on toimunud sisutihe arutelu, mida ma tervikuna siia ei kanna. Küll aga on minu jaoks otsustava tähtsusega minu enda küsimusele antud vastused:
P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kirjeldus » Rühmatöö ülesanne
Vastus: Rühmatöö ülesanne
Postitas: Illar Leuhin - laupäev, 19 november 2011, 18:20
Olen huvitatud uurimise tulemustest.
Ise ma hetkel uurin, kas on võimalik, et kursuse ühte rühma juba jaotatud liige saaks samaaegselt ja sama töö raames kuuluda ka teise rühma (st ühes rühmas liider, teises luuraja). Minu rühmatööülesanne eeldab sellist võimalust.
Illar
P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kirjeldus » Rühmatöö ülesanne
Vastus: Rühmatöö ülesanne
Postitas: Silver Toompalu - esmaspäev, 21 november 2011, 19:46
Ikka saab - paned ta mõlema rühma liikmeks ja peaks ilusti toimima.
P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kirjeldus » Rühmatöö ülesanne
Vastus: Rühmatöö ülesanne
Postitas: Illar Leuhin - esmaspäev, 21 november 2011, 21:39
Oled Sa seda proovinud?
Et mul on "elus kursus", siis ma ei julge nende peal inimkatseid sooritada. Kuigi see mõte ka mul peast läbi käis. Samas tundus jällegi, et muudel ei lase üht persooni kahte rühma paigutada.
Illar
P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kirjeldus » Rühmatöö ülesanne
Vastus: Rühmatöö ülesanne
Postitas: Silver Toompalu - esmaspäev, 21 november 2011, 21:48
Tere,
selle küsimise peale proovisin järgi - laseb.
S.
P2AV.TK.318 » Foorumid » Rühmatöö kirjeldus » Rühmatöö ülesanne
Vastus: Rühmatöö ülesanne
Postitas: Triin Marandi - teisipäev, 22 november 2011, 08:32
Jah, inimene saab olla kursusel korraga mitmes rühmas, kuid esmalt tuleb hästi läbi mõelda, kuidas rühmarežiimi määrata, et erinevates rollides olemine rühmarežiimi segama ei hakkaks. Ehk õppija peab ise aru saama, millise rühma liikmena ta ühte või teist tegevust teha saab. Seetõttu soovitaksin pigem sellist rühmade ristkasutamist vältida.
Triin
Mõtlemisainet jagub. Peale selle on väga hea valmistuda järgmise ülesande esitamiseks, kuna Silver oli oma väga eeskujulikult koostanud.
18:09
Kommentaar
|